Katte på bilen - løsning !
Fra : Erik M. Jensen

Dato : 24-09-04 20:53

Hverken overhældning med kogende bly, afpelsning eller andre barbariske
metoder er nødvendige for at undgå at nabolagets katte hopper rundt på
bilen.

Jeg har en plasticstol med hynde stående i carporten. Naboens kat ligger og
troner på den, i stedet for at sidde oppe på bilen. Det er vigtigt at der er
hynde i stolen, og den skal stå tørt, ellers virker det ikke.... katte er jo
magelige dyr.

- i tilgift holder missen så mus og andet kravl væk

Mvh Erik

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 20:55

"Erik M. Jensen" <erik_m_jensen@hotmail_.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo
> magelige dyr.
>
> - i tilgift holder missen så mus og andet kravl væk

Ellers er det stadig lovligt at skyde strejfende katte

--
Tom

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-09-04 21:23

On Fri, 24 Sep 2004 21:54:46 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>"Erik M. Jensen" <erik_m_jensen@hotmail_.com> skrev i en meddelelse

>Ellers er det stadig lovligt at skyde strejfende katte

men du må ikke drive jagt indenfor 200 meter fra tættere beboelse
Flemming Jacobsen

Fra : Brian

Dato : 24-09-04 21:49

Hejsa

Thunderbird [7100] skrev:

> men du må ikke drive jagt indenfor 200 meter fra tættere beboelse

Heller ikke hvis det foregår med en overdimensioneret rottefælde ?

/Brian

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 25-09-04 01:40

Flemming Jacobsen skrev

> men du må ikke drive jagt indenfor 200 meter fra tættere beboelse

--------------

Men da der ikke er jagttid på katte kan det aldrig blive jagt !
men kan ikke i hoved huske de særlige regler der gælder herreløse katte..
men er der halsbånd på mener jeg sagen er en anden, men ret mig hvis jeg
tager fejl :)

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-09-04 09:47

Lars Bisgaard (lcbNO@SPAMmail.dk) skrev følgende:
> Flemming Jacobsen skrev

> --------------
>
> Men da der ikke er jagttid på katte kan det aldrig blive jagt !

Du må ikke affyre et våben indenfor 200 meter fra tættere beboelse.

- Martin

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 26-09-04 12:50

En helt masse bits fra Martin Petersen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Du må ikke affyre et våben indenfor 200 meter fra tættere beboelse.

Aaah - men er det nu også helt sandt?

Er det ikke kun for en begrænset defintion af våben?
Noget med at projektilerne skal være krudtdrevet eller noget i den retning.

> - Martin

CC: d.f.bil & d.v.jura
FUT: d.v.jura

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"He almost destroyed the world because of love - i can relate"
-- David Breanaz as Angel the vampire in 'Angel'

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-09-04 13:11

Henrik Bøgh (henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk) skrev følgende:
> En helt masse bits fra Martin Petersen til dk.fritid.bil gav følgende:
>
> [...]
>
> Aaah - men er det nu også helt sandt?

;)

> Er det ikke kun for en begrænset defintion af våben?
> Noget med at projektilerne skal være krudtdrevet eller noget i den
> retning.

Jeg mener grænsen går ved salonriffel, og at de 200 skal skiftes ud med
300... Men umiddelbart kan jeg ikke finde noget der kan dokumentere det.
Andre?

- Martin

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 26-09-04 13:17

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Forkert

Jagtloven siger:
§ 19. Der må ikke under jagt afgives skud inden for en afstand af 50 m fra
beboelsesbygninger, medmindre der foreligger samtykke fra beboeren.

Peter

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-09-04 18:32

Peter Albrechtsen wrote:

> [...]
> § 19. Der må ikke under jagt afgives skud inden for en afstand af 50 m fra
> beboelsesbygninger, medmindre der foreligger samtykke fra beboeren.

Forkert. I må slet ikke affyre et våben (fordi i ikke har våbentilladelse).

17. Skydevåben må kun anvendes med henblik på

1) at afværge et påbegyndt eller overhængende farligt angreb på person,

2) at afværge overhængende fare i øvrigt for personers liv eller
for, at personer pådrager sig alvorlige helbredsskader,

3) at afværge et påbegyndt eller overhængende farligt angreb på
samfundsvigtige institutioner, virksomheder eller anlæg,

4) at sikre pågribelsen af personer, der har eller med rimelig grund
mistænkes for at have påbegyndt eller gennemført et farligt angreb på
person, medmindre der ikke skønnes at være risiko for, at den pågældende
på ny vil gøre sig skyldig i et sådant angreb,

5) at sikre pågribelsen af personer, der har eller med rimelig grund
mistænkes for at have påbegyndt eller gennemført et farligt angreb på
samfundsvigtige institutioner, virksomheder eller anlæg, eller

6) at sikre pågribelsen af personer, der har eller med rimelig grund
mistænkes for at have begået alvorlige forbrydelser mod statens
selvstændighed og sikkerhed, mod statsforfatningen eller de øverste
statsmyndigheder.

Stk. 2. Før politiet afgiver skud, der indebærer risiko for skade på
person, skal det så vidt muligt først ved advarselsråb og dernæst ved
varselsskud tilkendegives vedkommende, at politiet har til hensigt at
skyde, hvis ikke politiets påbud efterkommes. Det skal endvidere så vidt
muligt sikres, at vedkommende har mulighed for at efterkomme påbuddet.

Stk. 3. Er der nærliggende risiko for, at udenforstående kan blive
ramt, må der kun skydes i yderste nødsfald.

Stk. 4. En polititjenestemand, der er under direkte kommando, må kun
anvende skydevåben efter ordre fra en leder, medmindre der foreligger en
situation som nævnt i stk. 1, nr. 1 eller nr. 2.

Stk. 5. Har politiets skudafgivelse medført skade på person, skal den
pågældende straks undersøges af en læge.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 26-09-04 19:46

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
> Forkert. I må slet ikke affyre et våben (fordi i ikke har
> våbentilladelse).

Sludder... Vi taler om to forskellige ting. Jeg citerer jagtloven og du
citerer politiloven.

