|
| MC målt til 330 km/t Fra : phk |
Dato : 22-09-04 20:39 |
|
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=263883
Motorcyklist satte uofficiel fartrekord i Minnesota, da
politiet fra luften målte hans fart til 330 kilometer i timen
Af mwr - 16:07 - 22. sep. 2004
Pilot Al Loney hos færdselspolitiet i Minnesota, USA,
gjorde store øjne, da han lørdag aften over Highway 61 fulgte to
motorcyklister køre om kap. Da en af motorcyklisterne trak fra satte Loney
sit stopur til og få sekunder senere og efter lidt hovedregning stod det
klart, at motorcyklisten havde braget afsted med 330 kilometer i timen.
- Jeg var fuldstændigt paf. Jeg måtte kigge to gange, for
i mine 27 år har jeg aldrig oplevet noget, der bevægede sig så hurtigt,
forklarer Loney til St. Paul Pioneer Press.
Loney fik kontaktet kollegaer på jorden, der slog til mod
motorcyklisterne kort efter. Da havde de sænket farten.
Da den 20-årige motorcyklist, der kom op over 300
kilometer i timen, blev stoppet kunne politiet konstatere, at han end ikke
havde et kørekort. Han er nu sigtet for både livsfarlig kørsel, overtrædelse
af hastighedsbegrænsningen på en strækning, hvor der kun er tilladt 120
km/t, samt kørsel uden kørekort.
De 330 kilometer i timen er nu opført som uofficiel
rekord. Et kig i de lokale historiebøger afslører, at statens færdselspoliti
siden 1990 ikke har uddelt en fartbøde for mere end 170 km/t.
Kun en lille håndfuld dyre sportsvogne kan nå
op over 330 km/t, mens et større antal motorcykler - med lidt
modifikationer - ikke har problemer med den høje hastighed.
Den 20-årige motorcyklist skulle have kørt på
en Honda 1000.
--
Per, Esbjerg
begin 666 ny_top.gif
M1TE&.#EAW `,`)$``/_XV/_NM?W+5<_#GB'Y! ``````+ ````#<``P```)G
ME(^IR^T/HYRTVHO;"+S[#X;B2);FB:;JRK;NN+WR3-?VC<L#P/?^#PP*A\2B
M\8A,*I?,IG.X>TJGU*KUBI5&L]RN]PO&;L/DLOG<':/7[+;[IW[+YW1Q_8[/
/+^/ZOA_/]R<XN#90```[
`
end
begin 666 ekstra_facts.gif
M1TE&.#EA5 `4`+,``/__]P``FVEO3;ZUF=#+ML2^L=[7R)>'.J*BHL_#GIB8
MEP```````````````````"'Y! ``````+ ````!4`!0```3 $,A)J[TXZ\V[
M_V HCF1IGFBJ!H&*L:V;P;#$;O>8>[O8V[%9,/3##8E'0&Y)HRE;S%\3N&LZ
MG\6+%?CD3JK7[S%[ZX%!Q?#U3)FVAU-S,&RTT)ULKW0>*\/_679)?A6$7GIC
M?%QR@AU;75UJAF(U;V^5:WZ!,IR=GI^@H:*CI!H"IZBIJJNLK:ZOL+&K!K2U
MMK>W!+J[O+V^OPG!PL/!`\;'R,G*QP7-SL_0T<W+U-7&"-C9VM@*W=[?!^'B
%X^(1`#L`
`
end
begin 666 se_plus.gif
M1TE&.#EA$@`4`*(``/______^Y>'.FEO3;ZUF7QN*P```````"'Y! ``````
M+ `````2`!0```-"&+H,_H[)`.%L-5Z5->W=4A4@($(D>#YIR %%++?/ZM"5
C#9<Z;KVEWR=8VPQS1E6R,V@ZGU G84JM6JF"K';+U28``#L`
`
end
begin 666 ny_bottom.gif
M1TE&.#EAW `5`)$``/_XV,_#GN[AQO___R'Y! ``````+ ````#<`!4```*L
MA(^IR^T/HYRTVNN"WKQW#(;B2)8F% CJRK;L"<?R3%>IB[-#S??^C[GE<(,=
M\(A,^H1#75$)C4I#S*:@^)QJM]Q$=8C-=L?DY)<8-I;7;-JYE1:WYW31>Q67
MU_?\R/V:I]8W2.@%%BA8J-CWAJBW"#EWYO@8:4GV15EYR:E5I;G9*:K$!!HZ
GBOHC9'J:ZNJFPMKZ2GN2(EODH;O+V^O["QPL/$Q<;'SL@5M4```[
`
end
| |
Jan Gregersen (22-09-2004)
| Kommentar Fra : Jan Gregersen |
Dato : 22-09-04 21:14 |
|
Den må vist have været en tunet hayabusa eller lign :)
| |
Kenneth T (22-09-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth T |
Dato : 22-09-04 21:22 |
|
>>Den 20-årige motorcyklist skulle have kørt på
>>en Honda 1000.
