cykelpedaler
Fra : Filip

Dato : 24-09-04 06:54

Hvilken vej skal man skrue sine cykelpedaler af? jeg skulle have mine
skiftet, men da de enten er rustet fast, eller jeg har skruet den forkerte
vej, er de ikke kommet af endnu.

En af mine venner siger at man skal skrue den højre, højre og den venstre,
venstre. Men skal de ikke skrues på, så de spænder sig selv ind, når man
cykler. For så skal de efter min bedste overbevisning skrues modsat af.

Filip

Fra : anders majland

Dato : 24-09-04 08:12

> Hvilken vej skal man skrue sine cykelpedaler af? jeg skulle have mine
> skiftet, men da de enten er rustet fast, eller jeg har skruet den
> forkerte vej, er de ikke kommet af endnu.

Prøv i dk.sport.cykling - almindelige cykelspørgsmål hører også hjemme
der selvom 'sport' måske signalerer noget andet.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Henning Lund

Dato : 25-09-04 20:38

Filip skrev:

> [...]
> venstre, venstre. Men skal de ikke skrues på, så de spænder sig selv
> ind, når man cykler. For så skal de efter min bedste overbevisning

Pedalen ved tandhjulet skal skrues vestre af (alm. gevind) udtaler
undertegnede som er gammel cykelhandler.
Ps. de sidder normalt fast som bar pokker ;o(

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Poul C. Junge

Dato : 27-09-04 12:21

Kig eventuelt på gevindet på de nye pedaler.

De må da kunne give et hint

MvH

PCJ

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-09-04 21:55

"Poul C. Junge" <spampcj@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Kig eventuelt på gevindet på de nye pedaler.
>
> De må da kunne give et hint

Ja, men ikke i hvilken side de henhører. Det er også svært at få dem på,
hvis man ikke forinden har skruet de gamle af.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-09-04 22:03

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Poul C. Junge" <spampcj@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men ikke i hvilken side de henhører. Det er også svært at få dem
> på, hvis man ikke forinden har skruet de gamle af.....

I akselenden er oftest stemplet "L" eller "R". Er det ikke hint nok?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen