Ferie i østrig?
Fra : Per Værum Mikkelsen

Dato : 13-05-01 11:31

Vi påtænker at afholde "kør-selv-ferie" i østrig (2 voksne+2 små børn) og
vil gerne høre om tips, gode ideer, erfaringer, seværdigheder m.m.m.
m.v.h. Per

Fra : JDS

Dato : 14-05-01 21:41

Hej Per,

Jeg var på ferie i Østrig sidste sommer, og det første råd jeg vil dive dig,
er:"Husk regn tøjet" Det har måske en ret negativ klang, men sådan er det
ikke ment. Vi var i Østrig ca 12 dage, og det regnede stort set alle dage.
Men al denne regn giver landskabet mulighed for at blomstre, og overalt var
der grønt og dejligt.
Vi camperede i Mondsee, som ligger ca. 40 km øst for Salzburg. Byen er en
lille hyggelig by i den ene ende af en stor sø. Ud over den hyggelige
stemning der er i byen, ligger her også den kirke som indgår i "Sound of
Music" En smuk kirke omend en noget anden stil en vi er vant. Fra Mondsee
tog vi på udflugter til Salzburg som er en flot gammel by, og især byens
borg er et besøg værd. I Byen Hallein, som ligger syd for Salzburg besøgte
vi en saltmine, og det var også meget spændende. Men det mest fascinerende i
mine øjne, var turen op over Grossglockner. Naturen var helt utrolig, og
mindede min om New Zealands Fjordland.
Men tag ud og se de små byer, med deres træhuse og blomsterkasser, og nyd
det dejlige østrig, i alt slags vejr

Håber du får en god tur
/JDS