> Den må vist have været en tunet hayabusa eller lign :)
Det har sikker været en berygtede honda-busa der er tale om :)
--
MVH
Kenneth T
ZX12R
www.dkfritidmotorcykel.dk/kenneth_t
| |
Jan Gregersen (22-09-2004)
| Kommentar Fra : Jan Gregersen |
Dato : 22-09-04 22:04 |
|
> Det har sikker været en berygtede honda-busa der er tale om :)
hehe, missede lige den sidste linje
| |
Lyrik (22-09-2004)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 22-09-04 23:36 |
|
"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:4151defb$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >>Den 20-årige motorcyklist skulle have kørt på
> >>en Honda 1000.
> > Den må vist have været en tunet hayabusa eller lign :)
>
> Det har sikker været en berygtede honda-busa der er tale om :)
++++++++++++++++++++++++++
Det er givet vis den min mekaniker kører på. Han fortalte mig at den kunne
køre 330 km/t. Han havde dog selv kun haft den oppe på 299 km/t. Det stod i
dens digitale speedometer. Jeg så det selv.
Det drejer sig om en 2 cylindret 1000 ccm, som vist kun er solgt i Danmark i
ét eller to eksemplarer. "Jeg måtte have den sagde han"!
Jeg kan ikke huske hvad den ellers hed, var det ikke VFR eller sådan noget?
Den udmærkede sig efter hvad han fortalte ved ikke at have knastkæde men
tandhjul som trak das ganze molevitten.
Men han sagde også at det var lidt uhyggeligt med den høje fart:"Ligger der
bare en sten på vejen, så er det good bye"!
Hilsen
Jens
Hilsen
Jens
| |
Hekto (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 23-09-04 00:45 |
|
In article <cisuo2$2rif$1@news.cybercity.dk>, lyrikfjern@heaven.dk
says...
> Men han sagde også at det var lidt uhyggeligt med den høje fart:"Ligger der
> bare en sten på vejen, så er det good bye"!
>
Med den fart skal der meget til at slå den ud af kurs! Bare tænk på
øvelserne i kontrastyring på køreteknisk anlæg.
Det skal nok være en større sten!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
D@n Dethlefsen (23-09-2004)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 23-09-04 06:45 |
|
Lyrik wrote:
> Det er givet vis den min mekaniker kører på. Han fortalte mig at den
> kunne køre 330 km/t. Han havde dog selv kun haft den oppe på 299
> km/t. Det stod i dens digitale speedometer. Jeg så det selv.
> Det drejer sig om en 2 cylindret 1000 ccm, som vist kun er solgt i
> Danmark i ét eller to eksemplarer. "Jeg måtte have den sagde han"!
> Jeg kan ikke huske hvad den ellers hed, var det ikke VFR eller sådan
> noget? Den udmærkede sig efter hvad han fortalte ved ikke at have
> knastkæde men tandhjul som trak das ganze molevitten.
> Men han sagde også at det var lidt uhyggeligt med den høje
> fart:"Ligger der bare en sten på vejen, så er det good bye"!
Nok en Honda SP1 eller SP2.
"Ligger der bare en sten på vejen, så er det good bye", er noget vrøvl, jo
hurtiger man kører jo større er centrifugalkraften og dermed skal der mere
til at slå cyklen ud af kurs. Sådan en sten skal hvis op i brostensstørrelse
før den får nogen betydning.
--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar
| |
Lyrik (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 23-09-04 09:07 |
|
"D@n Dethlefsen" <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:415262df$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Lyrik wrote:
> > Det er givet vis den min mekaniker kører på. Han fortalte mig at den
> > kunne køre 330 km/t. Han havde dog selv kun haft den oppe på 299
> > km/t. Det stod i dens digitale speedometer. Jeg så det selv.
> > Det drejer sig om en 2 cylindret 1000 ccm, som vist kun er solgt i
> > Danmark i ét eller to eksemplarer. "Jeg måtte have den sagde han"!
> > Jeg kan ikke huske hvad den ellers hed, var det ikke VFR eller sådan
> > noget? Den udmærkede sig efter hvad han fortalte ved ikke at have
> > knastkæde men tandhjul som trak das ganze molevitten.
> > Men han sagde også at det var lidt uhyggeligt med den høje
> > fart:"Ligger der bare en sten på vejen, så er det good bye"!
>
> Nok en Honda SP1 eller SP2.
>
> "Ligger der bare en sten på vejen, så er det good bye", er noget vrøvl, jo
> hurtiger man kører jo større er centrifugalkraften og dermed skal der mere
> til at slå cyklen ud af kurs. Sådan en sten skal hvis op i
brostensstørrelse
> før den får nogen betydning.