I det tilfælde som vi taler om er det jagtloven som gælder. Det kræver ikke
våbentilladelse at besidde et halggevær, blot skal du have jagttegn.
For at du må skyde katten som beskrevet er det en absolut betingelse at du
må bruge våbenet.
For et haglgevær kræver det jagttegn, og for salonriffel og riffel kræver
det våbentilladelse.

Til slut kan jeg oplyse dig at jeg har ikke mindre end 6 våbentilladelser,
men ingen intensioner om at gå ud og skyde katte

Peter

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-09-04 20:16

On Sun, 26 Sep 2004 20:45:43 +0200, Peter Albrechtsen wrote:

> [...]
> våbentilladelse at besidde et halggevær, blot skal du have jagttegn.
> For at du må skyde katten som beskrevet er det en absolut betingelse at du

Må man skyde en kat med et haglgevær?
--
MVH
osv...

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 26-09-04 20:50

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> Må man skyde en kat med et haglgevær?

Ja... Det største du må skyde med hagl er et rådyr. Alt over den størrelse
må du ikke skyde med hagl. Men fra rådyr og nedefter.

Peter

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-09-04 21:52

On Sun, 26 Sep 2004 21:50:27 +0200, Peter Albrechtsen wrote:

> Ja... Det største du må skyde med hagl er et rådyr. Alt over den størrelse
> må du ikke skyde med hagl. Men fra rådyr og nedefter.

Ja doh, jeg sad i mit forvirrede hovede og tænkte på salonriffel. Vist
nok meget godt jeg ikke har fornyet mit jagttegn...

--
MVH
osv...

Fra : H.S.

Dato : 27-09-04 09:29

"Peter Albrechtsen" <pal@oncablel.dk> skrev i en meddelelse
> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Ja... Det største du må skyde med hagl er et rådyr. Alt over den størrelse
> må du ikke skyde med hagl. Men fra rådyr og nedefter.

- Hvis det altså er din kat, og ikke naboens

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-09-04 20:54

Peter Albrechtsen wrote:

> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

> Sludder... Vi taler om to forskellige ting. Jeg citerer jagtloven og du
> citerer politiloven.

Jeg manglede en smiley...

-snip-
> Til slut kan jeg oplyse dig at jeg har ikke mindre end 6 våbentilladelser,
> men ingen intensioner om at gå ud og skyde katte

Nå, men idet vi jo ikke er tankelæsere herinde regnede jeg med at i bare
snakkede om våben generelt, især mht. politi og der er jo ingen herinde
der fatter hvorfor fanden i snakker om at skyde katte og andre dyr +
hvad i ellers snakker om når ikke i forklarer det.

Så, hvis i ikke engang gider at have et svar fra jura-gruppen og ikke
gider at forklare folk hvad i snakker om, så havde i jo heller ikke
behøvet at futte herinde men kunne have holdt diskussionen for jer selv.

Men så forklar lige hvorfor i snakker om at skyde katte og hvad i ellers
gerne vil spørge gruppen om. Det vil folk jo nok sætte pris på...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 27-09-04 21:16

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
> Men så forklar lige hvorfor i snakker om at skyde katte og hvad i ellers
> gerne vil spørge gruppen om. Det vil folk jo nok sætte pris på...

Jo ser du... (jeg kom først på i jura gruppen) Diskussionen startede ved at
en person i dk.fritid.bil havde fået en idé. Den gik ud på at placere en
bamse på bilens tag. Så troede 'misserne' at pladsen var optaget, og de var
så høflige at de blev væk.

Så var der en som mente at det kunne klares med en speciel havestol til
'kræet' og naturligvis nogle som mente at det var et baseball bat som skulle
til, og endelig nogle som mente at det var et haglgevær som skulle bruges.

En af genierne havde sin helt egen udlægning af jagtloven og lov om mark- og
vejfred, og det var sådan set det som jeg kommenterde. Personlig går jeg ind
for at man bruger en haveslange. Misser hader at blive våde.

Peter

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-09-04 22:07

On Mon, 27 Sep 2004 22:15:43 +0200, Peter Albrechtsen wrote:

> Misser hader at blive våde.

Ikke min erfaring...

--
MVH
osv...

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 27-09-04 22:10

> Ikke min erfaring...

Gris

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-09-04 23:12

On Mon, 27 Sep 2004 23:09:39 +0200, Peter Albrechtsen wrote:

> Gris

Akja, hvis jeg bare havde en krone for hver gang jeg blev kaldt det.
--
MVH
osv...

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-09-04 21:32

Peter Albrechtsen wrote:

> [...]
> vejfred, og det var sådan set det som jeg kommenterde. Personlig går jeg ind
> for at man bruger en haveslange. Misser hader at blive våde.

LOL... Sikke mange ideer i har

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Repzak

Dato : 26-09-04 22:04

> Forkert
>
> Jagtloven siger:
> § 19. Der må ikke under jagt afgives skud inden for en afstand af 50 m fra
> beboelsesbygninger, medmindre der foreligger samtykke fra beboeren.

hey..

syntes du glemmer STK2(jeg blev ikke klar over hvor det ligger):
§ 19. Der må ikke under jagt afgives skud inden for en afstand af 50 m fra
beboelsesbygninger, medmindre der foreligger samtykke fra beboeren.

Stk. 2. På fiskeriterritoriet må der ikke drives jagt inden for en afstand
af 100 m fra arealer, der har status som sommerhusområde, og 500 m fra
arealer, der har status som byzone.

eller denne :

§ 18. Der må ikke drives jagt på eller fra et sammenhængende areal, der er
mindre end 1 ha. Et areal anses for sammenhængende, uanset at det
gennemskæres af vej eller jernbane, når disse lovligt kan krydses til fods.

Kasper

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 27-09-04 06:35

"Repzak" <repzak@GEDhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Stk. 2. På fiskeriterritoriet må der ikke drives jagt inden for en afstand
> af 100 m fra arealer, der har status som sommerhusområde, og 500 m fra

Nej, det gjorde jeg ikke. Jeg regnede man at ikke mange gad slæbe en kat med
ud på fiskeriterritoriet hvor denne regel gælder

Peter

Fra : Peder Porse

Dato : 26-09-04 13:20

Snakker vi jagt eller hvad?
pp

Fra : Peder Porse

Dato : 26-09-04 13:29

Kan se, det jagtligt relevante svar ER givet 3 min før jeg spurgte.
pp

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 26-09-04 17:20

En helt masse bits fra Peder Porse til dk.videnskab.jura gav følgende:

> Snakker vi jagt eller hvad?

