Ford Mondeo 2,5 V6 ~1997
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-09-04 20:36

Hej!

Hvor kvik er en Ford Mondeo 2,5 V6 ~1997 ?

Jeg har lidt på fornemmelsen det er en lidt gumpetung herre men måske
jeg tager fejl...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 20:42

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Hvor kvik er en Ford Mondeo 2,5 V6 ~1997 ?
>
> Jeg har lidt på fornemmelsen det er en lidt gumpetung herre men måske
> jeg tager fejl...

Ja du tager fejl

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-09-04 20:55

Tom skrev:

> Ja du tager fejl

Fortæl nærmere

De er nemlig faldet drastisk i pris og komfortmæssigt er det jo en
lækker vuwn.

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 21:00

> Fortæl nærmere

Laaangt størstedelen af den danske bilpark kan ikke følge den. Selvfølgelig
findes der biler der er væsentlig hurtigere, men 170 HK er nok til at sætte
de fleste små provokatører på plads.

> De er nemlig faldet drastisk i pris og komfortmæssigt er det jo en
> lækker vuwn.

Jep, men den er vist ikke billig mht. benzinøkonomi. Jeg hørte om 10 Km/l
når man kører pænt.

--
Tom

Fra : FJ

Dato : 22-09-04 21:50

Jeg har en mazda 626 GT V6 2,5 og det skulle være samme maskine. Den kører
mellem 10-13 km/l alt efter speederfod.

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-09-04 05:03

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:4151d9a5$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jep, men den er vist ikke billig mht. benzinøkonomi. Jeg hørte om 10 Km/l når man kører pænt.

Hvor har du hørt det ??

Har lige scoret en trip computer på Ebay idag til 1000kr skulle komme i næste
uge, så kan jeg rigtig se hvor dyr den er pr km
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 10:45

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
>
> Hvor har du hørt det ??

Det har jeg også hørt... :)

Jeg har snakket med en der kører Mondeo V6 Stc... Når vi står og
sammenligner vores biler, gør min lidt længere på literen end hans ;)

> Har lige scoret en trip computer på Ebay idag til 1000kr skulle komme i
> næste
> uge, så kan jeg rigtig se hvor dyr den er pr km

1000kr? :) Jeg gav 400,- for min ;)
--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-09-04 13:31

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message news:41529ae9$0$206$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> 1000kr? :) Jeg gav 400,- for min ;)

tjaa Ford vil ha 4000kr for en ny, så 1000kr incl fragt er ok med mig,
og det er det de går for på Ebay i England.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 11:40

> "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message

> tjaa Ford vil ha 4000kr for en ny, så 1000kr incl fragt er ok med mig,
> og det er det de går for på Ebay i England.

Jeg kom lige til at tænke på... Nu er min boardcomputer købt med en forkert
software version...

Til min BC fåes der 2 forskellige versioner... Den ene version regner i
kilometer, og den anden regner i miles... Jeg kunne da forestille mig at den
du har købt vil regne i miles.

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-09-04 13:59

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message news:4153f925$0$290$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> forestille mig at den du har købt vil regne i miles.

Jep men til forskel har Ford været lidt mere fremsynet og lavet så der kan
skiftes mellem km & miles i den samme BC.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-09-04 14:27

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> wrote in message news:41541998$0$272$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jep men til forskel har Ford været lidt mere fremsynet og lavet så der kan
> skiftes mellem km & miles i den samme BC.

Kan også lige sige at Tom her fra gruppen har købt en på Ebay fra England
og monteret i sin bil og den virker da med km.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 15:30

> Kan også lige sige at Tom her fra gruppen har købt en på Ebay fra England
> og monteret i sin bil og den virker da med km.

Den var nu godt nok fra tyskland
Men ingen problemer den kan både vise MP/H og KM/H

Det var tankmåleren som er fra england.

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-09-04 15:38

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:41542f55$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Den var nu godt nok fra tyskland
> Men ingen problemer den kan både vise MP/H og KM/H
>
> Det var tankmåleren som er fra england.

Ok my mistake men anyway den kan vise begge dele, ( ellers har
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113. jeg en
billig tilsalg i næste uge)

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-09-04 15:41

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-04 15:50

Tom skrev:

> Laaangt størstedelen af den danske bilpark kan ikke følge den.
> Selvfølgelig findes der biler der er væsentlig hurtigere, men 170 HK er
> nok til at sætte de fleste små provokatører på plads.

