Advarsel! Tyveri -> dfmc.dk ??
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 22-09-04 16:00

Hej alle,

Der har på det seneste været en del mennesker herindefra, der har mistet
deres cykler, eller hørt om cykler der er blevet stjålet. I den samenhæng
kom jeg til at tænke på, at vores navn og by for rigtig manges vedkommende
står angivet på dfmc.dk.
Efter en hurtig søgning på et par af de kendte navne her i gruppen, fandt
jeg meget hurtigt og nemt frem til den nøjagtige adersse, eller i hvert fald
nogle ganske få muligheder i de pågældende byer!
Det samme kunne en tyvknægt rent hypotetisk gøre, og derfor ville det måske
være en god idé at skrive navnet på en naboby, eller på anden vis sløre
bopælen lidt?! Jeg vil dog stadig sige, at det er en god idé at skrive en by
tæt på sin bopæl, da man jo på siden er angivet under et amt, hvilket er
meget smart mht. fællesture osv. osv.

Tænk over det i hvert fald, for en snedig tyv kan næsten gå ind og se
beskrivelser og billeder af den motorcykel, vedkommende kunne tænke sig, og
derefter køre ud på adressen og hente dyret!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 17:36

Tja vi har jo også nogen i gruppen der ligefrem ligger links op med video om
hvordan man åbner div. mc låse ???

Låsesmed
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
www.kvikteam.dk

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 23-09-04 07:06

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote in

> Tja vi har jo også nogen i gruppen der ligefrem ligger links op med
> video om hvordan man åbner div. mc låse ???

....og tak for det. Det er vist hvad man i IT-branchen kalder "Full
Disclosure". Så kan man se hvor seriøst problemet er og gøre noget ved det.
Hvis man havde holdt dette for sig selv, ville Kryptonite ikke have tilbudt
at bytte låsene ud, og tyvene ville, bevæbnet med en kuglepen, have frit
valg på alle hylder.

Jo mere man ved om hvordan forbryderne arbejder, jo bedre kan man beskytte
sig.

Carsten Sørensen

Fra : Hekto

Dato : 23-09-04 07:24

In article <Xns956D52564477surfsmurfriftdk@195.184.101.40>, 45uln7802
@sneakemail.com says...
> [...]
> at bytte låsene ud, og tyvene ville, bevæbnet med en kuglepen, have frit

Der er noget der er gået hen over hovedet på mig! (ja, ja! ... det var
det med LÅSENE!)

Kan jeg ikke få et hint om hvilke låse, fra hvornår o.s.v.?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 23-09-04 07:41

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in
> Kan jeg ikke få et hint om hvilke låse, fra hvornår o.s.v.?

Joda. <http://www.google.com/search?q=kryptonite+lock+bic>

Kort fortalt er det de låse fra Kryptonite der benytter en rund nøgle med
hul i midten. På <http://www.kryptonite.com> er der en pressemeddelelse om
ombytning af låsene.

Carsten Sørensen

Fra : Hekto

Dato : 23-09-04 08:48

In article <Xns956D57D9A1DA7surfsmurfriftdk@195.184.101.40>, 45uln7802
@sneakemail.com says...
> [...]
>
> Joda. <http://www.google.com/search?q=kryptonite+lock+bic>
>
> Kort fortalt er det de låse fra Kryptonite der benytter en rund nøgle med
Tak!
Heldigvis ikke sådan en jeg har.

Sikke noget snavs, at sende på markedet!!!

Fra : vmx

Dato : 22-09-04 19:27

> [...]
> kom jeg til at tænke på, at vores navn og by for rigtig manges vedkommende

Jeg har lagt mærke til, at der som regel står
adskillige store & dyre Harley maskiner
parkeret i Århus på Bryggervej.
Måske et oplagt emne kære tyveknægte ?