I det aktuelle tilfælde snakkede vi faktisk om at skyde tilfældige katte på
ens grund.
Om det er jagt eller skadedyrsbekæmpelse eller noget helt tredje er jeg ikke
klar over :)

> pp

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Og Erik - hedder du også Jørgen?"
-- Monrad og Rislund, trafikradio

Fra : Peder Porse

Dato : 26-09-04 17:58

Det er ikke jagt... at skyde tilfældige katte..det var den forskel jeg
skulle have klarlagt. Reglerne for skadedyrsbekæmpelse kender jeg ikke..
pp

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 26-09-04 19:51

"Peder Porse" <pp@FJERNESpederporse.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke jagt... at skyde tilfældige katte..det var den forskel jeg
> skulle have klarlagt.

Du kan læse hele tråden i news:dk.fritid.bil . Det er der kattehaderne
holder til. De små misser krader på bilernes tag

Peter

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 27-09-04 21:19

Mener der er specielle regler for, hvornår man må skyde en kat - prøv også
at undersøge det. Men man får nok nogle sure naboer, hvis det er deres kat -
og det kan jo i sidste ende gå endnu mere ud over bilen end et par
kattepoter *S*

Fra : Ole Jensen

Dato : 28-09-04 05:20

Peter Elmkvist Snabe <noemail@notavailable.not> wrote:

> [...]
> at undersøge det. Men man får nok nogle sure naboer, hvis det er deres kat -
> og det kan jo i sidste ende gå endnu mere ud over bilen end et par

Det finder de aldrig ud af
Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 26-09-04 14:23

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-09-04 14:38

On Sun, 26 Sep 2004 15:22:51 +0200, "Peter Albrechtsen"
<pal@oncablel.dk> wrote:

> [...]
>§ 19. Der må ikke under jagt afgives skud inden for en afstand af 50 m fra
>beboelsesbygninger, medmindre der foreligger samtykke fra beboeren.

Hvilket der jo gør, da det er på egen bopæl. Altså kan man roligt plaffe
katten....

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 26-09-04 15:14

> On Sun, 26 Sep 2004 15:22:51 +0200, "Peter Albrechtsen"
> Hvilket der jo gør, da det er på egen bopæl. Altså kan man roligt plaffe
> katten....

Nix... Kræet er beskyttet af lov om mark og vejfred som siger:
§ 14, Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende
fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor
det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en
kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt
dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller
frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.

Men med samme lov kan du benytte dig af § 5 som siger :Enhver er berettiget
til selv at optage eller lade optage fremmede husdyr, som uden hjemmel
færdes løse på hans grund.
Og § 14. som siger: Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ,
omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på
hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde
erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer.

Peter

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 26-09-04 17:33

En helt masse bits fra Peter Albrechtsen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> [...]
> dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller
> frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.

Kat på biltag må da være en nærliggende fare for ejendom.
Altså *plaf.wav* ;)

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

Gå ALDRIG i sauna hvis du lige har spist utilberedte popcorn!

Fra : Peter Weis

Dato : 29-09-04 19:01

> [...]

> § 19. Der må ikke under jagt afgives skud inden for en afstand af 50 m
> fra beboelsesbygninger, medmindre der foreligger samtykke fra

Politivedtægten har vist nogle regler for anvendelse af skydevåben i
byzoner.

mvh
Peter

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 29-09-04 19:40

"Peter Weis" <p.weis@email.dk..slet> skrev i en meddelelse
> Politivedtægten har vist nogle regler for anvendelse af skydevåben i
> byzoner.

Det skulle ikke undre mig om det stod i nogle politvedtægter.
Jeg har lige pløjet mig gennem vedtægten for min egen politikreds, og den
nævner ikke noget om brug af skydevåben. Det mest vilde jeg kan finde er:
§27. Sprængning med sprængstof må kun foretages efter politiets tilladelse,
medmindre sprængladningens vægt ikke overstiger 1 kg, og sprængningen finder
sted i en afstand af mere end 65 m fra nærmeste vej.

Peter

Fra : Christabel & Anders

Dato : 25-09-04 12:07

"Lars Bisgaard" <lcbNO@SPAMmail.dk> wrote in message
> [...]
> men er der halsbånd på mener jeg sagen er en anden, men ret mig hvis jeg

I stedet for at jage katten eller sætte en stol i garagen (bl.a. hvis man
ikke har plads) sætte en tilpas stor bamse i klemme ved vinduesviskerne
eller ligge den på bagsmækken, efter så tror katten at bilen allerede er
optaget af en anden kat.

Dette lille trick har virket på min onkels og min søsters biler!

Med venlig hilsen

Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spillede!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 26-09-04 15:36

"Lars Bisgaard" <lcbNO@SPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> men er der halsbånd på mener jeg sagen er en anden, men ret mig hvis jeg
> tager fejl :)

Jo du tager fejl. Det gør ingen forskel om en kat har halsbånd på. Men du
har ret i katte ikke er omfattet af jagtloven, og der må ikke drives jagt på
dem.
De er udelukkende beskyttet af lov om mark- og vejfred, som giver dig ret
til optage katten. Omkommer katten uder forsøget på at optage den er det
bare ærgerligt og man er ikke erstatningspligtig.
At man så senere, hvis ejeren er advaret, har ret til at nedskyde den, det
er en anden sag. Men mon ikke de fleste ejere vil holde deres katte hjemme
med den trussel hængende over hovedet.

Peter

Fra : Peter Weis

Dato : 29-09-04 19:01

> [...]

> det er en anden sag. Men mon ikke de fleste ejere vil holde deres
> katte hjemme med den trussel hængende over hovedet.

Der er nu en regel om at tamdyr der er undsluppet og har levet 3 mdr i
naturen kan betragtes som vilde. Som sådan opfattes de som faunaforurening
og må bortskydes (à la mink).
Der er i praksis problemer med at bevise at dyrene ikke har været hjemme i
3 mdr.