+++++++++++++++++++++++++++++++
Nå, han er måske for forsigtig af sig?
Iøvrigt sagde han at ved så høj hastighed ville dækket blive slidt hurtigt
op. Hayabusa for eksempel på 18 minutter ved topfart.
Mekanikerens maskine tilsvarende. "Iøvrigt koster et sådant bagdæk-han viste
mig ét-3500 kroner"!,-sagde han.
Hilsen
Jens
| |
D@n Dethlefsen (23-09-2004)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 23-09-04 13:06 |
|
Lyrik wrote:
> Iøvrigt sagde han at ved så høj hastighed ville dækket blive slidt
> hurtigt op. Hayabusa for eksempel på 18 minutter ved topfart.
> Mekanikerens maskine tilsvarende. "Iøvrigt koster et sådant
> bagdæk-han viste mig ét-3500 kroner"!,-sagde han.
300 km/t i 18 minutter giver en strækning på 90 km, det er godt nok kort vej
at slide et bagdæk på.
Men jeg mindes at havde læst i Das Motorrad at bagdækket slides meget
hurtigt ved 300 km/t, men jeg mener at de skrev at dækket holdt et eller
andet sted mellem 500 - 1000 km.
Jeg ville nu mene at bagdæk til en 300 km/t Mc kunne fåes for ca. 2500 kr.-
Jeg tro at den omtalte mekanikker måske har en tendens til at overdrive lidt
--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar
| |
MKS - 74 (23-09-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 23-09-04 13:26 |
|
On Thu, 23 Sep 2004 14:06:04 +0200, "D@n Dethlefsen"
<sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:
>300 km/t i 18 minutter giver en strækning på 90 km, det er godt nok kort vej
>at slide et bagdæk på.
>Jeg tro at den omtalte mekanikker måske har en tendens til at overdrive lidt
>
Det tror jeg nu også han har, men det skal dog lige nævnes at de 18
min ved topfart er Su'sucki's egne opgivelser (ikke at det gør det
specielt mere troværdigt som de brugte i deres første reklamer for
hvalen og dens originalmontering af dæk. Ved de hastigheder er der
mellem 6-10% wheel/tyre-slip så sliddet _er_ voldsomt...
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Moller (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 23-09-04 14:59 |
|
Lyrik wrote:
> Nå, han er måske for forsigtig af sig?
Nok mere en af gennemsnits mekanikerne som smøre liiige lidt for tykt på :)
> Iøvrigt sagde han at ved så høj hastighed ville dækket blive slidt hurtigt
> op. Hayabusa for eksempel på 18 minutter ved topfart.
Det var også hvad der blev nævnt på discovery :)
> Mekanikerens maskine tilsvarende. "Iøvrigt koster et sådant bagdæk-han viste
> mig ét-3500 kroner"!,-sagde han.
*LOL* typisk DK forhandler priser , og så specielle er de dæk skam
ikke, det er det samme Aagensen ville ha for et sæt BT-010 sidste
efterår, meeeen, så er det godt man kan købe fra tyskland til nær det
halve :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Martin Sjøstrand (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sjøstrand |
Dato : 23-09-04 09:06 |
|
>>>Motorcyklist satte uofficiel fartrekord i Minnesota, da
>>>politiet fra luften målte hans fart til 330 kilometer i timen
> Det er givet vis den min mekaniker kører på.
> Det drejer sig om en 2 cylindret 1000 ccm, som vist kun er solgt i Danmark
ét eller to eksemplarer
Hvor er det Minnesota er, ligger det ikke på sydfyn?
Ej, du har vist lige overset hvor det var der blev målt. Jeg tror gerne din
mekaniker har en der kører lige så hurtigt, men det er vel næppe ham der er
målt i USA. Havde der været en bro derover, kunne det godt have været, så
kunne han jo komme ret hurtigt derover
Mvh Martin Sjøstrand
| |
Freddy Lang (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Freddy Lang |
Dato : 23-09-04 14:08 |
|
Martin Sjøstrand wrote:
>>>> Motorcyklist satte uofficiel fartrekord i Minnesota, da
>>>> politiet fra luften målte hans fart til 330 kilometer i timen
>
>> Det er givet vis den min mekaniker kører på.
>> Det drejer sig om en 2 cylindret 1000 ccm, som vist kun er solgt i
>> Danmark ét eller to eksemplarer
>
> Hvor er det Minnesota er, ligger det ikke på sydfyn?
> Ej, du har vist lige overset hvor det var der blev målt. Jeg tror
> gerne din mekaniker har en der kører lige så hurtigt, men det er vel
> næppe ham der er målt i USA. Havde der været en bro derover, kunne
> det godt have været, så kunne han jo komme ret hurtigt derover
Han mener givetvis "én magen til"...
