Oliepump på Yamaha fs1..?
Fra : Ulf

Dato : 23-09-04 21:34

Hej Ng..

Er der et par kloge hoveder, der kan fortælle mig om det kun er
drejeventils modellen, som er født med oliepumpe.

Og eller om man kan sætte en oliepumpe på en model K1 fra 1978?

Kunne nemlig meget godt tænke mig at have en oliepumpe på..

Hilsen Ulf

Ps.

Der er ikke en som har en til salg, med komplet olie-tank?

Betaler godt !!!

Fra : Kristian

Dato : 23-09-04 23:01

Hej Ulf

"Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Hej Ng..
>
> Er der et par kloge hoveder, der kan fortælle mig om det kun er
> drejeventils modellen, som er født med oliepumpe.
Ja, det er det ikke, jeg har selv en Fs1 med med membran indsugning
og olie pumpe. Motoren stammer fra en tysk Fs1 fra 1987, og "tunet" er
det den er født med, nemlig en 257 cylinder (40mm) 14.5 mm plade og karb.
Den har iøvrigt aldrig været skildt ad, og har kun gået 17000 km fra ny.

> Og eller om man kan sætte en oliepumpe på en model K1 fra 1978?
Det kan du "sagtens" eneste forskel er højre motorblok/koblings hus.
På den danske Fs1 mangler der hullet til pumpen, og drevet inde bagved.
Men det er ikke noget der er nemt at finde

Oliepumpen er dog ens med den fra en RD50(tysk) årgang vistnok
op til 1982-83. Så hvis du kan være heldig at hitte sådan en inkl. drev
og plast tandhjulet inden i motoren, skulle det kunne monteres på din
Yamaha.
Det kræver lidt arbejde med at fræse hullet nøjagtigt til pumpedrevet,
og bore huller til skruer. Men helt umulig er det ikke.

> Kunne nemlig meget godt tænke mig at have en oliepumpe på..
Det er også en smart ting og ha´ især nu hvor de færreste tankstationer
har en stander med olieblandet benzin.

>Der er ikke en som har en til salg, med komplet olie-tank?
>
>Betaler godt !!!
Jeg vil ikke af med min, uanset hvor meget du så byder
Men snus lidt på www.ebay.de måske du er heldig.
Olietanken er dog ikke det værste, jeg har selv lavet en i rustfri, der
passer
inde i det højre sideskjold.

Med venlig hilsen
Kristian,