Dyr kan i øvrigt bekæmpes som skadevoldende vildt (efter nærmere fastsatte
regler) uden at dette betragtes som jagt.

mvh
Peter

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 29-09-04 19:49

> [...]
> og må bortskydes (à la mink).
> Der er i praksis problemer med at bevise at dyrene ikke har været hjemme i

Tja.. Love er lidt paradoksale ind ind imellem. Forvilder katten sig ind i
min have gælder lov om mark- og vejfred, og i yderste konserkvens må jeg
skyde den.

Kommer den helt ud helt ud i skoven hvor jeg har jagtretten, så gælder
jagtloven, og da en kat ikke er nævnt som jagtbart vild så må jeg ikke skyde
den. Med mindre den er skadesvoldende og jeg søger om tilladelse til at
bortskyde den.

Peter

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 25-09-04 14:21

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> men du må ikke drive jagt indenfor 200 meter fra tættere beboelse

Og du skal have advaret kattens ejer inden skyderiet...

mvh. tina

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 19:44

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> wrote in
message news:415570c2$0$305$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Og du skal have advaret kattens ejer inden skyderiet...

Det er da lettere at finde ejeren når den er skudt.
Det er svært at konstatere øretatovering eller ej på en fuglekiller, der
ikke vil indfanges.
Det letteste ville være, om katteejere ville holde deres kæledyr hjemme

--
Møller

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 26-09-04 09:49

"Møller" <eam_host_g2n_dot_dk> skrev i en meddelelse

> "Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> wrote in
> message news:415570c2$0$305$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det er da lettere at finde ejeren når den er skudt.

(klip)

Det er for sent:

Mark og vejfredsloven § 14;stk 2:
Nedskydning må kun finde sted når dyrets
ejer er advaret inden for det sidste år.

mvh. tina

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 11:20

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> wrote in
message news:4156827f$0$209$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Mark og vejfredsloven § 14;stk 2:
> Nedskydning må kun finde sted når dyrets
> ejer er advaret inden for det sidste år.

Kattens osse

Så må jeg fortsætte med at bede dem alle 4 om at gå hjem
Men hvad hvis de bare ville lade være med at skide i mit sand og pisse uden
for køkkenvinduet er det vel også til at leve med
Der er jo mange andre ting i tilværelsen der er mere væsentlig, så fred være
med dyret
--
Møller

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-09-04 11:35

On Sun, 26 Sep 2004 12:19:33 +0200, "Møller" <eam_host_g2n_dot_dk>
wrote:

[snip]
>Så må jeg fortsætte med at bede dem alle 4 om at gå hjem
>Men hvad hvis de bare ville lade være med at skide i mit sand og pisse uden
>for køkkenvinduet er det vel også til at leve med

Prøv at strø lidt peber, de steder de ikke vil have dem til at være.
Behandlingen skal gentages nogle gange, indtil de fatter det.

>Der er jo mange andre ting i tilværelsen der er mere væsentlig, så fred være
>med dyret

Enig. Men hvor kan det være irriterende!

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 11:36

> Så må jeg fortsætte med at bede dem alle 4 om at gå hjem
> Men hvad hvis de bare ville lade være med at skide i mit sand og pisse
> uden
> for køkkenvinduet er det vel også til at leve med

Du har ikke hund?
Her slap vi af med kattene efter hunden er kommet til

--
Tom

Fra : Martin Bak

Dato : 26-09-04 11:49

> Du har ikke hund?
> Her slap vi af med kattene efter hunden er kommet til

Fjernbetjent soltag er løsningen!

http://www.selvsving.dk/Video/SportKa1.WMV

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 18:51

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Du har ikke hund?
> Her slap vi af med kattene efter hunden er kommet til

Den sidste Grand Danoise døde for nogle år siden, og vi har ikke anskaffet
en anden, for hundepasseren er nu en ældre dame på 80 år, og hun synes, at
den er lidt stor at tumle, når man bruger rollator
Jeg synes nu også at de ældre bliver mere og mere pivede.
De har alle været fredelige dyr, og komme i en Austin Mini: (Morris Mascot)
1974 med kone, barn og en Grand Danoise på 75 kg, kunne godt få andre
bilister til at spærre øjnene op
Men den elskede den bil: ud med bagsædet ind med en spånplade med skumgumme
og et gammelt tæppe og så sit store tunge hoved på mors skulder så man kunde
følge med i trafikken, det var bare lykken: det var før hundegitrenes tid.

--
Møller

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 26-09-04 11:48

Ellers er det lovligt at fange kræet i en klapfælde og aflevere det på
politistationen - de får så den taknemmelige opgave at identificere og
kontakte ejeren - er dette sket et par gange, tror jeg nok ejeren vil komme
til at forstå et vink med en vognstang.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-09-04 15:23

Andreas M. Hansen skrev:

> [...]
> kontakte ejeren - er dette sket et par gange, tror jeg nok ejeren vil
> komme til at forstå et vink med en vognstang.

Det tror jeg næppe. Kattejere har en eller anden mani med alt er ååh
så synd for katten og alle andre er bare idioter fordi de ikke forstår
kræets natur...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 26-09-04 16:03

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
> Det tror jeg næppe.

Andreas har faktisk ret. I lov om mark- og markfred § 11. står der :
De i henhold til § 5 optagne dyr kan, hvis optageren ikke har rimelig
mulighed for at have dem i pleje, afleveres til vedkommende sognefoged,
hvis en sådan findes og ellers til politiet, der i så fald er pligtig at
varetage de optageren ifølge nærværende kapitel påhvilende pligter og
overtager de ham tillagte rettigheder.

Peter

PS en klapfælde er et acceptabel redskab til indfangning af herreløse eller
uønskede katte, hvorimod f.eks en rævesaks er strengt forbudt og kan medføre
straf.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-09-04 16:38

Peter Albrechtsen skrev:

> [...]
> at varetage de optageren ifølge nærværende kapitel påhvilende pligter
> og overtager de ham tillagte rettigheder.

Jeg tror du misforstod mig

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 18:16

> [...]
> hvis en sådan findes og ellers til politiet, der i så fald er pligtig at
> varetage de optageren ifølge nærværende kapitel påhvilende pligter og

Hmm hvor står det at det optagne dyr skal være i live

--
Tom

Fra : Kate

Dato : 28-09-04 21:50

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in

> Det tror jeg næppe. Kattejere har en eller anden mani med alt er
> ååh så synd for katten og alle andre er bare idioter fordi de ikke
> forstår kræets natur...

