Søger opskrift på klassiske hindbærsnitter
Fra : Janner

Dato : 24-09-04 12:14

Søger opskrift på klassiske hindbærsnitter ......... fruen har fået hang til
dem , og selvbagt kan jo kun være det optimale

Hygge

Jan

Fra : Lisbeth Nielsen

Dato : 24-09-04 14:13

"Janner" <spamfri@spamfri.spam> wrote in message
> Søger opskrift på klassiske hindbærsnitter ......... fruen har fået hang
til
> dem , og selvbagt kan jo kun være det optimale

http://www.bager-kim.dk/opskrifter.vis.php?id=408

Vh
Lisbeth

Fra : Nette

Dato : 25-09-04 08:08

"Janner" skrev
> Søger opskrift på klassiske hindbærsnitter ......... fruen har fået hang
til
> dem , og selvbagt kan jo kun være det optimale

He he. Pudsigt nok, har jeg/vi fået hang til samme. Faktisk så jeg forleden,
at man nu også kan få hindbærsnitter i "Pulverkage" ligesom de der
drømmekager, chokoladekager og hvad der ellers findes. Måske ER
hindbærsnitten virkelig på vej tilbage til vores spisehjerter???

Jeg er faktisk endt med at bruge den opskrift, jeg brugte i bageriet, for
snart mange år siden:

250 g. mel
125 g. margarine
90 g. flormelis
1 æg
lidt vanille

Dertil hindbærmarmelade. - Er faldet for en fast een "Super" hedder den. Jeg
ved, den fås i Favorit i Århus, men om den kan findes andre steder ved jeg
ikke. Det er vigtigt, at den er rimelig fast, ellers flyder den let helt ud
på de varme stænger.

Og så selvfølgelig flormelis en en rimelig TYK glasur.

Dejen blandes kun lige sammen og hvilket et kvarters tid eller længere.
Så rulles den ud i 2½-3 mm. tykkelse.
Rul dejen omkring kagerullen og over på en plade med papir. Skær dejen til i
stænger på pladens længde x ca 8-0 cm.
Der skal enten være to eller fire stænge på en plade, da stængerne skal
lægges sammen.
De bages nu i ovnen ved 220 grader, til de er gyldne, hvorefter pladen tages
ud og halvdelen af stængerne påsmøres marmeladen. - Lad være med at smøre på
de sidste ½ cm ud til kanterne. Den anden halvdel af stængerne lægges over
og glasurer, som er lavet imens de står i ovnen, smøres ovenpå. Herefter
hakkes de straks over ned en god kniv i passende snitter. - Evt- lidt på
skrå.

Nogle har bagepulver i dejen, for at gøre snitterne tykkere. Men det er jo
smag og behag. Her i huset vil vi grene have dem tynde, sådan vi kan smage
hindbærmarmeladen.

Jeg synes, de skal være helt friske, når vi skal have dem. Jeg laver dejen
inden vi skal spise og så bager jeg dem og laver den færdig imens jeg
alligevel står i køkkenet efter aftensmaden og rydder op/vasker op. Der
bliver ca. 15 snitter ud af portionen.

Nette