Studen <studen@gmail.com> skrev i en
news:4151fbe1$0$272$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> ..... trænger uddstødningen gevaldigt til en kærlig hånd (læs
udskiftning).
> Da pengeskabet desværre er lidt slunkent, må jeg vel arbejde med det, jeg
nu
> engang har. Der en masse rust nede ved manifolden med huller til følge
(hedder
> det ikke det hvor 4 bliver til 1?)
"Manifold" er faktisk ikke et ord man finder brugt omkring motorcyklen; men
der er nok ingen der er i tvivl om hvad du taler om alligevel!
Er det en 4-1 skraldebang udstødning, med fælles rørsammenføring for alle
forrørene, eller det originale 4-2 system der er monteret?
Især på originale systemer er der allerforrest i potten et lille hul
hvorigennem kondensvand skal dryppe eller blæses ud - Måske at du tager fejl
og omtalte huller er sådanne som skal være der??
> Desuden ligner systemet bare pis pga. rust og afskallet
> maling. Er det ikke muligt at shine det ok op med en omgang slibning og
> maling? Hvad kan jeg gøre mht. de små gennemtæringer? Jeg har ikke lige
> mulighed for det store svejseri, men findes der ikke en eller anden
"hobby-
> løsning"?
Hvis det vitterligt er så tæret som du giver udtryk for, så er det nok
ligesom med gamle biler: man ender med at have skiftet mere end det halve af
bunden fordi der ikke er gods nok til at svejse en frisk plade i et mindre
rustområde
Børstning og UHT hhv. ovn -maling er nok det eneste du kan og bør foretage
dig - Måske at sagerne har set sådan ud længe og kán holde ligeså længe
herefter, men at du blot frygter det værste ud fra udseendet :-/
Endelig:
Hár du kontrolleret hvad en "SITO" eller Nexus -udstødning koster?
De er egentlig ikke så dyre igen.
--
Armand.