Desværre er det bare sådan at os som netop holder vores kræ på egen
matrikel og plæderer for at det skal være sådan, vi betragtes i bedste
fald som dybt sindssyge. Katten er åbenbart et frit dyr som skal kunne
jages på alle årets tider Tja, mennesket er sgu ikke til at gøre
tilfredse.

Desuden siger flere at bamsen på taget ikke virker for dem. Ved ikke
har aldrig prøvet.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-04 22:39

Kate skrev:

> [...]
> fald som dybt sindssyge. Katten er åbenbart et frit dyr som skal kunne
> jages på alle årets tider Tja, mennesket er sgu ikke til at gøre

Jeg vil ikke betragte dig som sindsyg

Fra : Kate

Dato : 28-09-04 22:55

> Jeg vil ikke betragte dig som sindsyg

Tak

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-09-04 23:41

Martin Johansen [6000] wrote:
> Det tror jeg næppe. Kattejere har en eller anden mani med alt er ååh
> så synd for katten og alle andre er bare idioter fordi de ikke forstår
> kræets natur...

Katte er betydeligt mindre belastende end en brianbil med larmende
udstødning.

Det siger jo i øvrigt sig selv at en kat vil nyde at sidde på en varm
motorhjelm om vinteren..

Hvis man ikke kan lide det kan man vel bare dække vognen over, så
slipper man også for fuglelort og lign.

Hvad i øvrigt når en far placerer sin snotunge på ens MC? må man så
ikke skyde dem begge ? det er pisse belastende.

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-09-04 07:28

Hans Joergensen skrev:

> Katte er betydeligt mindre belastende end en brianbil med larmende
> udstødning.

Synes du?

> Det siger jo i øvrigt sig selv at en kat vil nyde at sidde på en varm
> motorhjelm om vinteren..

Næh den burde ligge i sin varme kurv indefor.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-09-04 08:49

Martin Johansen [6000] wrote:
> Synes du?

Ja, ganske meget endda..

Men nu bor jeg så også i et område hvor næsten alle biler er
udstyret med den slags tingester, og de kan ikke køre med andet end
fuld gas ligemeget hvad klokken er.

> Næh den burde ligge i sin varme kurv indefor.

Hvad hvis det er en vildkat?

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Martin Bak

Dato : 30-09-04 11:11

> [...]
>
> Men nu bor jeg så også i et område hvor næsten alle biler er
> udstyret med den slags tingester, og de kan ikke køre med andet end

Ha ha... den der ringdingding lyder fulstændig som min fars gamle SAAB 96!

Martin

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-09-04 12:49

"Møller" <eam_host_g2n_dot_dk> skrev:

> Men hvad hvis de bare ville lade være med at skide i mit sand og pisse
> uden for køkkenvinduet er det vel også til at leve med

Den gør det lige i dit sand, fordi det er så dejligt let at grave det ned
der, så du kan forsøge med at give den et andet sted, hvor den vil synes om
at grave lortet ned, og så sørge for at det ikke er så rat at være der i
dit sand. Der er flere metoder til at få katten til at synes det er
ubehaligt peber har været nævnt, hvis du har et vandgevær, sådan et af dem
man pumper op, så kan det også bruges, men det kræver jo manuel betjning,,,

Hvis du vil offer lidt på det, så kan du i nogle isenkramer købe sådan en
bevægelssensor, med stikkontakt i, så kan du få en båndoptager til at
spille en hundegøen, når katten (eller andet) kommer i nærheden at
sandkassen. Jeg er dog ikke sikker på om katten regere som ønsket, når den
hverken kan se eller lugte hunden,,,

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
Jeg har lavet en ny hjemmeside http://milli.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 19:00

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> wrote in message

> [...]
> spille en hundegøen, når katten (eller andet) kommer i nærheden at
> sandkassen. Jeg er dog ikke sikker på om katten regere som ønsket, når den

Så er det da billigere med et bræt, lidt kattemad og en spand vand.
Jeg har hørt, at katte ikke kan lide vand, så den skal nok komme op af
spanden i en vis fart, og gør den ikke, så har den jo 8 liv tilbage
--
Møller

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 26-09-04 12:44

En helt masse bits fra Thunderbird [7100] til dk.fritid.bil gav følgende:

> On Fri, 24 Sep 2004 21:54:46 +0200, "Tom"
> <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

[...]

> men du må ikke drive jagt indenfor 200 meter fra tættere beboelse

Det er jo heller ikke jagt men skadedyrsbekæmpelse ;)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

.... der i øvrigt selv har et par katte :)

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-09-04 12:46

On Sun, 26 Sep 2004 13:44:24 +0200, Henrik Bøgh
<henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote:

>Det er jo heller ikke jagt men skadedyrsbekæmpelse ;)

Med haglgevær...

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-09-04 12:38

> Ellers er det stadig lovligt at skyde strejfende katte

Og idiotiske naboer - alternativt kan man bare høvle dem nogen med sit
baseball-bat en mørk aften, hvor der ingen vidner er.

Hvis der var en nabo, der skød min kat, slap han næppe godt fra det.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 21:01

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Og idiotiske naboer - alternativt kan man bare høvle dem nogen med sit
> baseball-bat en mørk aften, hvor der ingen vidner er.
>
> Hvis der var en nabo, der skød min kat, slap han næppe godt fra det.

Men han må gerne gennembanke den med et baseball-bat?!?!

> /Jan W Nielsen

Lars B

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-09-04 21:04

"Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo [punktum] dk> skrev i en meddelelse

> Men han må gerne gennembanke den med et baseball-bat?!?!

He-he...

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-09-04 15:25

Jan W Nielsen skrev:

> Hvis der var en nabo, der skød min kat, slap han næppe godt fra det.

Måske du skulle sørge for den ikke kom uden for din grund?

Eller ville det være okay hvis jeg luftede min hund i din baghave og lod
den skide hvor den ville?

Bare en tanke En kat må jo godt åbenbart jvnf. mange katteejere.

