Begynderproblem
Fra : limoan

Dato : 22-09-04 20:48

Er der et sted man kan teste sit program.
Jeg laver det i Blue J, og compiler og tester det der. Men er der et
andet sted?
Engang da jeg lavede HTML-sider, havde man et program der kunne teste
det for fejl, (men det er måske det Compileren gør?)
På forhånd tak, hvis nogen svarer.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-09-04 21:20

lisb_et@yahoo.dk (limoan) wrote in

> [...]
> Engang da jeg lavede HTML-sider, havde man et program der kunne
> teste det for fejl, (men det er måske det Compileren gør?)

Hvis dit program kan kompileres er det syntax mæssigt korrekt.
Om det giver det output og de resultater du regner med kan kun testes
ved at gennemgå outputtet.

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Fra : Kristian Thy

Dato : 22-09-04 22:18

Henrik Stidsen uttered:
> Om det giver det output og de resultater du regner med kan kun testes
> ved at gennemgå outputtet.

.... gerne med denne her i baghovedet:
   http://www.dina.dk/~sestoft/programmering/struktur.pdf

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt
http://home.att.net/~jbcole/humor/Microsoft_patents.htm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-09-04 21:58

limoan skrev:

>Er der et sted man kan teste sit program.

Hvis det kan kompileres og gør det som du regner med, så skal du
ikke som begynder teste mere.

Professionelle programmører har forskellige (ofte dyre)
specialværktøjer der kan hjælpe med at lokalisere de rutiner der
sluger flest tidsressourcer og mange andre rare ting.

>Jeg laver det i Blue J, og compiler og tester det der. Men er der et
>andet sted?

'Stedet' er ikke afgørende. Det vil opføre sig ens på alle (ens
opdaterede) platforme hvis det holder sig til ren Java.

>Engang da jeg lavede HTML-sider, havde man et program der kunne teste
>det for fejl, (men det er måske det Compileren gør?)

Nemlig. Den tester og kompilerer det til bytekode (class-filer).

--
Bertel