--
Freddy
SV-R
| |
Janner (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Janner |
Dato : 23-09-04 09:33 |
|
>> Det har sikker været en berygtede honda-busa der er tale om :)
> ++++++++++++++++++++++++++
> Det er givet vis den min mekaniker kører på. Han fortalte mig at den kunne
> køre 330 km/t. Han havde dog selv kun haft den oppe på 299 km/t. Det stod
> i
> dens digitale speedometer. Jeg så det selv.
> Det drejer sig om en 2 cylindret 1000 ccm, som vist kun er solgt i Danmark
> i
> ét eller to eksemplarer. "Jeg måtte have den sagde han"!
> Jeg kan ikke huske hvad den ellers hed, var det ikke VFR eller sådan
> noget?
> Den udmærkede sig efter hvad han fortalte ved ikke at have knastkæde men
> tandhjul som trak das ganze molevitten.
> Men han sagde også at det var lidt uhyggeligt med den høje fart:"Ligger
> der
> bare en sten på vejen, så er det good bye"!
Æhææ stoler du stadigt på din mekaniker ... en Honda Sp1 eller 2 kommer ikke
over de 300 i timen .... tilnærmelsesvis endda ... og så sjælden at den er
solgt i 1 eller 2 eksemplarer ?? Pas forbi igen.
Hygge
Onkel Jan
| |
Lyrik (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 23-09-04 13:30 |
|
"Janner" <spamfri@spamfri.spam> skrev i en meddelelse
news:41528a3e$0$13800$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> >> Det har sikker været en berygtede honda-busa der er tale om :)
> > ++++++++++++++++++++++++++
> > Det er givet vis den min mekaniker kører på. Han fortalte mig at den
kunne
> > køre 330 km/t. Han havde dog selv kun haft den oppe på 299 km/t. Det
stod
> > i
> > dens digitale speedometer. Jeg så det selv.
> > Det drejer sig om en 2 cylindret 1000 ccm, som vist kun er solgt i
Danmark
> > i
> > ét eller to eksemplarer. "Jeg måtte have den sagde han"!
> > Jeg kan ikke huske hvad den ellers hed, var det ikke VFR eller sådan
> > noget?
> > Den udmærkede sig efter hvad han fortalte ved ikke at have knastkæde men
> > tandhjul som trak das ganze molevitten.
> > Men han sagde også at det var lidt uhyggeligt med den høje fart:"Ligger
> > der
> > bare en sten på vejen, så er det good bye"!
>
>
>
> Æhææ stoler du stadigt på din mekaniker ... en Honda Sp1 eller 2 kommer
ikke
> over de 300 i timen .... tilnærmelsesvis endda ... og så sjælden at den er
> solgt i 1 eller 2 eksemplarer ?? Pas forbi igen.
>
>
> Hygge
>
>
> Onkel Jan
+++++++++++++++++++++++++
Hej Onkel!
Nu måtte jeg lige besøge ham igen!
Hondaen er en SP1 og er testet på rullefelt til 330 km/t!
Han har ud over den en Kawasaki ZX12, som ifølge ham er den hurtigste
serieproducerede motorcykel som nogen sinde er lavet. Den er testet på
rullefelt til 335 km/t.
Så ja jeg stoler stadigvæk på ham! Jeg er i virkeligheden meget gotroende og
stoler på folk indtil det modsatte er bevist! )) My bad!
Hilsen
Jens
| |
MKS - 74 (23-09-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 23-09-04 13:47 |
|
On Thu, 23 Sep 2004 14:29:38 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:
>Hondaen er en SP1 og er testet på rullefelt til 330 km/t!
>Han har ud over den en Kawasaki ZX12, som ifølge ham er den hurtigste
>serieproducerede motorcykel som nogen sinde er lavet. Den er testet på
>rullefelt til 335 km/t.
*LOL* - ja på rullefelt, men det har heller 'ik meget med
virkelighedens verden at gøre, min oldgamle VF500 toppede ud på 221
km/t på rullefeltet . En SP1 i toptuning (SBK) med ca. 200 hk kan
lige nå op omkring de 330 km/t med den rigtige gearing.
>Så ja jeg stoler stadigvæk på ham! Jeg er i virkeligheden meget gotroende og
>stoler på folk indtil det modsatte er bevist! )) My bad!
Det vælger du naturligvis selv
--
-Michael
No. 74 in limbo...
| |
Mikkel Christensen (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 23-09-04 13:48 |
|
"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> writes:
[ZX12-R]
> Den er testet på rullefelt til 335 km/t.
OK, det rullefelt skal jeg også ha' besøgt. Det lyder perfekt til de
rulninger man sætter de andre i baren på plads med
Men er der en lille forskel på rullefelter på den virkelige verden. F.eks.
den irriterende vindmodstand.
Da 12'eren kom frem kan jeg huske det engelske Bike prøvede adskillige
gange at få afgjort hvilken knallert der var hurtigst - Busa eller 12eren.