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 26-09-04 16:15

> Bare en tanke En kat må jo godt åbenbart jvnf. mange katteejere.

Det må den faktisk ikke. Som grundejer kan du til enhver tid meddele ejeren
af katten, at du ikke vil have den på din grund, og at den ved gentagelse
vil blive optaget.
Omkommer katten under optagelsen er du ikke erstatningspligtig.

Peter

PS. Helt frem til 1963 var en kat faktisk 'fredløs' og enhver der havde
lyst kunne faktisk aflive den blot det skete på en human måde. Ved ændring
af lov om mark- og vejfred har den nu en vis form for beskyttelse. Men ikke
særlig meget.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-09-04 16:39

Peter Albrechtsen skrev:

> Det må den faktisk ikke.

Spørger du katteejeren så den godt - faktisk så må den alt for den er
jo åhh så sød.

> Som grundejer kan du til enhver tid meddele
> ejeren af katten, at du ikke vil have den på din grund, og at den ved
> gentagelse vil blive optaget.

Lyder som en løsning - nu vil jeg så ikke have kat så den vil nok blive
kørt på nærmeste internat.

> Omkommer katten under optagelsen er du ikke erstatningspligtig.

Det ville så tilgengæld være synd for den.

Fra : Langgaard

Dato : 28-09-04 12:04

> Peter Albrechtsen skrev:
>

> Lyder som en løsning - nu vil jeg så ikke have kat så den vil nok blive
> kørt på nærmeste internat.

Hej

Husk at klippe ørene af den hvis den er øretatoveret, ellers kommer den bare
tilbage

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-04 18:26

Langgaard skrev:

> Husk at klippe ørene af den hvis den er øretatoveret, ellers kommer den
> bare tilbage

Det vil jeg ikke kunne byde katten. Den må skam også gerne komme tilbage
(til ejeren). Jeg synes bare han/hun skal have max bøvl for at få den
igen når de ikke magter at holde den på egen grund.

Fra : Martin Bak

Dato : 28-09-04 18:40

> [...]
> (til ejeren). Jeg synes bare han/hun skal have max bøvl for at få den
> igen når de ikke magter at holde den på egen grund.

Logisk nok. Men hvordan gør man lige det? Jeg har haft ihvertfald 100 katte,
og ikke een af dem har holdt sig hjemme hele livet. Sådan er katte. Jeg kan
forstå irritationen over generne. men at forlange at katteejerne skal holde
kattene hjemme, er, hvis ikke utopisk, så et forslag til dyremishandling. Så
meget er min billak alligevel ikke værd...

Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-04 19:19

Martin Bak skrev:

> Logisk nok. Men hvordan gør man lige det?

Man lukker døren ?

> [...]
> katteejerne skal holde kattene hjemme, er, hvis ikke utopisk, så et
> forslag til dyremishandling. Så meget er min billak alligevel ikke

Så må man tage et valg. Det kan da ikke være rigtigt jeg skal belemres
med min nabos kat fordi han/hun mener den skal skide overalt?

Jeg kunne da også godt tænke mig at holde slanger i min have men mon
ikke naboerne kommer rendende ret hurtigt?

At have indekat er ikke dyremishandling. Kan man ikke holde sin kat inde
så må man flytte langt væk fra andre mennesker. Ligesom jeg må flytte
langt væk hvis jeg vil have en hobby/kæledyr som kræver noget udendørs
som ikke kan undgåes uden at genere naboerne.

Fra : Peter Herløv

Dato : 28-09-04 20:40

En måge (var det vistnok) tillod sig at skide på min bil i dag - så skulle
det vel egentlig også være i orden hvis jeg fremover plaffer alt flyvende
over min ejendom ned..? Eller gælder denne nedskydningsfeber kun generende
tamdyr..?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-04 20:48

Peter Herløv skrev:

> En måge (var det vistnok) tillod sig at skide på min bil i dag - så
> skulle det vel egentlig også være i orden hvis jeg fremover plaffer alt
> flyvende over min ejendom ned..?

Altså nu snakker jeg ikke om at plaffe dyr ned og så vidt jeg ved er en
måge ikke et kæledyr taget til sig af homosapiens men hvis du vidste
hvor tit jeg har bandet og svovlet over de fu*BEEP* måger så er jeg
tilbøjelig til at sige ja...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-09-04 22:08

Martin Johansen [6000] skrev:

> [...]
> langt væk hvis jeg vil have en hobby/kæledyr som kræver noget udendørs
> som ikke kan undgåes uden at genere naboerne.

Hvad med alle dem med hund?
Mange hunde lamer når ejerne ikke er hjemme, de skider på fortovene, og
mange ejer tager ikke efterladenskaberne med sig.

En kat er stille og rolig, og et meget renligt dyr der ikke bare levere sine
efterladenskaber på fortovet, men søger om muligt for at grave dem ned. At
det så nogen gange er et sted hvor det er uønsket, det kan katten jo ikke
gøre for,,,

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-04 22:40

Ivar Madsen skrev:

> Hvad med alle dem med hund?

Ja hvad med dem?

> Mange hunde lamer når ejerne ikke er hjemme,

Det kan vist ikke høres i et villakvarter.

> de skider på fortovene, og
> mange ejer tager ikke efterladenskaberne med sig.

Det er jo ejeren som er problemet igen. Enhver hundeejer med respekt for
sig selv har en pose med til opsamling af samme.

> ned. At det så nogen gange er et sted hvor det er uønsket, det kan
> katten jo ikke gøre for,,,

Ejeren igen igen.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-09-04 05:47

Martin Johansen [6000] skrev:

> Ja hvad med dem?

Jeg oplever dem som et meget støre problem for naboere.

> Det kan vist ikke høres i et villakvarter.

Men i lejligheder, og også rækehuse, der kan det høres hos naboerne.
Og ja, der er mange hunde der lever i lejlighed.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-09-04 17:52

Ivar Madsen skrev:

> Men i lejligheder, og også rækehuse, der kan det høres hos naboerne. Og
> ja, der er mange hunde der lever i lejlighed.

En hund der står og gør dagen lang har det ikke godt og en hund på 12
etage i et lejlighedskomplex er nok heller ikke sagen.

