Ærgelig oplevelse hos forhandler
Fra : Kim Persson

Dato : 22-09-04 18:07

Det startede med at min sv650s skulle have ny potte, da der var hul i dens
daværende. Jeg triller omkring for at få lidt forskellige tilbud og
beslutter mig for et tilbud til under 3000 inklusive montering(1time).

Chefen er tilmed med ude at se på mc'en, da min er lidt speciel, da der var
monteret nogen ukendte uoriginale forrør på, samt at bøjlerne under sædet er
skåret væk til ære for en "undertail" som ikke er monteret. Disse bøjler
bruges netop til at montere udstødningen oplagt, som jeg havde bestilt.

Manden mener at potten kan trylles på de uorginale forrør, selvom hans potte
er bygget til originale forrør. Vi aftaler at gøre det ved
serviceeftersynet. Da forhandleren får den ind til 24.000km service, må han
dog erkende at potten ikke kan monteres på de uoriginale forrør. Jeg finder
min originale udstødning frem, men mangler forrøret til forreste cylinder,
som jeg så bestiller ved forhandleren.

Igår kørte jeg så ud med mc'en, som var monteret med de uoriginale forrør.
Original forrør/udstødning medbragte jeg så løst(påspændt bagpå hehe).

Idag tog jeg så derud, den så sgu godt ud- nå ind og betale.
I mit hoved troede jeg, at manden kun skulle have betaling for forrøret som
var købt hos ham, da jeg jo havde fået et tilbud inklusive montering.
Værkstedet vil dog have betaling for monteringen, som overraskende nok for
mig var 3 timer.

Tilbage sidder jeg så og tænker, at få penge for monteringen er måske fair
nok, da han allerede havde forsøgt forgæves 1 gang at montere potten. Ekstra
arbejdet for mekkeren var derfor at afmontere uoriginale og montere
originale forrør, da mit tilbud allerede var inkluderet at
tilpasningsarbejdet i den originale udstødning samt at montere potten mm.

Jeg syntes dog at bruge 3timer på at sætte forrør på en sv'er er lidt i
overkanten, og det endte dog også med at jeg kun skulle betale for 2½time.
Men tager det virkelig 2½time at afmontere uorgionale og montere originale
forrør på en sv'er???

Er jeg blevet snydt eller er jeg uberettiget blevet småsur på manden?

mvh Kim
med oplagt udstødning og flad pengepung.
Som nu skal længere væk end mit trygge Amager for at finde en ny mekker til
min mc.

Fra : Moller

Dato : 23-09-04 16:36

Kim Persson wrote:

> [...]
> Men tager det virkelig 2½time at afmontere uorgionale og montere originale

   Natja... da vi snakke om en omfusket maskinen, med diverse manglende
hænsgler, omskæringer, uoriginale dele osv. som er indblandet, så blir
arbejdet hurtigt en tidsrøver.

> Er jeg blevet snydt eller er jeg uberettiget blevet småsur på manden?

   Ja, nej, måske... det svære i det her er at det nemt tager ekstra tid,
og især V maskinerne, syntes jeg selv er rimelig bøvlet at røre ved
udstødningerne med. Nu er det også en S model du har, så er der ikke
noget kåbeværk der skal af og på, for at røre ved udstødningen osv.
eller er det kun fattigmands Duc650'erne som har kåber ud over
udstødningen(Niels ???).

   Men igen, manden gir et tilbud, selv om du gør opmærksom på de
problemer der kan være osv. Så bør han jo gøre op mærksom på ekstratiden
osv. i god tid, så i kan aftale hvordan og hvorledes, i stedet for at
bare tage ekstra penge når man er færdig.

> mvh Kim
> med oplagt udstødning og flad pengepung.
> Som nu skal længere væk end mit trygge Amager for at finde en ny mekker til
> min mc.