De fik en af dem over 300km/t en enkelt gang (mener faktisk det var Bussen)
på Bruntingthorpe(sp?) Proving Grounds (en gammel landingsbane).
Jeg har da også haft drejet nålen forbi de 280km/t, men jeg tvivler på
at den reelle hastighed var ret meget over 250km/t. 330km/t på en SP1 ud
af en lang, lige vej? Det tror jeg ikke.
--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of
| a 'bad day' has been revised.
| - Chris Klein
| |
Lyrik (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 23-09-04 22:21 |
|
"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:kkdfz59b18b.fsf@rrnord.dk...
> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> writes:
>
> [ZX12-R]
> > Den er testet på rullefelt til 335 km/t.
>
> OK, det rullefelt skal jeg også ha' besøgt. Det lyder perfekt til de
> rulninger man sætter de andre i baren på plads med
>
> Men er der en lille forskel på rullefelter på den virkelige verden. F.eks.
> den irriterende vindmodstand.
> Da 12'eren kom frem kan jeg huske det engelske Bike prøvede adskillige
> gange at få afgjort hvilken knallert der var hurtigst - Busa eller 12eren.
>
> De fik en af dem over 300km/t en enkelt gang (mener faktisk det var
Bussen)
> på Bruntingthorpe(sp?) Proving Grounds (en gammel landingsbane).
>
> Jeg har da også haft drejet nålen forbi de 280km/t, men jeg tvivler på
> at den reelle hastighed var ret meget over 250km/t. 330km/t på en SP1 ud
> af en lang, lige vej? Det tror jeg ikke.
++++++++++++++++++++++++++++++
Du bli'r aldrig Sherlock Holmes.
Tråden starter med at en policeman har målt en 100 ccm Honda til 330 km/t.
Den kørte jo ikke på pralebarens rullefelt, men på vejen.
Mit bud er at det var en SP1 som kørte. Nogen kørte jo! Nogen bedre bud på
en 1000 ccm Honda til 330 km/t??
Hilsen
Jens
| |
Jan Gregersen (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Jan Gregersen |
Dato : 24-09-04 00:17 |
|
> Den kørte jo ikke på pralebarens rullefelt, men på vejen.
> Mit bud er at det var en SP1 som kørte. Nogen kørte jo! Nogen bedre bud på
> en 1000 ccm Honda til 330 km/t??
>
> Hilsen
> Jens
>
>
Jeg tror nu også man skal tage denne måling med et gran salt, "Da en af
motorcyklisterne trak fra satte Loney
sit stopur til og få sekunder senere og efter lidt hovedregning stod det
klart, at motorcyklisten havde braget afsted med 330 kilometer i timen.
" citat Ekstra Bladet.
Nu ved jeg ikke over hvor lang en strækning motorcyklisten er blevet målt,
men med et stopur, må der jo antages at være lidt unøjagtigheder, i
forbindelse med tidstagningen. Det er jo også en god historie for den lokale
politimand, hvis han lige har kunnet give den én skrue ekstra. Men sådan er
der selvfølgelig så meget, men jeg har i mente, at det er fra Amerika, og
med stopur :)
Jan
| |
Henrik Steen Larsen (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen |
Dato : 24-09-04 08:48 |
|
Jan Gregersen wrote:
> Nu ved jeg ikke over hvor lang en strækning motorcyklisten er blevet målt,
> men med et stopur, må der jo antages at være lidt unøjagtigheder, i
> forbindelse med tidstagningen. Det er jo også en god historie for den lokale
> politimand, hvis han lige har kunnet give den én skrue ekstra. Men sådan er
> der selvfølgelig så meget, men jeg har i mente, at det er fra Amerika, og
> med stopur :)
>
> Jan
http://www.usatoday.com/news/offbeat/2004-09-21-speeder_x.htm
"When one of the riders shot forward, Loney was ready with his
stopwatch. He clicked it once when the motorcycle reached a white marker
on the road and again a quarter-mile later. The watch read 4.39 seconds,
which Loney calculated to be 205 mph."
Og du har da helt ret i, at der må være noget usikkerhed forbundet med
en visuel observation og et stopur - i begge retninger iøvrigt
| |
Armand (25-09-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-09-04 08:56 |
|
Jan Gregersen <dsl63413(sletdette)@vip.cybercity.dk> skrev i en
news:civlhc$2dop$1@news.cybercity.dk...
> >
> Jeg tror nu også man skal tage denne måling med et gran salt, "Da en af
> motorcyklisterne trak fra satte Loney sit stopur til og få sekunder senere
> og efter lidt hovedregning stod det klart, at motorcyklisten havde braget
> afsted med 330 kilometer i timen. " citat Ekstra Bladet.
OK!