Ergo: Gør den dagen lang så find en løsning da den er ked/sur over at
være alene = det kan afhjælpes gennem hundetræning.

Bor man på 12 etage så flyt.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-09-04 23:45

Ivar Madsen wrote:
> Hvad med alle dem med hund?
> Mange hunde lamer når ejerne ikke er hjemme, de skider på fortovene, og
> mange ejer tager ikke efterladenskaberne med sig.

Og de pisser op af parkerede biler..

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 28-09-04 20:54

"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Så meget er min billak alligevel ikke værd...

Har du overvejet at det ikke 'bare' var billak det gik ud over. Da min
datter var lille, var det ligeså sikkert som amen i kirken, at fem minutter
efter at vi havde sat hende ud i barnevogenen begyndte hun at skrige fordi
en stor fed hankat var hoppet op i hendes barnevogen.

Hvordan katten blev aflivet skal jeg udlade at beskrive her, men blot sige
at det skete efter reglerne i både jagtloven og i lov om mark- og vejfred.

Peter

Fra : Kate

Dato : 28-09-04 21:54

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in

> Spørger du katteejeren så den godt - faktisk så må den alt for den er
> jo åhh så sød.

Vi er faktisk nogle som synes at vores katte er vores ansvar, men vi
bliver stadig pebet ud...også af folk som synes katte er en
pestilens...forstår det faktisk slet ikke.

Jeg tilhører den type som mener kattene er mit ansvar, derfor fistrer
de ikke rundt i nabolaget og generer andre folk, men jeg bliver så også
anset for ikke at være rigtig klog.

Fra : Martin Bak

Dato : 28-09-04 22:08

> [...]
>
> Jeg tilhører den type som mener kattene er mit ansvar, derfor fistrer
> de ikke rundt i nabolaget og generer andre folk, men jeg bliver så også

Naturligvis er katten katteejerens ansvar. Det her emne er lidt vanskeligt,
fordi der er så stor forskel på, hvordan katte holdes. I en storby (hvis vi
har sådanne),- i en større by,- i en provinsby eller på landet.
I min lille by (4000 indb.) er der masser af katte på gaden. De har det fint
i selskab med alle os andre.
Tidligere har jeg boet på landet, hvor der tillige var mere eller mindre
herreløse katte, og heller ikke det gav nævneværdige problemer.
Efter min mening kan og skal man ikke holde sin kat på sin matrikel,
undtaget er selvfølgelig katte i de større byer, hvor folk bor i
lejligheder. Der burde man, -stadig efter min mening- overveje om det er en
god ide at holde kat.

Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-04 22:43

Martin Bak skrev:

> herreløse katte, og heller ikke det gav nævneværdige problemer. Efter
> min mening kan og skal man ikke holde sin kat på sin matrikel, undtaget

OK - svar mig så lige på følgende...:

Din kat skider i min have. Den vandrer evt. også på min bil og derved
ridser lakken. Jeg konfronterer dig med det på en meget venlig måde (man
er vel naboer?).

Hvad gør du?

Fra : Martin Bak

Dato : 28-09-04 22:48

> [...]
>
> Din kat skider i min have. Den vandrer evt. også på min bil og derved
> ridser lakken. Jeg konfronterer dig med det på en meget venlig måde (man

At min kat skider i din have, vil jeg ikke tage mig betalt for. Det er
ganske gratis. Skulle min kat vandre på din bil (hvilket er ret usansynligt)
og ligefrem beskadige den,(hvilket er nærmest utænkeligt) kan vi vel som
gode naboer finde ud af det...Jeg er jo forsikret.
Martin

Fra : Torben E

Dato : 29-09-04 13:50

> og ligefrem beskadige den,(hvilket er nærmest utænkeligt) kan vi vel som
> gode naboer finde ud af det...Jeg er jo forsikret.
> Martin

Det er sket for mig, så helt utænkeligt er det ikke.

Torben E

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-09-04 17:53

Martin Bak skrev:

> At min kat skider i din have, vil jeg ikke tage mig betalt for. Det er

Det kan du så blive nødt til eller også kan du selv låne en skovl og
fjerne det. Hvad vil du helst?

> ganske gratis. Skulle min kat vandre på din bil (hvilket er ret
> usansynligt) og ligefrem beskadige den,(hvilket er nærmest utænkeligt)
> kan vi vel som gode naboer finde ud af det...Jeg er jo forsikret. Martin

Men du vil bare betale og så ellers lade den vandre videre? Jeg må nok
sige jeg fik den kat fjernet ret hurtigt da det ikke lader til du vil
holde styr på den.

Fra : Martin Bak

Dato : 29-09-04 18:14

> [...]
>
> Men du vil bare betale og så ellers lade den vandre videre? Jeg må nok
> sige jeg fik den kat fjernet ret hurtigt da det ikke lader til du vil

Vi ryger vist ud i noget OT her... Jeg har den allerstørste respekt for
andres ting. Jeg er også selv bilejer og er selvfølgelig også øm om min kære
dyt. Det kommer til at handle om måden at holde kat på, og dette forum er
nok ikke stedet til det.

Venligst
Martin

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 29-09-04 19:01

> [...]
> beskadige den,(hvilket er nærmest utænkeligt) kan vi vel som gode naboer

Du kan ikke tegne en forsikring der dækker de skader en kat laver.
Ingen forsikring dækker den slags. Så du må selv til lommerne.

Peter

Fra : Martin Bak

Dato : 29-09-04 19:05

> [...]
>
> Du kan ikke tegne en forsikring der dækker de skader en kat laver.
> Ingen forsikring dækker den slags. Så du må selv til lommerne.

Jeg kan da forsikre mig imod hvadsomhelst.
Martin

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 29-09-04 20:00

> Jeg kan da forsikre mig imod hvadsomhelst.

Jamen så prøv du bare at ringe rundt til forsikringsselskaberne og prøv om
du kan det.
God fornøjelse, du kommer til at bruge nogle dage på det.
Husk det skal være en forsikring hvor katten er skadesvolderen, ikke den
forsikrede genstand, for det tror jeg sagten du kan.

Peter

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-10-04 18:22

Peter Albrechtsen skrev:

> Jamen så prøv du bare at ringe rundt til forsikringsselskaberne og prøv om
> du kan det.

