Frø fra solsikke...
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-09-04 14:17

Hejsa..
Min kone har en solsikke ude i haven , hvor hun gerne vil gemme nogle frø
fra , til næste år.

Hvordan gøres det egentligt ?

Skal man bare kappe hovederne af den , og så lige dem et tørt sted ?

Eller hvordan

Gode råd søges

Mvh
MJ

Fra : ozzie

Dato : 24-09-04 14:24

Martin Jørgensen skrev:

> [...]
> fra , til næste år.
>
> Hvordan gøres det egentligt ?
>
> Skal man bare kappe hovederne af den , og så lige dem et tørt sted ?

Hej.
Når kernerne er modne kan I let pille dem af blomsterbunden.
Spred dem ud på en plastikbakke f.eks. og lad dem tørre og
opbevar dem i en plastikpose et sted der ikke er for varmt, f.eks.
en kælder eller et udhus.
- så skulle de være klar til næste år.

> Gode råd søges
>
> Mvh