Andet multimedie
bentjuul 3670
hvordan styres sidestørrelse ved Create PD~
Fra : Studio Smalbro

Dato : 23-09-04 23:36

Jeg har en html fil
Jeg bruger Create PDF from file i Acrobat 6
Alt går fint - Acrobat laver en fin pdf.
Men hvor får den sidestørrelsen fra? Det ser ud til at den laver
konverteringen til Letter - men kan det styres og hvorfra?

Kh
Bjørn

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 24-09-04 00:07

Hej Bjørn

Uden at skulle kloge mig, så vil jeg tro at de oplysninger stammer fra
Distillers Job options.

Min distiller er sat til A4 som standard størrelse, når jeg laver en PDF at
en HTML side (f.eks. Google) så får jeg resultatet ud i A4 format. Det er
mit bedste bud.

Mvh
Anders

Fra : Palle

Dato : 24-09-04 07:27

> [...]
> Men hvor får den sidestørrelsen fra? Det ser ud til at den laver
> konverteringen til Letter - men kan det styres og hvorfra?

Med forlov, og uden at virke klog, så troede jeg ikke, at en HTML-side har
nogen fysisk sidestørrelse...

Fra : Per Christoffersen

Dato : 24-09-04 08:32

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse

> "Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Med forlov, og uden at virke klog, så troede jeg ikke, at en HTML-side har
> nogen fysisk sidestørrelse...

Men det får den jo, når den bliver til en pdf...

Hvis jeg prøver, så bliver sidestørrelsen magen til default page size i
distillers settings.
Det giver jo et hint

/per

Fra : Studio Smalbro

Dato : 24-09-04 14:04

Well - jeg burde jo nok selv ha' hittet det med det samme, men indstillingen
findes i Create pdf from Web. Her kan man sætte sidestørrelsen og også hente
filer fra den lokale disk. Men det er altså der det foregår. Distiller har
ingen indflydelse på det. Og så virker det iøvrigt rigtigt godt hvis man
bruger Mozilla browseren til at gemme html siderne ned på disken med først.

kh
Bjørn