Diesel????
Fra : Aragorn24@webspeed.d~

Dato : 24-09-04 09:28

Hvad fanden SKER der med de Diesel priser???

Jeg har en Partner 1.9Diesel, årgang 2000 km: 8000

Skal jeg hælde fyrringsolie i, eller skal jeg holde mig langt væk???

Grunden til jeg spørger er, min kammerat arbejder i en DK tank, hvor der
bliver tanket stort ind af fyrringsolie, og der er ikke "den røde farve".

Jeg ved bare ikke om min motor tager skade af det, er der nogle kloge
hoveder der kan hjælpe???

Mvh

Dennis!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-09-04 09:32

<Aragorn24@webspeed.dk> wrote in message
> Hvad fanden SKER der med de Diesel priser???

De er næsten altid sat længere ned end benzin.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Mureren

Dato : 24-09-04 09:42

> Grunden til jeg spørger er, min kammerat arbejder i en DK tank, hvor der
> bliver tanket stort ind af fyrringsolie, og der er ikke "den røde farve".

Hvis det er tilfældet, så får han ihvertfald ikke hans fyringsolie gennem
DK-Benzin!
(og jeg mener ikke det er en rød farve der tilsættes fyringsolien, kan dog
ikke huske hvilken det er)

Mvh.
Mureren

Fra : Christabel & Anders

Dato : 24-09-04 10:19

> [...]
> bliver tanket stort ind af fyrringsolie, og der er ikke "den røde farve".
>
> Jeg ved bare ikke om min motor tager skade af det, er der nogle kloge

Jeg vil ikke gøre det, dels fordi Peoguot tidligere har udtalt at hvis der
sker et motorhaveri og Peoguot finder ud af at der har været fyringsolie i
motoren vil de ikke betale noget som helst.
Hvis Told & Skat finder ud af at du køre på fyringsolie, så kommer de også
efter dig - changerne for at Told & Skat finder ud af at du køre på
fyringsolie kan måske godt være ret små, men hvis bare en i din omgangskreds
m.m. får ondt i røven af at du køre på fyringsolie, kan han jo kontakte Told
& Skat!!!

Chris & Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spillede!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast

Fra : Thomas Landberg

Dato : 24-09-04 11:01

> [...]
omgangskreds
> m.m. får ondt i røven af at du køre på fyringsolie, kan han jo kontakte

Hvis det er niveauet for ens omgangskreds tror jeg man bør overveje at finde
en ny...

Men jeg ville ikke køre på fyringsolie. Bare frygten for at det er noget
usundt for motoren er nok til at jeg ikke gør det. Desuden tanker jeg
torsdag eller søndag hvor dieselen altid er sat godt en krone ned her hvor
jeg bor. Så er fyringsolie pludseligt for dyrt. Det dyreste diesel jeg har
tanket det sidste stykke tid har koster 6.18kr/literen.

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning
Se en masse gode tilbud her: http://www.bokstuning.dk/Tilbud.htm

Fra : Christabel & Anders

Dato : 24-09-04 11:32

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message
> [...]
> jeg bor. Så er fyringsolie pludseligt for dyrt. Det dyreste diesel jeg har
> tanket det sidste stykke tid har koster 6.18kr/literen.

Forhåbentlig er det ikke niveauet på ens omgangskreds, men snakken kan jo
hurtig komme til at gå i de små samfund, hvis der så er en som har et meget
nidkært forhold til det at overholde regler m.m. så skal der jo ikke meget
til.
Ud af de 2 grunde jeg giver vil jeg nok også sige, at denne grund er den der
mindst bekymre mig, jeg har det lige som dig fyringsolie i en ny bil? og
især når Peoguot har udtalt sig som de har

Jeg har dog selv kørt meget på fyringsolie da jeg har en gammel dieselbil,
som jeg ikke tror kan tage skade. Kører dog ikke på fyringsolie mere, da jeg
som dig nu tjekker priserne mandag og torsdag!
Anders

Fra : Thomas Landberg

Dato : 24-09-04 11:50

> [...]
jeg
> som dig nu tjekker priserne mandag og torsdag!

Jeg tror nu nok, at en Partner 1.9 kan klare mosten. Den motor er ingenlunde
ny og kan sikkert køre på svær fuelolie med lidt god vilje. Men det man
sparer på det samlede bilbudget er så lidt i forhold til den lille tvivl man
vil have inde i baghovedet "er det her nu også en god ide", at jeg ikke selv
ville overveje det. Der er jo mange ting der medvirker til at man bliver en
glad bilist og her hører tvivl vedr. en motors forgodtbefindende ikke ind
under

Fra : Henrik B.

Dato : 26-09-04 17:56

<Aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad fanden SKER der med de Diesel priser???
>
> Jeg har en Partner 1.9Diesel, årgang 2000 km: 8000
>
> Skal jeg hælde fyrringsolie i, eller skal jeg holde mig langt væk???

Hold dig væk. Det er ikke 100% det samme...

> Grunden til jeg spørger er, min kammerat arbejder i en DK tank, hvor der
> bliver tanket stort ind af fyrringsolie, og der er ikke "den røde farve".

Nej det er klart! Det er grønt.....

--
M.v.h.