Fra : Frans jensen

Dato : 22-09-04 19:53

On Wed, 22 Sep 2004 20:27:20 +0200, "vmx"
<mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote:

>"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg har lagt mærke til, at der som regel står
> [...]

hvem fanden gider stjæle en Harley???

man har f.eks. ingen som helst mulighed for at stikke af fra
eventuelle forfølgere på sådan en, og man skal også riiiiigtig
laaaangt væk for at være uden for hørevidde

mvh Frans

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 22:04

> [...]
> eventuelle forfølgere på sådan en, og man skal også riiiiigtig
> laaaangt væk for at være uden for hørevidde

Fidusen er ikke at låse sin harley men at tage værktøjssættet med ind :D

Brian

Fra : Brian Laursen

Dato : 23-09-04 14:09

brian jensen wrote:

> Fidusen er ikke at låse sin harley men at tage værktøjssættet med ind
> :D
>
> Brian
ROFL
--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : vmx

Dato : 24-09-04 10:26

Brian Laursen <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4152caf8$0$13828$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> brian jensen wrote:

efter at have læst diverse svar kan jeg se at pointen
i min lille besked desværre ikke blev (op)fattet....
Måske kun for lokalkendte ?

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 24-09-04 11:19

"vmx" <mit|_re_|rigtenavn@hotmail.com> writes:

> efter at have læst diverse svar kan jeg se at pointen
> i min lille besked desværre ikke blev (op)fattet....
> Måske kun for lokalkendte ?

Heh, jeg gættede pointen og jeg er overhovedet ikke kendt
Jeg synes det var et fantastisk forslag.

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 11:30

"vmx" <mit|_re_|rigtenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Måske kun for lokalkendte ?

> Jow jow jeg fattede godt pointen er dog ikke lokalkendt så jeg er ikk lige
klar over om det er HA eller banditterne der "regerer" der, jeg fangede bare
lige chancen til at til at "svine" mærket (harley damecykel) til på det
groveste

Fra : JHR

Dato : 23-09-04 19:59

"brian jensen" <b.zsnabelaoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Fidusen er ikke at låse sin harley men at tage værktøjssættet med ind :D
>
> Brian

FNIS!
Hvilket minder mig om den gamle vittighed (eller sandhed?):
Hvordan skiller man hurtigst en Harley ad?
Man lader den gå i tomgang i mere end 30 sek

JHR.

Fra : Armand

Dato : 23-09-04 23:38

brian jensen <b.zsnabelaoncable.dk> skrev i en

> Fidusen er ikke at låse sin harley men at tage værktøjssættet med ind :D

Ooh!
Kan man derudfra konkludere at amerikanerne var blandt de første der
leverede motorcykler med original tyverisikring??

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 24-09-04 09:09

In article <civj66$2bjs$2@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...
> Ooh!
> Kan man derudfra konkludere at amerikanerne var blandt de første der
> leverede motorcykler med original tyverisikring??

Det vi andre kalder startspærre???? ;)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-09-04 12:13

"Carsten Sørensen" <45uln7802@sneakemail.com> writes:

> Kort fortalt er det de låse fra Kryptonite der benytter en rund nøgle med
> hul i midten. På <http://www.kryptonite.com> er der en pressemeddelelse om
> ombytning af låsene.

Har du et mere præcist link? Jeg kan ikke lige finde den.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 23-09-04 13:16

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote in
> Har du et mere præcist link? Jeg kan ikke lige finde den.

Mnja, tryk på den ovale Enter-knap og scroll lidt ned :)

<http://www.kryptonitelock.com/inetisscripts/abtinetis.exe/templateform@public?tn=home_home>

Carsten Sørensen

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 23-09-04 13:21

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote in
> Har du et mere præcist link? Jeg kan ikke lige finde den.

Jep, endnu mere præcist end det indlæg jeg lige canceller om lidt
:)

<http://www.kryptonitelock.com/inetisscripts/abtinetis.exe/templateform@public?tn=urgent_update>

Carsten Sørensen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-09-04 13:21

> Mnja, tryk på den ovale Enter-knap og scroll lidt ned :)

Doh! Jeg tænkte at jeg nok hellere måtte lede under "Press Releases",
som er gemt under "About Kryptonite", men fandt ikke noget. Tak.

Er der nogen her fra gruppen der har fået ombyttet låse hos C.
Reinhardt eller en af hans forhandlere?

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*