OK.

> Jep, men den er vist ikke billig mht. benzinøkonomi. Jeg hørte om 10
> Km/l når man kører pænt.

Ork.. jeg er vant til 9 km/l når jeg kørte pænt i by - motorvej ikke
over 12 km/l.

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-09-04 20:48

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message news:pan.2004.09.22.19.35.36.120896@website.tuxx.dk...
> Hej!
>
> Hvor kvik er en Ford Mondeo 2,5 V6 ~1997 ?
>
> Jeg har lidt på fornemmelsen det er en lidt gumpetung herre men måske
> jeg tager fejl...

Jeg mener de ligger på omkring 8,3-8,5 på en 0-100km/t,(fabriks opgivelser)
har ikke målt min egen, men den følger da det meste til dørs.
Min Escort føltes hurtiger men den larmede også mere.
Men hvis der er nogen der har udstyret så må de da gerne komme til Randers
med så vi kan få det efterprøvet, den skal på rullefelt på Lørdag ifb med et træf
Ford Klub Danmark holder i Padborg, så må vi se om stalden er fyldt eller om
den er lidt halt
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113. Mondeo
har bare en feeed hvæsen hele vejen der op så deeet.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-09-04 20:55

Martin Vollert skrev:

> Jeg mener de ligger på omkring 8,3-8,5 på en 0-100km/t,(fabriks
> opgivelser) har ikke målt min egen, men den følger da det meste til
> dørs. Min Escort føltes hurtiger men den larmede også mere. Men hvis

Hvad med top og mellemacc.?

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-09-04 05:14

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message news:pan.2004.09.22.19.55.20.172737@website.tuxx.dk...

> Hvad med top og mellemacc.?

Det er svært at sige, den køre/acc på en helt anden måde end en 4 cyl bil,
der er møøøj mere ro over den, men den rykker 2 gear ved 40000 omdr/m
så sker der ting og sager, men samtidlig kan det ske at man ligger med 4000-
4500omdr/m i 4 gear uden at man ligger mærke til det, fordi den har den
turbineargtig lyd der på ingen måde er påtrængene og kræfterne slipper ikke
op før ved de 6500 omdr/m og der kan den self høres, men på en god måde.
Behøver jeg at sige det jeg er glad for min og kan kun anbefale den.
Et minus er der dog, og det er ikke bilen men BENZINPRISERNE.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Thomas

Dato : 23-09-04 07:31

> [...]
4000-
4500omdr/m i 4 gear uden at man ligger mærke til det"

LOL.... det er da godt nok en omdrejningsvillig motor der vil noget..
Måske det ikke ville være så tosset alligevel med en Ford

Mvh

Thomas

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-09-04 13:37

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> wrote in message news:citqhs$onk$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
>

> LOL.... det er da godt nok en omdrejningsvillig motor der vil noget..
> Måske det ikke ville være så tosset alligevel med en Ford

UPPSS
Jaa hvis du tænker på de 40000 omdr/m
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-04 15:52

Martin Vollert skrev:

> og kan kun anbefale den. Et minus er der dog, og det er ikke bilen men
> BENZINPRISERNE.

Men er den så slem? Der er vel ikke mange benzinere der går ret meget
over 10 km/l i by.. realistisk set vel og mærke.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 10:47

> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

> Jeg mener de ligger på omkring 8,3-8,5 på en 0-100km/t,(fabriks
> opgivelser)

Hvad vejer sådan en Mondeo stc egentlig?

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-09-04 13:28

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message news:41529b42$0$269$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hvad vejer sådan en Mondeo stc egentlig?

Mener det er omkring 1300-1400k
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.g

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 23-09-04 14:09

> Mener det er omkring 1300-1400k

Så skulle man vel også mene den er betalt -- eller hvad ???

Jesper

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-09-04 14:39

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> wrote in message news:4152caca$0$46889$14726298@news.sunsite.dk...

> Så skulle man vel også mene den er betalt -- eller hvad ???

Hvad ??.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Brian

Dato : 23-09-04 16:54

Hejsa

Martin Vollert skrev:

> Hvad ??.

Du skriver K (som 1000 Kr.) istedet for Kg

/Brian

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 23-09-04 18:21

Sorry -- det er mig der læste forkert.

My bad.

Jesper

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-09-04 18:33

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> wrote in message news:415305d4$0$46892$14726298@news.sunsite.dk...
> Sorry -- det er mig der læste forkert.
>
> My bad.

