Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til billedbehandling
Fra : Kristian Smedemark H~

Dato : 22-09-04 12:59

Jeg har før været imponeret over hvad der kan gøres med et
billedbehandlingsprogram, og håber der er nogen der måske kan hjælpe her.
Billedet http://www.hasloev.dk/images/IMG32.jpg er af temmelig ringe
kvalitet, meget grynet, og jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe med
at få det strammet op, eller om billedet simpelthen er for ringe. En lille
vejledning i at lave tilsvarende ændringer med programmet Gimp ville bare
være helt perfekt. På forhånd tak.

vh Kristian

Fra : Mads

Dato : 22-09-04 13:30

On Wed, 22 Sep 2004 13:59:08 +0200, "Kristian Smedemark Hasløv"
<nomail@please.dk> wrote:

> [...]
>vejledning i at lave tilsvarende ændringer med programmet Gimp ville bare

Hej

En meget simpel måde at fjerne noget af fnidderet på er med
det gratis program Neat Image.
Jeg har kørt dit billede igennem på standard indstillingerne og
smidt resultatet i dk.binaer

Gimp kender jeg desværre ikke noget til.

mvh Mads

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 22-09-04 14:33

Så ligger mit forslag i dk.binaer

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jep

Dato : 22-09-04 16:32

On Wed, 22 Sep 2004 15:33:28 +0200, "René Ernst Nielsen"
<virkerikke@nospam.nej> wrote:

>Så ligger mit forslag i dk.binaer

Woow !!
Ikke for at blande mig, men det hjalp dog voldsomt meget.
Hvilket software har du brugt.

/Jep

Fra : Erik W.

Dato : 22-09-04 23:02

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> skrev i en meddelelse
> Så ligger mit forslag i dk.binaer
Kan du ikke linke til det direkte Rene - jeg kan ikke se det. Og hvis det
ikke er for meget at spørge om... repost og link direkte

Mvh Erik

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 23-09-04 06:18

Aner ikke hvad der lige er sket med mit indlæg i dk.binaer, men kig evt.
her...

http://www.fotographi.dk/rettet.jpg

En smule gaugassian blur og så en smule unsharp mask, og lidt rettet
kontrast. Jeg antog du godt kunne lide din blå farve (er det lidt velvia
agtigt ??), derfor har jeg ikke hørt den.

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-09-04 16:13

"Kristian Smedemark Hasløv" <nomail@please.dk> wrote in message

Efter en tur i Photoshop med Neat Image, FocalBlade og lidt justering af
noge hidsige farver, kontrast og lys:

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 18.09.04)

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 22-09-04 17:45

"Kristian Smedemark Hasløv" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vejledning i at lave tilsvarende ændringer med programmet Gimp ville bare

Hej Kristian,

Min version er også havnet i dk.binaer...

Jeg har brugt Grain Surgery 2.0 (plugin til PS) til støjreduktion.
Gimp kender jeg ikke, men jeg ved du kan bruge NeatImage...

Mvh. Renate

Fra : ab

Dato : 22-09-04 18:56

> (diverse skriblerier)

Der skal jo lige som være noget basalt i et foto, for at der er noget at
arbejde videre på. Så store tomme flader er jo dømt til at mislykkes - om
igen.

ab

Fra : Kristian Smedemark H~

Dato : 22-09-04 21:36

Neat Image ser ud til at være et rigtigt fint program til formålet. Mange
tak for al input.

vh Kristian

Fra : Kristian Amby

Dato : 22-09-04 22:56

Jeg har ikke adgang til binære grupper, så jeg kan ikke se, hvad I
andre har bedrevet, men jeg vil dog ogsø gerne deltage med

http://www.geocities.com/kambydk/IMG32ny.jpg

Neatimage, levels, lidt saturation og tilsidst Focusmagic. Altsammen i
Photoshop.

Mvh
Kristian Amby