Dette er det eneste jeg har informeret mig om sagen i såvel presse som i
strengen; men en stopursmåling må nødvendigvis indbefatte at køretøjet er
indenfor synsvidde under hele målingen, og selvom der måles fra en
patruljevogn der kører 200, vil vedkommende der kører 300, eller mere,
trække væk med en relativ hastighed af over 100 => for at kunne måle 330km/t
med stopur skal man befinde sig i et køretøj der kører tilnærmelsesvis
ligeså stærkt - For slet ikke at tale om eftersætningen af misæderen!
Historien er nok ikke løgn, eftersom den citeres bredt rundt omkring; men
nogle af detaljerne er nok blevet indskrevet som fyld til en kort historie
fra et nyhedsbereau, og derved kan f.eks. detaljen med stopuret være kommet
ind fra sidelinien :-/
--
Armand.
| |
Ole Baun (25-09-2004)
| Kommentar Fra : Ole Baun |
Dato : 25-09-04 11:03 |
|
"Armand" skrev i en meddelelse news:cj385d$2otj$1@news.cybercity.dk...
>
> Jan Gregersen <dsl63413(sletdette)@vip.cybercity.dk> skrev i en
> news:civlhc$2dop$1@news.cybercity.dk...
> > >
> > Jeg tror nu også man skal tage denne måling med et gran salt, "Da en af
> > motorcyklisterne trak fra satte Loney sit stopur til og få sekunder
senere
> > og efter lidt hovedregning stod det klart, at motorcyklisten havde
braget
> > afsted med 330 kilometer i timen. " citat Ekstra Bladet.
>
> OK!
> Dette er det eneste jeg har informeret mig om sagen i såvel presse som i
> strengen; men en stopursmåling må nødvendigvis indbefatte at køretøjet er
> indenfor synsvidde under hele målingen, og selvom der måles fra en
> patruljevogn der kører 200, vil vedkommende der kører 300, eller mere,
> trække væk med en relativ hastighed af over 100 => for at kunne måle
330km/t
> med stopur skal man befinde sig i et køretøj der kører tilnærmelsesvis
> ligeså stærkt - For slet ikke at tale om eftersætningen af misæderen!
Jeg tror ikke at der måles fra en patruljevogn.
Per, der startede denne tråd, skriver (eller måske rettere citerer EB for at
skrive):
" Motorcyklist satte uofficiel fartrekord i Minnesota, da
politiet fra luften målte hans fart til 330 kilometer i timen".
Ole Baun
| |
Armand (25-09-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-09-04 12:25 |
|
Ole Baun <olepunktumbaun@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:41554290$0$25965$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> "Armand" skrev i en meddelelse news:cj385d$2otj$1@news.cybercity.dk...
> >
> >
> > OK!
> > Dette er det eneste jeg har informeret mig om sagen i såvel presse som i
> > strengen; men en stopursmåling må nødvendigvis indbefatte at køretøjet
er
> > indenfor synsvidde under hele målingen, og selvom der måles fra en
> > patruljevogn der kører 200, vil vedkommende der kører 300, eller mere,
> > trække væk med en relativ hastighed af over 100 => for at kunne måle
> 330km/t
> > med stopur skal man befinde sig i et køretøj der kører tilnærmelsesvis
> > ligeså stærkt - For slet ikke at tale om eftersætningen af misæderen!
>
> Jeg tror ikke at der måles fra en patruljevogn.
> Per, der startede denne tråd, skriver (eller måske rettere citerer EB for
at
> skrive):
> " Motorcyklist satte uofficiel fartrekord i Minnesota, da
> politiet fra luften målte hans fart til 330 kilometer i timen".
OK!
Så meget for at blande sig selv om man endda selv erkender ikke at være dybt
informeret
--
Armand.
| |
Simon Nejmann (25-09-2004)
| Kommentar Fra : Simon Nejmann |
Dato : 25-09-04 11:42 |
|
On Sat, 25 Sep 2004 09:55:53 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>Dette er det eneste jeg har informeret mig om sagen i såvel presse som i
>strengen; men en stopursmåling må nødvendigvis indbefatte at køretøjet er
>indenfor synsvidde under hele målingen, og selvom der måles fra en
>patruljevogn der kører 200, vil vedkommende der kører 300, eller mere,
>trække væk med en relativ hastighed af over 100 => for at kunne måle 330km/t
>med stopur skal man befinde sig i et køretøj der kører tilnærmelsesvis
>ligeså stærkt - For slet ikke at tale om eftersætningen af misæderen!
>
>Historien er nok ikke løgn, eftersom den citeres bredt rundt omkring; men
>nogle af detaljerne er nok blevet indskrevet som fyld til en kort historie
>fra et nyhedsbereau, og derved kan f.eks. detaljen med stopuret være kommet
>ind fra sidelinien :-/
Han blev målt med stopur - 4.39 sekunder til en quarter-mile.
