Forsikring..
Fra : Martin Holm Pedersen

Dato : 13-05-01 12:58

Hejsa..

Jeg går lidt og tumler med om jeg skal købe en mc, men jeg ved ikke helt om
jeg har råd til at have den. Så er spørgsmålet så: Hvad koster det? Bare
sådan cirka for det billigste og bedste
Jeg er 19 år gammel og har kørekort til bil og ingen bilforsikring.

Hilsen
Martin Holm Pedersen

Fra : Spuck

Dato : 13-05-01 13:50

> [...]
> sådan cirka for det billigste og bedste
> Jeg er 19 år gammel og har kørekort til bil og ingen bilforsikring.

Ddet kommer helt an på hvilken mc du er interesseret i. Skal det kun være
ansvar, eller skal det være med kasko.
Da jeg var 19 havde jeg en 125'er. Den kostede ikke meget mere end 1000 i
ansvar.

Søren
Suzuki Impulse

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 13-05-01 13:57

oh........ det kan blive dyrt....... Jeg er 26 år har kørt i 5 år, nul
skader, topDK tilbød at forsikre min RF600R fra 96 for 16K om året inkl og
en selvrisiko på 5-6K, dette var med alle rabatter, touringnyt m.v.

Men så var det jeg fandt ud af at jeg er berettiget til at blive forsikret i
RUNA og vupti 3K, men en selvrisiko på kun 2K + plus at mine øvrige
forsikringer var billigere

--
M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 13-05-01 18:40

On Sun, 13 May 2001 14:57:05 +0200, SmaRTrxxv wrote:
> [...]
>
> Men så var det jeg fandt ud af at jeg er berettiget til at blive forsikret i
> RUNA og vupti 3K, men en selvrisiko på kun 2K + plus at mine øvrige

Du har vel dobbelt selvrisiko da du er under 30 år, eller det er måske
de 2K?

Læs gerne http://usenet.dk/netikette/quote.html

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 14-05-01 15:30

"Michael Lyngbøl" <lyngbol@c.dk> skrev i en meddelelse

> Du har vel dobbelt selvrisiko da du er under 30 år, eller det er måske
> de 2K?

Der står i hvertfald kun 2 K (og en lille smule mere) på policen, så det må
være JA.

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 14-05-01 19:42

On Mon, 14 May 2001 16:29:38 +0200, SmaRTrxxv wrote:

> forsikret i

> Der står i hvertfald kun 2 K (og en lille smule mere) på policen, så det må
> være JA.

Og du har læst afsnit 9.10 i vilkårene?

Fra : Rasmus Sørensen

Dato : 13-05-01 19:21

Dav! Jeg er selv 20 år, har lige erhvervet mit (lille)mc-kørekort på 11/2
md.6500.- kører rundt på en Honda Cb 350 F ( F= 4 fire huller) anno 1975,
til 7000.- + div. = ca 8000.- forsikring -kun- ansvar 1712.- for et helt år
i mit eget navn billigt!
Så det er en billig fornøjelse! Og så skinner solen, så gør det ikke noget
at den er 25 år gammel! Ses derude!

Fra : Pluto

Dato : 14-05-01 16:52

Jeg kører på en Yamaha SR500, den koster kun 1500 om året i ansvar.

Fra : Armand

Dato : 15-05-01 15:41

Pluto <not@my-mail.com> skrev i en news:9doutr$ljl$1@eising.k-net.dk...
> Jeg kører på en Yamaha SR500, den koster kun 1500 om året i ansvar.

Og jeg skulle give 3.900,- årl. for kasko på Cb 450'eren
Lykkeligvis skulle ansvar alene kun koste 600,- årl., så derved blev
det!

--
Armand.