At åbne Quark-doks i Indesign CS
Fra : Helle Krog

Dato : 23-09-04 10:49

Jeg har tidligere kunnet dette ­ uden problemer. Nu er det dog på hinanden
følgende gange sket, at jeg IKKE kan åbne et Quark-dok i Indesign (CS 3.0.1)
- og nu er jeg for alvor på den, hvis jeg ikke kan...

Meddelelsen er som følger: ³Cannot open xxx, Adobe Indesign may not support
the file format, a plug-in that supports the file format may be missing or
the file may be open in another application².

Er det fordi dokumentet er fra nyeste Quark-version, er det CS, der ikke er
med mere eller hur...? Mangler jeg tilsyneladende en livsnødvendig plug-in?

Håber på HJÆÆÆLP asap Og som regel gives den jo både bedre og hurtigere
her end hos Adobe

Hilsner Helle
www.changereality.biz
www.krog.biz

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-09-04 12:10

Helle Krog <helle@krog.biz> wrote:
> Mangler jeg tilsyneladende en livsnødvendig plug-in?

Uden at kende til problematikken i praksis, vil jeg foreslå, at du slår
alle Xtension fra i Quark og åbner dokumentet.
Så burde du få en idé om der er anvendt specielle Xtensions i
fremstillingen af dokumentet.
Og måske kunne en ny arkivering løse problemet.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Helle Krog

Dato : 23-09-04 12:59

Helle Krog 23/09/04 13:10

Æv, jeg har kun Quark 4.1. - og når jeg åbner og omarkiverer, er det det
samme Men jeg må jo også indrømme, at jeg intet aner om Quark, så jeg er
lidt på Herrens mark.

Jeg har lige søgt på nettet og jeg kan se, at der er samme tilbagemeldinger
om, at det ikke så nemt lader sig gøre... Det er superfrustrerende, da jeg
har løst mange jobs ved at åbne Quark-filer i Indesign - er denne feature
ikke tilgængelig længere, synes jeg nok, at Adobe har mistet et af sine
meget vægtige salgsargumenter.

Hilsner Helle

Fra : Ole Jensen

Dato : 23-09-04 13:28

Helle Krog wrote:
> [...]
> har løst mange jobs ved at åbne Quark-filer i Indesign - er denne feature
> ikke tilgængelig længere, synes jeg nok, at Adobe har mistet et af sine

Hvorfor skal det absolut åbnes i InDesign? Kan du ikke lave det du skal
i Quark?

Ellers kan du jo prøve at gemme dukumentet i små bidder, altså at slette
nogle sider og så gemme det, så kan det være at du finder løsningen.
MEN HUSK AT GØRE DET PÅ EN KOPI.

mvh
Ole-J

Fra : Helle Krog

Dato : 23-09-04 13:43

Helle Krog 23/09/04 14:27
> Hvorfor skal det absolut åbnes i InDesign? Kan du ikke lave det du skal
> i Quark?
Jeg arbejder slet ikke i Quark. Jeg har tidligere overtaget og arbejdet
videre i en del Quark-dokumenter - lavet af andre - ved at konvertere
til/åbne i Indesign. Det er dét, der ikke vil lykkes nu.

Hilsner Helle

Fra : Villy Erichsen

Dato : 23-09-04 12:20

In article <BD7868BC.16E94%helle@krog.biz>, Helle Krog <helle@krog.biz>
wrote:

> [...]
>
> Håber på HJÆÆÆLP asap Og som regel gives den jo både bedre og hurtigere

Det dur kun til 4.1 dokumenter.
Der må ikke være brugt noget "fancy" tekst til felt - tekst på kurve.
Må kun indeholde et sprog.
Alle billedlænker skal være opdateret.
Så går det som regel - arkiver evt. som et 3.3 dokument inden du prøver.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-09-04 16:54

> [...]

> Håber på HJÆÆÆLP asap Og som regel gives den jo både bedre og hurtigere

Som Villy nævner må der kun være et sprog, og da du kan åbne
dokumentet i Quark 4.1 er det ikke fordi, at dokumentet er for nyt.
Jeg er derfor ret overbevist om, at det er fordi at dokumentet
indeholder flere sprog og at din Quark 4.1 er en Passport-version. Gem
dokumentet ned og vælg "Ét sprog" istedet for "Flere sprog" i
Gemme-dialogen.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Helle Krog

Dato : 23-09-04 20:59

Helle Krog 23/09/04 17:54

Hallo- du har ret Jeg har fået vristet det famøse dokument op!! Det er
korrekt nok et flersproget dokument, og da jeg lavede nummeret med at
arkivere i ét sprog, fik jeg det åbnet i InDesign. Tak for hjælpen. Nu må
jeg så finde ud af at skille sprogene ad - men det er da det mindste af det.

Tak også alle til jer andre, der kom med kommentarer og forslag - det er
rart at råbe i mørket og høre, at nogen svarer out there...

Med ærbødig hilsen, Helle
www.changereality.biz