Men politigutten der målte ham var nu ikke i patruljevogn, han tullede
rundt i et fly, og fik nogle andre betjente til at stoppe raketten
efter den kom ned i fart. :)
--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann
| |
Ukendt (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-09-04 08:44 |
|
> >
> > Jeg har da også haft drejet nålen forbi de 280km/t, men jeg tvivler på
> > at den reelle hastighed var ret meget over 250km/t. 330km/t på en SP1 ud
> > af en lang, lige vej? Det tror jeg ikke.
> ++++++++++++++++++++++++++++++
> Du bli'r aldrig Sherlock Holmes.
> Tråden starter med at en policeman har målt en 100 ccm Honda til 330 km/t.
> Den kørte jo ikke på pralebarens rullefelt, men på vejen.
> Mit bud er at det var en SP1 som kørte. Nogen kørte jo! Nogen bedre bud på
> en 1000 ccm Honda til 330 km/t??
>
> Hilsen
> Jens
>
> Hmm nu skriver du citat: "Tråden starter med at en policeman har målt en
100 ccm " citat slut så du bliver vist heller ikk sherlock de får sgu
aldrig en 100 ccm "maskine" derop :D
udover dit bud, kan et bud være den nye cbr 1000 med mølle "som en af de
andre skrev i en anden tråd"
det er da vist også en 1000 ccm honda
og hvis det heller ikk er den så har jeg da en GL 1000 med sidekasse den
kommer nok også derop omkring (ud over møns klint) )
Brian
| |
Henrik Steen Larsen (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen |
Dato : 24-09-04 09:36 |
|
brian jensen wrote:
> det er da vist også en 1000 ccm honda
> og hvis det heller ikk er den så har jeg da en GL 1000 med sidekasse den
> kommer nok også derop omkring (ud over møns klint) )
Det tror jeg nu ikke den når op på
Måske en ingeniør kan give et fornuftigt bud...
(uden at kende den nøjagtige højde, er den vist dog maksimalt 143 meter
- www.skovognatur.dk/Falster/nationalpark/Landskab/moens_klint.htm ).
| |
K (22-09-2004)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 22-09-04 21:27 |
|
> Kun en lille håndfuld dyre sportsvogne kan nå
> op over 330 km/t, mens et større antal motorcykler - med lidt
> modifikationer - ikke har problemer med den høje hastighed.
> Den 20-årige motorcyklist skulle have kørt på en Honda 1000.
> --
> Per, Esbjerg
Synd ...han skulle have givet den noget gas og kørt fra dem :-/
K
| |
Arne Lorenzen (22-09-2004)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 22-09-04 21:52 |
| | |
"> Allan (23-09-2004)
| Kommentar Fra : "> Allan |
Dato : 23-09-04 09:50 |
| | |
Simon Nejmann (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Simon Nejmann |
Dato : 23-09-04 11:41 |
|
On Thu, 23 Sep 2004 10:49:45 +0200, "> Allan <" <not@availble.com>
wrote:
>> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=263883
>
>Glem Ekstra Bladet... læs:
> http://www.usatoday.com/news/offbeat/2004-09-21-speeder_x.htm
>
>> De 330 kilometer i timen er nu opført som uofficiel
>> rekord. Et kig i de lokale historiebøger afslører, at statens
>færdselspoliti
>> siden 1990 ikke har uddelt en fartbøde for mere end 170 km/t.
>
>Hvordan oversætter de 150 mph til 170 km/t ??
Tja...?
For dem der ikke selv gider rode med omregninger:
150 miles per hour = 241.4016 kilometers per hour - ifølge google
calculator.
--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann
| |
Rasmus Hauch (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Hauch |
Dato : 23-09-04 21:18 |
| | |
Kai Harrekilde-Peter~ (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 23-09-04 21:38 |
| | |
Torben Scheel (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 24-09-04 07:46 |
|
phk wrote:
> Kun en lille håndfuld dyre sportsvogne
> kan nå op over 330 km/t, mens et større antal motorcykler - med lidt
> modifikationer - ikke har problemer med den høje hastighed.
>
> Den 20-årige motorcyklist skulle have
> kørt på en Honda 1000.
Lidt fra FJ maillisten :
---------------------
So today, some doorknob 20 year old kid got nailed by the MN Highway Patrol
for speeding.
What's so interesting about this?
According to the news, he is:
A) 20 years old
B) Unlicensed
C) (was) Riding a Honda RC51
D) Son of a county Sheriff's Deputy
-and-
E) Clocked by highway patrol airplane going ***TWO HUNDRED AND FIVE
MILES PER HOUR***
A friend remarked:
A) An RC51 cannot go 205 MPH.
B) It would have to be highly modified in order to truly reach 205 MPH.
