nedskæring af sommerfuglebusk
Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 14:50

Hej NG.

Jeg har en sommerfuglebusk som har vokset meget skævt pga. andre buske og
træer som skyggede. Nu er jeg ved at omlægge bedet og har fjernet de buske
og træer som har skygget. Derfor vil jeg i den forbindelse spørge om der er
nogle som har erfaringer med at skære sådan en busk ned, således at jeg kan
få den pæn og i symetri igen.

På forhånd tak.

Lasse

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-09-04 19:12

On Fri, 24 Sep 2004 15:50:20 +0200, "Lasse N. Larsen"
<affaldspostÆwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>nogle som har erfaringer med at skære sådan en busk ned, således at jeg kan

Sommerfuglebuske har kun godt af at blive skåret kraftigt ned - gerne
ned til 50 cm eller derunder.

Også gamle buske skyder godt igen selv om de får så voldsom en
beskæring.

Det bedste er at klippe den til foråret, men hvis den støder dit øje alt
for meget, så vil der næppe ske noget ved at gøre det nu.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 07:57

Tak for det, hvis det er bedst til foråret så får den lov at vente til da.

Det kan godt være at et blommetræ koster 150 på den planteskole jeg plejer
at handle ved, men jeg købte også æbletræer sidst og det var til den pris.

Lasse.