Photoshop til mac
Fra : Gabriella

Dato : 24-09-04 11:34

Hej NG

Jeg har før brugt photoshop til pc - og vil gerne bruge det stadig. Men nu
har jeg en iBook G4.

Mit spørgsmål er så - kan man bruge samme version af Photoshop til pc og
mac? Jeg ved at Photoshop Elements er lavet som to forskellige versioner,
men hvad med den almindelige?

Håber der er nogen der kan hjælpe her *S*

/Gabriella

Fra : Morten Lind

Dato : 24-09-04 11:52

Gabriella <gabriella@netbruger.dk> wrote:

> [...]
> men hvad med den almindelige?
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe her *S*

Hej Gabriella,

Du kan ikke bruge din PC-licens til en Mac, men du kan sende den ind til
Adobe med kvalificeret begrundelse, og så kan du mod et mindre gebyr få
den ombyttet til en Mac-version.

En af grundene til, Adobe skal have din originale CD er, at den i
tilfælde af ombytning skal destrueres.

Så håber jeg bare, din version er så ny, at den overhovedet kan byttes -
ellers er du nok ude i noget opgraderingsnoget

Held og lykke
M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 24-09-04 17:10

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
>
> Så håber jeg bare, din version er så ny, at den overhovedet kan byttes -
> ellers er du nok ude i noget opgraderingsnoget

Har du prøvet Photoshop Elements? Som flittig amatørbruger har jeg endnu
ikke savnet noget, der kunne motivere, at jeg investerede i den
komplette Photoshop. Photoshop Elements er ikke et skrabet
discountprogram Og i forhold til den gamle Photoshop LE er det radikalt
fornyet og forbedret. Jeg er slet ikke færdig med at lære at bruge alt
det, som det kan.
Det er bare et forslag. Men der er jo et 4-cifret beløb til forskel.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-09-04 03:43

Hej Morten

Morten Lind wrote:

> [...]
> den ombyttet til en Mac-version.
>
> En af grundene til, Adobe skal have din originale CD er, at den i

Hvornår er Adobe begyndt på den politik? - Det har jeg aldrig fået at
vide, de gange, jeg har spurgt for klienter. Det har altid været nok at
indsende en fotokopi af den originale CDs forside + kopi af reg.kortet.

> Så håber jeg bare, din version er så ny, at den overhovedet kan byttes -
> ellers er du nok ude i noget opgraderingsnoget

Man kan altid crossgrade fra en PC->Mac eller Mac->PC på alle Adobes
produkter, der findes til begge platforme. På den måde kan man
ihvertflad også beholde den orig. version.

Man kan også crossgrade fx. fra en Photoshop 5.5 for Windows til en
Photoshop 7.0 for Macintosh mod normal opgraderingspris.

- Og så er der også nogle programmer fra Adobe - bl.a. Photoshop, der
ligeledes findes i hybrid versioner, som indeholder både PC og Mac
versioneren. - Det er ikke så længe siden, jeg blev tilbudt en sådan
til, - syntes jeg, - en alt for høj pris, da det kun var en ver. 6.0.

mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Morten Lind

Dato : 25-09-04 05:27

> Hvornår er Adobe begyndt på den politik? - Det har jeg aldrig fået at
> vide, de gange, jeg har spurgt for klienter. Det har altid været nok at
> indsende en fotokopi af den originale CDs forside + kopi af reg.kortet.

Jeg véd ikke, hvornår de er begyndt på det, men jeg fik det at vide
telefonisk sidste år.

> Man kan altid crossgrade fra en PC->Mac eller Mac->PC på alle Adobes
> produkter, der findes til begge platforme. På den måde kan man
> ihvertflad også beholde den orig. version.

Dét kunne man selvfølgelig gøre

> mvh. Erik Richard

M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-09-04 12:04

Gabriella <gabriella@netbruger.dk> wrote:
> Mit spørgsmål er så - kan man bruge samme version af Photoshop til pc og
> mac?

nej Windows programer kan ikke bruges Mac (og omvendt).
Jeg tmener dog at Adobe nu tillader at man kan købe en
macopdatering til en PC licens af sit Adobeprogram.