I sådan nogle forsikringsselskaber som TrykBaltica og Codan, der er det
måske ikke sådan lige til, men i Lloyd i England, der kan du forskire hvad
som helst, det er bare et spm om pris.

> God fornøjelse, du kommer til at bruge nogle dage på det.

Hvis jeg var seriøst interseret i sådan en forsikring, så vil jeg ikke bruge
mange opringninger på at få den.

> Husk det skal være en forsikring hvor katten er skadesvolderen, ikke den
> forsikrede genstand, for det tror jeg sagten du kan.

Er vi ude i specialforsikringer, så skal det være sådan en,,,

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-04 20:30

"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> wrote in message

> "Peter Albrechtsen" <pal@oncablel.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan da forsikre mig imod hvadsomhelst.
> Martin

En kopi af policen på dk.binaer tak.
--
Møller

Fra : Kate

Dato : 28-09-04 23:01

> Naturligvis er katten katteejerens ansvar.

Altid.
Jeg synes nu at uanset om man bor i en stor eller lille by så har man
taget en ansvar når man har valgt at ha' dyr. Jeg mener at de er mig
som har valgt at ha' 4 katte (for det har jeg) og ikke mine naboer,
ligesom hvis naboen har valgt at ha' hunde eller rotter så skal de ikke
belemre mig. Derfor er mine dyr hjemme hos mig og naboens hos ham.
Jeg er faktisk en af dem som mener at der skulle være en kattelov på
linie med hundeloven. Man har en forpligtelse overfor ethvert levende
væsen man fodrer.

At jeg så aldrig har observeret kattepoter på min bil kan skyldes at
jeg ikke er specielt øm om den fordi den er gammel og bulet, så derfor
ser jeg det ikke.

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 29-09-04 19:22

"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Efter min mening kan og skal man ikke holde sin kat på sin matrikel,

Jamen det skal man iflg. loven. Læs lov om mark- og vejfred for at blive
klogere.
Hvis du ikke vil rette dig efter loven må du lade være med at holde kat.

> undtaget er selvfølgelig katte i de større byer, hvor folk bor i
> lejligheder. Der burde man, -stadig efter min mening- overveje om det er
> en god ide at holde kat.

Jeg godt forsvare at man holder kat i en lejlighed, eller for den sag skyld
i et paracelhus hvor katten aldrig kommer ud. Dyrepsykologiske udersøgelser
viser at katten totalt ændrer adfærd hvis den bliver holdt inde lige fra
killing.
Og principelt er der vel ingen forskel fra andre kæledyr som heller ikke får
lov til til at strejfe frit.

Min genbo har en boa slange. Mener du at den skal have lov til til at krybe
rundt og æde kvarteret katte ?
Nej vel ! - Hvorfor skal din kat så have lov til at æde mine fugle?

Peter

Fra : Martin Bak

Dato : 29-09-04 19:32

> [...]
> krybe rundt og æde kvarteret katte ?
> Nej vel ! - Hvorfor skal din kat så have lov til at æde mine fugle?

Jeg forsvarer på ingen måde at katte skal have lov til at genere andre. Jeg
ved ikke hvordan det er andre steder, men personligt kender jeg ikke et
eneste menneske der ikke lader sin kat løbe ude. Og de fleste jeg kender har
ellers katte. Jeg kommer, som nævnt tidligere i tråden fra en ret lille by,
og det er altså ikke almindeligt at spærre kattene inde. Og det er jeg ret
glad for, for selv om der skulle ryge en fugl i ny og næ, så er det primært
mus og rotteunger kattene morer sig med at jage.

Martin>

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-04 20:29

> "Peter Albrechtsen" <pal@oncablel.dk> skrev i en meddelelse

Klip

> [...]
> ved ikke hvordan det er andre steder, men personligt kender jeg ikke et
> eneste menneske der ikke lader sin kat løbe ude.

Jeg kender indtil flere fornuftige katteejere, der holder deres kæledyr
hjemme, men det er måske det 5 ord i denne sætning der er afgørende ,-)

Katte skal som andre kæledyr, herunder guldfisk, holdes på ejerens
territorium, så enkelt er det.
Hvis man ikke kan / vil indse det, så afskaf katten og købe en guldfisk !
--
Møller

Fra : Peter Weis

Dato : 30-09-04 20:49

> [...]

> kattene inde. Og det er jeg ret glad for, for selv om der skulle ryge
> en fugl i ny og næ, så er det primært mus og rotteunger kattene morer

Ikke desto mindre er man pligtig til at holde den på sin egen matrikel ...
det står, som Peter siger, i lov om mark- og vejfred.

mvh
Peter

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-10-04 18:14

Martin Bak skrev:

> selv om der skulle ryge en fugl i ny og næ, så er det primært
> mus og rotteunger kattene morer sig med at jage.

Min kat må du nøjes med det fulge der forvire sig ind på min altan. Jeg har
fortalt fuglene at de ikke må komme der, men de er ligeglad, de vil ind og
have det fulgefoder der ligger på altan gulvet,,,

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-04 22:41

Kate skrev:

> Vi er faktisk nogle som synes at vores katte er vores ansvar, men vi
> bliver stadig pebet ud...også af folk som synes katte er en
> pestilens...forstår det faktisk slet ikke.

Det forstår jeg heller ikke.

> Jeg tilhører den type som mener kattene er mit ansvar, derfor fistrer de
> ikke rundt i nabolaget og generer andre folk, men jeg bliver så også
> anset for ikke at være rigtig klog.

Det forstår jeg heller ikke.

Damn der er meget jeg ikke forstår

Fra : koolberg

Dato : 27-09-04 08:02

Som en anden skriver, ja så sæt en bamse eller lign. på kølerhjelmen,
så tror katten der er optaget. Men hvis du vil af med den for altid,
ja så tag en ballon, fyld den med vand og bind den fast på visker
armen, dette er uimodståeligt legetøj for en kat. Husk at ligge et
tæppe eller lign. på kølerhjælmen, da det godt kan give ridser i
lakken, når katten sætter af, når den er blevet godt gennemvædet....

og hvis du er hurtig kan du godt nå den med battet bagefter, men er
næppe nødvendig, Den kat kommer aldrig tilbage på din bil.

/koolberg