Korkgulv. Farvenuancer.
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 13-05-01 11:15

Jeg har netop fået lagt et nyt korkgulv i mit køkken. Som fliser, 30 x
30 cm. 2 farver. ("Salt" og "Mist")
Men er utilfreds med den ene farve, da den er for lys.

Spørgsmål: Hvor stor nuanceforskel kantillades på korkfliser, der er
farvede.?

Mit problem er at der er temmelig stor forskel i farven fra det jeg har
fået monteret, til de 2 referencer jeg har.
1) Billedet i brochuren fra Wicanders. (Jeg ved det er kun små
billeder, men alligevel.)
2) Fliser jeg har lånt. En fra firmaet der lagde dem, og en fra en
indretnigsarkitekt der har assisteret mig med design af nyt køkken.
De er 2 løse fliser er iøvrigt næsten ens. Ihvertfald langt mere ens end
forskellen til gulvet der er lagt.

Sagen er at sælgeren NU mener at forskellen skyldes tilladelige farve
tolerancer over tiden.
Da han besøgte mig efter montagen, mente han at der var så stor forskel
at gulvet skulle lægges om. Det er han ikke længere særligt positiv
overfor.

Dvs. han mener nu at fliser der er produceret med måneders mellemrum kan
have så stor forskel som det jeg nævner ovenfor.
Fliserne er farvede. Og jeg mener at man skulle kunne styre farven.
Selvfølgelig indenfor en vis tolerance.
Wicanders har ca. 30 forskellige farver.

Iøvrigt: Er det korrekt at Wicanders har næsten 100% markedsandel i
Danmark for korkfliser.?

Mvh.
Jørgen Rasmussen