Knallert-30 og slud/snevejr ?
Fra : Peter Heide

Dato : 23-09-04 19:13

Skal have købt en brugt knallert. Skal køre ca. 44 km samlet hver dag,
frem og tilbage fra job i alt slags vejr. Er der nogle typer 30-knallerter
der
er bedre egnet til "alt slags vejr" end andre ?

Fra : RpR

Dato : 23-09-04 19:25

> [...]
> der
> er bedre egnet til "alt slags vejr" end andre ?

Find en med et stort frontskjold så benene sidder i læ. Og hold fra fra
PGO'erne, de er åbne under bunden og der blir slynget alt muligt lort
direkte op på motoren.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Peter Heide

Dato : 23-09-04 19:55

Tak for svar. Jeg har ikke en skid forstand på knallerter. Kan du anbefale
nogle mærker der gode til omtalte opgave ?

Fra : S. Sørensen

Dato : 24-09-04 08:19

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for svar. Jeg har ikke en skid forstand på knallerter. Kan du anbefale
> nogle mærker der gode til omtalte opgave ?

Jeg kører dagligt mere eller mindre hele året frem og tilbage til arbejde.
Ca 45 km om dagen.
Det foregår på en Aprilia Rally, som er en rimeligt stor og komfortabel
scooter. Den har om ikke andet så min anbefaling. =)

Steinbjørn

Fra : Peter Heide

Dato : 25-09-04 01:07

lyder som muligt kommende køb. hvis den fås brugt
for 3-4000 kr.

"S. Sørensen" <steinREMOVETOGETAVALIDEMAIL@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:cj0htq$pcr$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Mythos

Dato : 25-09-04 08:40

> [...]
> Det foregår på en Aprilia Rally, som er en rimeligt stor og komfortabel
> scooter. Den har om ikke andet så min anbefaling. =)

Jeg har også en Rally, den har kørt så godt som hver dag året rundt siden
1998, så den er jeg med på at anbefale.

Kim Larsen

Fra : Peter Heide

Dato : 26-09-04 00:21

Uspedasse. Jeg ved nu hvilken knallert jeg vil købe.

Fra : Mythos

Dato : 26-09-04 08:40

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Uspedasse. Jeg ved nu hvilken knallert jeg vil købe.

Det er smag og behag ud fra det der er blevet anbefalet her, det er trods
alt dig der skal køre på den.
Men prøv om du ikke kan få lov til at få et par prøveture, så er det noget
nemmere at tage en beslutning.

Kim Larsen

Fra : RpR

Dato : 24-09-04 13:49

> Tak for svar. Jeg har ikke en skid forstand på knallerter. Kan du anbefale
> nogle mærker der gode til omtalte opgave ?

Praktisk talt samtlige modeller fra Yamaha, Aprilia, Piaggio og Gilera

Yamaha Neo's er meget stor og komfortabel, og fås som EU 45'er til rimelige
priser brugt.

Fra : Peter Heide

Dato : 24-09-04 18:36

takker. så har jeg noget at gå efter.

Fra : Henning Lund

Dato : 25-09-04 07:05

RpR skrev:

> hold fra
> fra PGO'erne, de er åbne under bunden og der blir slynget alt muligt
> lort direkte op på motoren.

Det er min PMX da ikke

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : RpR

Dato : 25-09-04 12:39

> Det er min PMX da ikke

Må indrømme jeg ikke har kigget nærmere på PMX, men Hot 50 er ihvertfald
helt åben i bunden.

Fra : Ulf

Dato : 26-09-04 12:10

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in message news:<4155587a$0$304$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Må indrømme jeg ikke har kigget nærmere på PMX, men Hot 50 er ihvertfald
> helt åben i bunden.

Jeg ville enten sige at en Yamaha neos ville være en god investering,
da den er lukket i bunden, og er rimlig komfortabel at køre lange ture
på.

Men ellers ville jeg tage en Aprilia Rally, som også er behagelig at
køre på.

Hilsen Ulf

Fra : Peter Heide

Dato : 26-09-04 17:49

Som brugt : Aprilla Rally, Yamaha Neo. Begge som 30-knallerter.

Hvor meget skal jeg regne med at betale ?

Og hér tænker jeg ikke på et faldefærdigt kadaver af en knallert.

Fra : S. Sørensen

Dato : 26-09-04 18:46

> Som brugt : Aprilla Rally, Yamaha Neo. Begge som 30-knallerter.
>
> Hvor meget skal jeg regne med at betale ?
>
> Og hér tænker jeg ikke på et faldefærdigt kadaver af en knallert.

Jeg har set rally'er i rimelig stand til omkring de 5 kilo flere gange i den
blå avis.
Købte selv min egen der for 5300. Den skulle så lige have skiftet et leje,
men ellers var den ok.

Steinbjørn