XJ 600
Fra : febbe

Dato : 22-09-04 18:29

Hvad gør jeg for at få lidt mere "lyd" i min xj 600 fra 1985, har prøvet at
søge på nettet men syntes ikke jeg er blevet meget klogere.

Fra : anders majland

Dato : 22-09-04 18:39

> Hvad gør jeg for at få lidt mere "lyd" i min xj 600 fra 1985, har
> prøvet at søge på nettet men syntes ikke jeg er blevet meget klogere.

Dropper ørepropperne ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Peter

Dato : 22-09-04 20:10

"febbe" <febbe@oncable.dk> wrote in message
> Hvad gør jeg for at få lidt mere "lyd" i min xj 600 fra 1985, har prøvet
at
> søge på nettet men syntes ikke jeg er blevet meget klogere.

Hvis du absolut skal have mere lyd, kan du prøve at udskifte
målesondeboltene i forrørene med nogle andre du har boret et lille hul i. Du
kan jo eksperimentere dig frem til den rigtige hulstørrelse.

Denne løsning kræver blot at du anskaffer nogle billige bolte. Du skal ikke
bore huller eller købe dyre lydpotter.

---
Peter
XJ600S

Fra : Brian Laursen

Dato : 23-09-04 14:11

febbe wrote:
> Hvad gør jeg for at få lidt mere "lyd" i min xj 600 fra 1985, har
> prøvet at søge på nettet men syntes ikke jeg er blevet meget klogere.

Ny potte(r) eller cykel???
--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : febbe

Dato : 23-09-04 17:46

Ja okay, lidt dårlig forklaring mht. til mit spørgsmål(sorry), men jeg
mener/mente også noget med en/to potte(r), hvad har jeg evt. af muligheder
hvis jeg stadig vil have 2 potter på(hjemmeside evt.), det var det jeg
mente med at jeg havde søgt på nettet, syntes ikke jeg kan finde noget til
en xj 600.
Det der med at begynde at bore i udstødning/forrør eller skruer syntes jeg
ikke lige jeg vil, tror nok heller ikke det er den "lyd" jeg søger der vil
komme ud af det.
Og lige til dig med ørepropperne, jeg bærer over med dig.

Fra : Peter

Dato : 23-09-04 17:56

> ikke lige jeg vil, tror nok heller ikke det er den "lyd" jeg søger der vil
> komme ud af det.

Nu gik mit forslag jo netop på _ikke_ at bore i udstødning/forrør eller
originale bolte. Men derimod på at bore i nogle nye bolte til få kroner.
Hvis det ikke giver den ønskede effekt, kan du jo blot skrue de originale
bolte i igen.

Ovenstående løsning vil helt sikkert give mere lyd, men om det er den lyd du
ønsker er selvfølgelig en anden sag.

---
Peter
XJ600S

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-09-04 18:10

http://www.moto-star.de/tuning/auspuff/laser/yamaha-600-750.htm

> Det der med at begynde at bore i udstødning/forrør eller skruer
> syntes jeg ikke lige jeg vil, tror nok heller ikke det er den "lyd"
> jeg søger der vil komme ud af det.

I taler vist forbi hinanden. Peter har en nyere XJ med gevind i forrørene -
det er der mig bekendt ikke på de gamle 51J'ere.

> Og lige til dig med ørepropperne, jeg bærer over med dig.

Ro på - det er bare humor.

vh
Torben

Fra : febbe

Dato : 23-09-04 18:21

Peter det er en go nok ide, men som du skriver er det ikke den lyd jeg
søger men lyd fra potte(r).

Torben, der er gevind i forrørene på den "gamle", selv ro på, det var også
ment med et smil.

Fra : Peter

Dato : 23-09-04 18:52

> Peter det er en go nok ide, men som du skriver er det ikke den lyd jeg
> søger men lyd fra potte(r).

Så må du bare have pungen op af lommen.

---
Peter
XJ600S

Fra : Jens Arnfast

Dato : 23-09-04 20:12

Torben Scheel wrote:
> I taler vist forbi hinanden. Peter har en nyere XJ med gevind i forrørene -
> det er der mig bekendt ikke på de gamle 51J'ere.

Hm.. jeg kan ihvertfald ikke huske at der var sådan nogle på min gamle
51J'er ..

Tilgengæld ved jeg at man kan få mere lyd ved at knække et par af de
bolte som holder forrørene på motorblokken ..

--
-jens
ex-XJ

Fra : anders majland

Dato : 23-09-04 18:39

> Og lige til dig med ørepropperne, jeg bærer over med dig.

Det var nu lidt mere end bare humor ... På en "almindelig husholdnings
maskine" fra 85 synes jeg ikke der er meget fornuft i at bruge store
summer på nye potter medmindre at de gamle er udtjente.

Jeg har en uoriginal potte på min tenere, men det var fordi den
originale var gennemtæret og marving potten var billig. Den siger vist
lidt mere end en ny original, men ikke så meget at betjenten bemærkede
det den ene gang jeg er blevet vinket ind til kontrol.