Nitrogen
Fra : GOnZo

Dato : 22-09-04 20:04

Hej NG

På mit arbejde har vi adgang til Nitrogen,og en af mine kollegaere har
foreslået at jeg prøver at tilsætte lidt Nitrogen til benzinen for at få
lidt mere fart !
det skulle foregå ved at putte en slange ned i tanken og mætte benzinen ( da
denne iflg ham skulle kunne optage Nitrogen)
Er der nogen som har nogen erfaring med dette ?

Slet alt mellem " og " i email adr.
Hilsen GonZO

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 20:41

"GOnZo" <ernbro"slet_remove"@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ( da
> denne iflg ham skulle kunne optage Nitrogen)
> Er der nogen som har nogen erfaring med dette ?

Jada jeg flyver med 20% nitro i min modelhelikopter.
Det giver ikke noget hvis ikke det anvendes sammen med turbo eller
kompressor. Nitro har dog den fordel at det er godt til at køle motoren ned
med hvis den skulle have varmeproblemer.
Hvis du vil have noget der sparker mås, så skal du have en flaske med
NOS....lattergas så kan du få over dobbelt så mange heste.

--
Tom

Fra : GOnZo

Dato : 22-09-04 21:00

> [...]
> Hvis du vil have noget der sparker mås, så skal du have en flaske med
> NOS....lattergas så kan du få over dobbelt så mange heste.

dvs. ingen efekt på en standard 2T motor

Tak for svaret
Hilsen GonZO

Fra : Hekto

Dato : 23-09-04 00:42

In article <cRk4d.7965$gO1.6056@news.get2net.dk>, "GOnZo"
<ernbro"slet_remove"@bigfoot.com> says...
> dvs. ingen efekt på en standard 2T motor

Nope ... de tar' pis på dig!!!

Nitro er noget helt andet end Nitrogen!
Nitrering kan foretages på forskellige kemiske forbindelser, så de sels
binder en masse ilt, dels bliver lidt ustabile.

Nitrobenzene er een af dem. NOS virker på samme måde.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : RpR

Dato : 23-09-04 05:33

> Nitrobenzene er een af dem. NOS virker på samme måde.

En del modelflyvere bruger Nitromethan (eller noget der ligger tæt på ) i
deres benzin for at hæve ydelsen helt tosset, men om det kan enes med
2-takts olien tør jeg ikke vove mig ud i.

Lattergas virker ihvertfald glimrende på 2-taktere, det så man jo til sidste
træf vi afholdte hernede på Als, hvor det højeste målt var 23,67hk med gas,
og 18,xxhk uden

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Hekto

Dato : 23-09-04 05:53

In article <415251de$0$202$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
rpr@mopedgallery.dk says...
> En del modelflyvere bruger Nitromethan (eller noget der ligger tæt på ) i
> deres benzin for at hæve ydelsen helt tosset, men om det kan enes med
> 2-takts olien tør jeg ikke vove mig ud i.

Det går fint!
Et par % vil hæve ydelsen; men det er skrappe sager, der både ødelægger
og er giftigt.

Alle nitrerede forbindelser, skal behandles varsomt! F.eks.
Nitrocellulose = bomuld der er nitreret = Dynamit!

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 23-09-04 14:05

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> Nitrocellulose = bomuld der er nitreret = Dynamit!

Hmm... hvilken dynamit snakker du om her?

Fra : Hekto

Dato : 23-09-04 14:20

In article <4152c9de$0$25994$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Ask@for.it
says...
> Hmm... hvilken dynamit snakker du om her?

Sorryyyy! ... Skydebomuld!
Dynamit = nitreret glycerin! (+ kiselgur)

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 23-09-04 14:43

> In article <4152c9de$0$25994$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Ask@for.it
> says...
> Sorryyyy! ... Skydebomuld!
> Dynamit = nitreret glycerin! (+ kiselgur)

Det passede bedre :)
Knald-vat har jeg hørt det blive kaldt...

Fra : Hekto

Dato : 22-09-04 20:53

In article <zpk4d.7842$8q6.4135@news.get2net.dk>, "GOnZo"
> [...]
> denne iflg ham skulle kunne optage Nitrogen)
> Er der nogen som har nogen erfaring med dette ?

*LOL*

N = Nitrogen = 'Kvælstof' på dansk!
Atmosfæren indeholder ca. 20% ilt, og stort set resten er Nitrogen!

Mon ikke han har tænkt på NOS = 'Lattergas'????

Fra : GOnZo

Dato : 22-09-04 20:57

"> >
> [...]
> Atmosfæren indeholder ca. 20% ilt, og stort set resten er Nitrogen!
>
> Mon ikke han har tænkt på NOS = 'Lattergas'????

Nope Nitrogen,

Fra : RpR

Dato : 22-09-04 21:28

> Nope Nitrogen,

Hekto har nu fat i den lange ende her. Du vil INTET få ud af at tilsætte
nitrogen til luften i indsugningen. Intet positivt ihvertfald

Fra : GOnZo

Dato : 23-09-04 20:07

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery - More addictive than heroine

Tak for alle svarene
jeg tror ikke at jeg gider at forsøge med dette.
Det var nu ikke meningen at det skulle tilsættes i indsugningen.
men en slange fra nitrogen anlæget skulle ned i tanken og pumpe noget
nitrogen herned for at mætte benzin, dette skulle give noget efekt ( sagde
det kloge hoved)

Fra : Ulf

Dato : 23-09-04 21:25

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in message news:<4151e041$0$271$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Hekto har nu fat i den lange ende her. Du vil INTET få ud af at tilsætte
> nitrogen til luften i indsugningen. Intet positivt ihvertfald

Hvad med at bruge ren menthol, eller kerosin!
Da skal nok gå en smulere stækere...

Ulf

Fra : Hekto

Dato : 23-09-04 21:46

In article <553e41bd.0409231225.660815ec@posting.google.com>,
atagu@gmx.net says...
> Hvad med at bruge ren menthol, eller kerosin!
> Da skal nok gå en smulere stækere...

Menthol??? *LOL*
Metanol måske.
Kerosin??? ... Kerosen? = petroleum!!!

Fra : RpR

Dato : 24-09-04 13:50

> Metanol måske.

Det gir intet at tilsætte Methanol, det skal bruges rent. Hoveddysen skal så
være markant større og kompressionsforholdet skal hæves meget, ellers får
man intet ud af det.

--

!