Andet multimedie
bentjuul 3670
Linke tekst I Indesign
Fra : Jane M. :o)

Dato : 24-09-04 12:30

Hvis jeg laver en avis og jeg vil linke teksten fra en boks til næste boks I
Indesign, hvordan foregår det?
(altså så teksten fortsætter over I den anden tekstboks)

Jeg er vandt til at arbejde med Quark, hvor der bare var et symbol af en
kæde jeg skulle trykke på I menu for at linke.

På forhånd tak.

Mvh Jane
---
http://www.janemark.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-09-04 13:01

Jane M. skrev:

> Hvis jeg laver en avis og jeg vil linke teksten fra en boks
> til næste boks I Indesign, hvordan foregår det?

Klik på den lille firkant nede i højre hjørne af tekstboksen.
Det skulle gerne resultere i en markør, som ligner en lænke.
Klik derefter i den tekstboks, du vil have teksten til at fort-
sætte i.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jane M. :o)

Dato : 24-09-04 13:11

> [...]

> Det skulle gerne resultere i en markør, som ligner en lænke.
> Klik derefter i den tekstboks, du vil have teksten til at fort-

Tusind tak.

Sikke simpelt.

Måske jeg skulle trække manualen frem og læse den som godnatlæsning.

Er bare ikke lige den bedste til den slags læsning.

Mvh jane
---
http://www.janemark.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-09-04 13:24

Jane M. skrev:

> Tusind tak.

Velbekomme.

> Sikke simpelt.

Ja ikke?
Det er i øvrigt samme princip, når du vil ophæve en lænke, link,
kæde, eller hvad man nu end vil kalde det.
Du klikker blot på den lille firkant (udporten) i den tekstramme,
som du ønsker at fjerne lænken fra, hvorefter du klikker i den
tekstramme, som den lænker til. Markøren vil vise en knækket kæde
og når du klikker i tekstrammen, forsvinder lænken.

> Måske jeg skulle trække manualen frem og læse den som
> godnatlæsning.

Om ikke andet så er den god at falde i søvn til. 2-3 linjer og
man er godt på vej til drømmeland.

> Er bare ikke lige den bedste til den slags læsning.

Ditto.

--
Hilsen
Madsen