Tip til gas-justering søges!?
Fra : "Thye"

Dato : 13-05-01 08:36

Kære medcyklist; jeg kunne godt bruge et tip! Jeg har skiftet gaskabel på min tocylindrede motorcykel...Spørgsmålet er; hvordan synkroniserer jeg - smartest og mest præcist - spjældåbningen på de to karburatorer?

Thanks...

Thye

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 13-05-01 17:21

et synkronometer ur.....det er dyrt men det er det mest præcise....

så kan jeg huske at jeg engang kiggede på et synkroniseringstip til min gamle tre cylindrede....det hed sig man kunne bruge nogle teskeer til at synkronisere med....noget med at man sætter skeerne op bagved karburatoren...og så gasser man op...så skal de to skeer følges ad...

ja...det var det...jeg "glæder" mig til at skulle justere min nye Boxer motor om snart....men jeg tror jeg finder en som har de nævnte ure...

Daniel
K-750
"Thye" <thye@cool.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:001c01c0db7f$56d05fc0$4111f2d4@thye...

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-05-01 09:44

>Spørgsmålet er; hvordan synkroniserer jeg - smartest og mest præcist -
spjældåbningen på de to karburatorer?

Hej Thye

Jeg kan anbefale synkroniseringsværktøjet Carbtune II fra Morgan. Det koster
49£ ved M&P www.mandp.com Det kan bruges til en masse forskellige cykler og
er en engangsinvestering. Det synkroniseringsværktøj fra MC nøglen til ca.
500kr med ure er meget upræcist, prøv at få en synkronisering lige i øjet og
så byt om på slangerne og det lange gule kviksølvsværktøj der sælges
rundt omkring er meget præcist, men desværre sundhedsskadeligt med den
mængde kviksølv der bruges.

--
Hilsen Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)