Bremseklodser til SV650 ???
Fra : ABSV650

Dato : 22-09-04 15:19

Min SV650'er trænger snart til at få skiftet forhjulets bremse klodser og så
ville jeg lige høre ud fra jeres erfaringer hva for nogle det ville være
bedst???

Louis har nogle af mærket Saito og Lucas - og så er der organiske eller
sinter - hva betyder dette (organiske eller sinter)????

MVH
Anders Bentzen

Fra : Martin Leong

Dato : 22-09-04 18:02

Det du skal spørge dig selv om er, om du vil købe billigere "discount"
bremseklodser fra tyskland eller bruge lidt flere penge på SBS klodser (så
ligger du også pengene "lokalt").
Jeg kom frem til at bremseklodserne ikke er det sted jeg vil spare penge

Mvh
Martin Leong
SV650S (99') til salg.

---

Fra : NielSV650

Dato : 22-09-04 18:10

"ABSV650" <Ais@gjk.dk> wrote in message
> Louis har nogle af mærket Saito og Lucas - og så er der organiske eller
> sinter - hva betyder dette (organiske eller sinter)????

Sinter er at foretrække De slider lidt mere på skiven, men bremser
rigtig godt - også i regnvejr.
Mht "billig-klodser" eller ej, så kender jeg en der har kørt Lucas
sinterklodser fra Louis og været ganske tilfreds med det.

Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158

Fra : Freddy Lang

Dato : 22-09-04 20:49

ABSV650 wrote:
> [...]
>
> Louis har nogle af mærket Saito og Lucas - og så er der organiske
> eller sinter - hva betyder dette (organiske eller sinter)????

Som Martin skriver, så er SBS sagen. Og som Niels skriver, så er sinter
metal også sagen. Jeg kører med SBS Sinter Metal (jeg mener, de hedder
Street Excel) på min SV, efter anbefaling fra en bekendt, og de virker
fortrinligt.

--
Freddy
SV-R

Fra : Peter Graff

Dato : 22-09-04 21:57

Hej Anders

Køb SBS sinter metal, de er ikke meget dyrere end Lucas og er et godt mærke
og så er de produceret skandinavien. Men hold dig i det mindste fra de
billige.

Hvis du selv skifte dem, så husk at rense bremsestemplerne før du presser
dem tilbage.

MVH

Peter Graff (tidligere SV 650 S kører)

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 23-09-04 13:00

ABSV650 wrote:
> [...]
>
> Louis har nogle af mærket Saito og Lucas - og så er der organiske
> eller sinter - hva betyder dette (organiske eller sinter)????

Jeg har før denne sæson skiftet min klodser foran på Ducati`en fra Lucas
Sintermetal (som sad i da jeg købte den) til Vesrah Sintermetal, det var
ligesom at rykke et trin op af "Bremse-kvalitetsstigen", fik meget bedre
føling med bremsedoseringen og jeg føler også at bremsekraften er blevet
bedre.

Så ligesom andre skriver, sats på kvalitet og andres erfaringer.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)