C) There's no way that kid owned an RC51 without a license when his DAD
is a Sheriff's Deputy. You'd think his Dad, being a Sheriff's deputy, would
at least have enough common sense to kick his son's ass.
D) It's not likely a 20 year old could afford an RC51, let alone could
afford to modify it sufficiently to go that fast (you'd probably need a
turbo kit, at the very least).
E) Who THE HELL in their right mind would let a 20 year old, let alone
an unlicensed rider, near their highly modified RC51???.
He was "racing" another guy who was clocked at 111 MPH by the same plane.
It was not specified if he was wearing any protective gear. The Sheriff of
the county this moron's Dad works for said this would not reflect negatively
on the Dad at all, since the kid was an adult and not under the parental
control of his Dad.
http://www.startribune.com/stories/462/4992111.html
Something stinks here.
| |
Solvang (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Solvang |
Dato : 24-09-04 15:23 |
|
>
>
> Kun en lille håndfuld dyre sportsvogne kan nå
> op over 330 km/t, mens et større antal motorcykler - med lidt
> modifikationer - ikke har problemer med den høje hastighed.
>
> Den 20-årige motorcyklist skulle have kørt
på
> en Honda 1000.
Det var nok en gammel GoldWing med trailer og sidevogn........
*LOL*
| |
Klaus Kristensen (24-09-2004)
| Kommentar Fra : Klaus Kristensen |
Dato : 24-09-04 21:57 |
|
Solvang wrote:
>>
>> Kun en lille håndfuld dyre sportsvogne kan nå
>>op over 330 km/t, mens et større antal motorcykler - med lidt
>>modifikationer - ikke har problemer med den høje hastighed.
>>
>> Den 20-årige motorcyklist skulle have kørt
>
> på
>
>>en Honda 1000.
>
>
> Det var nok en gammel GoldWing med trailer og sidevogn........
>
> *LOL*
>
>
yeah, med dual internal warp drives med direct dilithium crystal
injection system eller havd??
ok måske en smule off topic, men hvad, det er nok det der skal til for
at få ovenstående cykel op på den ovenstående hastighed
KLaus
| |
Rune \(Bandit600RR\) (25-09-2004)
| Kommentar Fra : Rune \(Bandit600RR\) |
Dato : 25-09-04 08:44 |
| | |
Henrik Steen Larsen (26-09-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen |
Dato : 26-09-04 10:04 |
|
Rune (Bandit600RR) wrote:
> Lidt nyt i sagen
>
> http://www.twincities.com/mld/twincities/9744515.htm
>
Gad vide om politiet overhovedet er interesserede i at lave en ny måling
med cyklen. Bare for at se om den kan komme op på den hastighed de har
målt den til...
(det er selvfølgelig for sent, for politiet vil bare sige, at den må
have været modificeret, da målingen blev foretaget...)
| |
Simon Nejmann (26-09-2004)
| Kommentar Fra : Simon Nejmann |
Dato : 26-09-04 10:33 |
|
On Sun, 26 Sep 2004 11:04:04 +0200, Henrik Steen Larsen
<hsl_dk@cool.SLET.dk> wrote:
>Rune (Bandit600RR) wrote:
>
>> Lidt nyt i sagen
>>
>> http://www.twincities.com/mld/twincities/9744515.htm
>>
>Gad vide om politiet overhovedet er interesserede i at lave en ny måling
>med cyklen. Bare for at se om den kan komme op på den hastighed de har
>målt den til...
>
>(det er selvfølgelig for sent, for politiet vil bare sige, at den må
>have været modificeret, da målingen blev foretaget...)
Tja, jeg undre mig bare over at han ikke foretog en måling til, og så
måske målte den over den dobbelte distance... Jeg mener; en quarter
mile på 4,39 sekunter, der må da være noget usikkerhed i den måling -
var betjenten ikke selv nysgerrig om han målte rigtigt?
--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann
| |
Jacob Bunk Nielsen (25-09-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 25-09-04 14:54 |
|
Henrik Steen Larsen <hsl_dk@cool.SLET.dk> writes:
> brian jensen wrote:
>> det er da vist også en 1000 ccm honda
>> og hvis det heller ikk er den så har jeg da en GL 1000 med sidekasse den
>> kommer nok også derop omkring (ud over møns klint) )
>
> Det tror jeg nu ikke den når op på
>
> Måske en ingeniør kan give et fornuftigt bud...
Nu er jeg godt nok ikke ingeniør (endnu), men fra gymnasiet kan jeg da
huske:
s = ½a*t² <=> t = sqrt(2s/a) => t = sqrt(2*143 m/9,8 m/s²) = 5,4 s
v = a*t => v = 9,8 m/s² * 5,4 s = 52,9 m/s = 190 km/t.
.... så nej. Ovenstående antager i øvrigt at der slet ikke er nogen
luftmodstand, så i virkeligheden bliver hastigheden nok noget lavere.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
|
|