Filoverførsel til ekstern harddisk
Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-09-04 09:52

Hej gruppe!
Håber nogen kan svare på flg.:

Hvilket format skal en ekstern harddisk, der bruges på en Windows PC
være formatteret i, for at jeg kan overføre filer til den fra min mac?

Go' weekend
/Thomas
--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-09-04 09:53

no@spam.net (Thomas Hansen) writes:

> Hvilket format skal en ekstern harddisk, der bruges på en Windows PC
> være formatteret i, for at jeg kan overføre filer til den fra min mac?

Ved at tilslutte den til Mac'en? Så er det FAT/FAT32 du skal have fat
i. Ved store diske, så formatter den under XP - det giver mulighed
for en enkelt partition.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-09-04 10:47

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Ved at tilslutte den til Mac'en? Så er det FAT/FAT32 du skal have fat
> i. Ved store diske, så formatter den under XP - det giver mulighed
> for en enkelt partition.
Tak for svaret. Det lyder jo meget nemt, men hvordan med filnavne,
bliver de bevaret?
Det er en masse mp3-filer og billeder, der skal overføres til min vens
eksterne HD og derefter bruges på hans PC.

/Thomas

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-09-04 11:21

no@spam.net (Thomas Hansen) writes:

> Tak for svaret. Det lyder jo meget nemt, men hvordan med filnavne,
> bliver de bevaret?

Ja, med forbehold for at man kan risikere at en OS X fil har tegn i
navnet, som ikke er gyldige på en FAT-partition. Håndteringen af
dette i 10.1 var ikke særlig brugervenlig.

OS X lægger sin ekstrainformation i et .DS_STORE katalog, som Windows
er ligeglad med.

Eventuelt kan man pakke filerne ind i et ZIP-arkiv, da udpakkere ofte
er mere tolerante og kan hitte ud af at omdøbe filnavne.

> Det er en masse mp3-filer og billeder, der skal overføres til min vens
> eksterne HD og derefter bruges på hans PC.

Det skulle ikke være et problem.
http://bigfoot.com/~thunderbear