Det er ok, men en vogn som min (St.c)ar fra 98/99, ligger faktisk på
140-160.00 kr, det er halv pris fra ny.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 23-09-04 19:11

> [...]
message news:415305d4$0$46892$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er ok, men en vogn som min (St.c)ar fra 98/99, ligger faktisk på

Det var billigt. Det kan man ikke engang få en cykel for :).

NS

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-09-04 19:25

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message news:41531137$0$46887$14726298@news.sunsite.dk...

> message news:415305d4$0$46892$14726298@news.sunsite.dk...

> Det var billigt. Det kan man ikke engang få en cykel for :).

Forhelvede så er der et nul for lidt før var der et formeget
Så passer det.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Thomas

Dato : 22-09-04 21:20

> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

Hej

Nu gjorde jeg noget jeg aldrig troede jeg skulle komme til..... indtastede
"Ford" på www.biltorvet.dk under brugtbilsguide

men her står der fx

Acceleration 0-100 km/t :
8,3 s

Tophastighed :
224 km/t

Mvh

Thomas, der jo kun sagde det med Ford for sjov.... det må man gerne, når man
selv kører gammel Fiat

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-04 15:53

Thomas skrev:

> Acceleration 0-100 km/t :
> 8,3 s

Pænt for så stor en vuwn.

> Tophastighed :
> 224 km/t

Mindre imponerende men okay.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 23-09-04 19:14

> [...]

De tider skal man altid tage med et gran salt. De varierer fra mærke til
mærke og afhænger af så meget i virkgeligheden.

> Pænt for så stor en vuwn.

> Mindre imponerende men okay.

Tjaa... det er vel meget normalt. Min XM V6 med tilsvarende motorkraft og
vægt gik ca. det samme på toppen.

NS

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-04 19:51

Niels Skaaning skrev:

> Tjaa... det er vel meget normalt. Min XM V6 med tilsvarende motorkraft og
> vægt gik ca. det samme på toppen.

Ja jeg er ikke i tvivl om det er normalt nok men jeg ville bare "ønske"
de store maskiner gik lidt hurtigere. For helvede en GTI-16v Golf2 render
225 på toppen uden problemer med en del færre heste.

Fra : Brian

Dato : 23-09-04 20:04

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Ja jeg er ikke i tvivl om det er normalt nok men jeg ville bare
> "ønske" de store maskiner gik lidt hurtigere. For helvede en GTI-16v
> Golf2 render 225 på toppen uden problemer med en del færre heste.

Men vejer kun 2/3 af en rigtig bil

Om den render 204, 224 eller 244 er vel ligemeget i dagligdagen.
Det er da helt andre ting ved en V6 motor, end topfarten, der kunne
lokke mig på sådan en.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-04 20:53

Brian skrev:

> Men vejer kun 2/3 af en rigtig bil

Den vejer måske 200 kg mindre, måske 300.

> Om den render 204, 224 eller 244 er vel ligemeget i dagligdagen. Det er da

Ja og nej. Når jeg er på motorvejen så vil jeg gerne kunne cruise med
180-220 uden at føle toppen er nået.

> helt andre ting ved en V6 motor, end topfarten, der kunne lokke mig på
> sådan en.

Lyden, bundtrækket, gangkulturen... mums!

Fra : Brian

Dato : 23-09-04 21:05

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Den vejer måske 200 kg mindre, måske 300.

Ifølge www.autoweek.nl er forskellen 355kg
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=3243&cache=no
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=12642&cache=no

Så 2/3 er nu ikke så langt fra igen

> Ja og nej. Når jeg er på motorvejen så vil jeg gerne kunne cruise med
> 180-220 uden at føle toppen er nået.

Så du har meget udlandskørsel ?
Ellers overstiger beløbet til bøder vist hurtigt benzinregningen

> Lyden, bundtrækket, gangkulturen... mums!

Hep hep og 100% enig

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-04 21:10

Brian skrev:

> Så du har meget udlandskørsel ?

Mest indrigskørsel. Men udland får jeg når jeg får bil - vil begynde
at køre til de store træf i Frankrig og Tyskland.

> Ellers overstiger beløbet til bøder vist hurtigt benzinregningen

Kommer an på om man får bøden jo

> Hep hep og 100% enig

Den lyder pissegodt sådan en... uha.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 09:07

> Den vejer måske 200 kg mindre, måske 300.