   Eller benytte kantana MC's gode mekker hjælpe dags tilbud, eller finde
en anden god lille klub hvor der er venlige sjæle til at vise hvordan du
selv kan gøre disse ting :) f.eks. så er den operation, som du lige har
fået lavet i den lette ende, for gør det selv folket :) og eneste minus
ved den er at den tager tid :) altså ikke noget som absolut skal gøres
af en mekaniker, han er lige så meget menneske som du selv, og kan lave
de samme fejl :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : hj3

Dato : 04-10-04 06:21

Der er vel en grund til at dem der har Værkstedet tit ikke vil have folk
til st se på at ens mc bliver lavet, fordi de render og laver altmuligt
andet samtidigt, jeg har selv set at en mekaniker render og tager
telefonen i tide og utide under en opgave og der bliver ikke
kompensateret for spil tid.
mvh hj3..

http://www.kandu.dk/

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-10-04 07:35

hj3 wrote:

> [...]
> andet samtidigt, jeg har selv set at en mekaniker render og tager
> telefonen i tide og utide under en opgave og der bliver ikke

Vi kan jo også vende bøtten om. Først er det et forsikringsspørgsmål. Kommer
du som kunde til skade er det ikke alle værksteder der har for sikring. Og
man kunne da også meget nemt forstille sig at telefonsamtalerne er kunder
der ligger der hjemme og roder. Og lige skal have hjælp. Om man gider hjælpe
dem er værkstedes sag. Men det skal der også betales for. Det er trods alt
ikke en offentlig servicevirsomhed.

Ib Jakobsen

Fra : jesper

Dato : 04-10-04 19:37

> [...]
> Men tager det virkelig 2½time at afmontere uorgionale og montere originale

Det er da kun hvis en af boltene har siddet fast eller er knækket, for
derefter så at skulle være boret ud....

> Er jeg blevet snydt eller er jeg uberettiget blevet småsur på manden?

Brugte du samme forhandler som du købte den af??

Jesper
Cagiva Canyon 500

Fra : Kim Persson

Dato : 05-10-04 21:57

> Brugte du samme forhandler som du købte den af??
>
> Jesper

Ja jeg brugte den samme forhandler. Igår inde ved rådhuspladsen, røg potten
sgu så af, gudskelov hang den i gummibeslaget, så ingen skade... men
pisseulejligt.
Idag var jeg så nede og pille potten helt af for at få gode ideer til at
fastsætte den samt at pudse den. Potten er den smarte model som kan skilles
af i flere stykker vha. 2 bolte som sidder nede ved pottens indgnagshul.
Desværre var den yderste plade(titaniummen) ej monteret korrekt, så den var
ikke kommet ordentligt i hak. Så den ene bolt er blevet skruet over gevind.
udover det er der tydelige buler fra der hvor spændebåndet sad rundt om
potten førend den blev oplagt.

Så alt i alt vil jeg hverken anbefale wolf udstødninger eller stevens.
selvom førstehåndsindtrykkene var gode ved begge...

Kim
-som kigger på sine hænder og den tykke clymers bog, samtidg med at der
skæves over til mc'en ;o0

Fra : jesper

Dato : 06-10-04 10:02

> Ja jeg brugte den samme forhandler. Igår inde ved rådhuspladsen, røg potten
> sgu så af, gudskelov hang den i gummibeslaget, så ingen skade... men
> pisseulejligt.

Jeg mente nu om du var forbi Søborg-MC hvor du købte SV'eren...

> Så alt i alt vil jeg hverken anbefale wolf udstødninger eller stevens.
> selvom førstehåndsindtrykkene var gode ved begge...

Prøv at kontakte værkstedet og se om de ikke vil rette deres fejl.
Hvis de er villige til det, er det da et tegn på at de kender til
service. Hvis de ikke vil rette deres fejl, så er der jo altid
anmeldelser på dmcn....

Jesper

Fra : Kim Persson

Dato : 06-10-04 10:21

> [...]
> Hvis de er villige til det, er det da et tegn på at de kender til
> service. Hvis de ikke vil rette deres fejl, så er der jo altid

Hmm nå hehe troede du mente hvor udstødningen var købt. Søborg har nu ikke
noget med sagen at gøre- udover at jeg købte den der. hvor hullet i
udstødningen var åbenlys.
Kim