> Ja og nej. Når jeg er på motorvejen så vil jeg gerne kunne cruise med
> 180-220 uden at føle toppen er nået.

Min topper på papirerne ved 233 km/t, en højere tophastighed er dog målt med
GPS.

Da jeg fik min var det intet problem at ligge extremt høje
cruisehastigheder... Det er det som sådan stadig ikke; bilen kan sagtens,
men det åbne KN keglefilter tager sin del af glæden, når speedonålen nærmer
sig 210.

Hvor mange kvinder har du set side ved siden af i sådan en, der stadig kan
sidde og hyggepludre og lække makeup i spejlet i solskærmen ved hastigheder
over 200? Det tror jeg ikke sker i føromtalte Golf 2 16v... V6'ere er
"bedre" til sådan noget, end en forpint 4-cyl. bil.

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Niels Skaaning

Dato : 24-09-04 14:29

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> over 200? Det tror jeg ikke sker i føromtalte Golf 2 16v... V6'ere er
> "bedre" til sådan noget, end en forpint 4-cyl. bil.

Se de høje marchhastigheder det er en XM rigtig god til med sit
drive-by-wire-agtige DIRAVI. Bilen er lige så stabil ved 200 som ved 80
km/t. Der er simpelthen ikke den der smule uro man har ved almindelig
servostyrring. Skal nok prøves før man erkender det.

NS

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-09-04 21:04

Bjørn skrev:

> [...]
> cruisehastigheder... Det er det som sådan stadig ikke; bilen kan sagtens,
> men det åbne KN keglefilter tager sin del af glæden, når speedonålen

Ja det larmer vel en del når pedalen er i bund?

> Hvor mange kvinder har du set side ved siden af i sådan en, der stadig
> kan sidde og hyggepludre og lække makeup i spejlet i solskærmen ved
> hastigheder over 200? Det tror jeg ikke sker i føromtalte Golf 2 16v...

Bestemt ikke.

> V6'ere er "bedre" til sådan noget, end en forpint 4-cyl. bil.

Det har du nok ret i.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 09:04

> Ja jeg er ikke i tvivl om det er normalt nok men jeg ville bare "ønske"
> de store maskiner gik lidt hurtigere. For helvede en GTI-16v Golf2 render
> 225 på toppen uden problemer med en del færre heste.

Pyt med det :)

Du er formentlig væsentlig hurtigere deroppe end Golfen... Kører i 225 side
om side, og i bremser til 160, så er du først over 200 igen :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-09-04 21:04

Bjørn skrev:

> Pyt med det :)

> Du er formentlig væsentlig hurtigere deroppe end Golfen... Kører i 225
> side om side, og i bremser til 160, så er du først over 200 igen :)

Jo - men hvorfor ikke højere top? Det er det jeg grubler lidt over.

Fra : Brian

Dato : 24-09-04 21:46

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jo - men hvorfor ikke højere top? Det er det jeg grubler lidt over.

De fleste, dig og et par andre høveder undtaget, har ingen brug for de
ekstra 20km/t på toppen

Jeg ved ikke hvad begrundelsen er, men mange nye tyske biler er jo også
begrænset ved 250Km/t.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-09-04 22:10

Brian skrev:

> De fleste, dig og et par andre høveder undtaget, har ingen brug for de
> ekstra 20km/t på toppen

JO!

Kan den så skal den.

> Jeg ved ikke hvad begrundelsen er, men mange nye tyske biler er jo også
> begrænset ved 250Km/t.

Hvilket jeg ikke fatter...

Ligesom en Skyline hvor speedometeret går til 180 km/t, motoren er
opgivet til 276HK men har et godt stykke over 300... det giver ingen
mening. Helt ærligt... en bil med biturbo og 300 hypper.. 180km/t?? yeah
right.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 20:01

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> De tider skal man altid tage med et gran salt. De varierer fra mærke til
> mærke og afhænger af så meget i virkgeligheden.

De plejer at være taget på den "bedste" vogn de kunne finde i
produktionslinien, med 2 L benzin i tanken, i -10°C, en person der max vejer
55 Kg osv osv.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 09:09

> [...]
>
> De plejer at være taget på den "bedste" vogn de kunne finde i
> produktionslinien, med 2 L benzin i tanken, i -10°C, en person der max

Det er som sådan også "underordnet" om det er 8,0 eller 8,5. Det er absolut
ikke fra 0-100 min V6'er imponerer... Det er først derefter :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94