hældning på gulv i bryggers
Fra : René & Mette

Dato : 22-09-04 10:16

Hejsa NG

inden længe kommer turen til bryggers hvor der skal laves lidt om, nye
klinker på gulv, mit spørgsmål er så, skal der også være 3cm hældning fra
yder til afløb ligesom på wc eller hvad er reglerne der?

René

Fra : anders majland

Dato : 22-09-04 11:15

> inden længe kommer turen til bryggers hvor der skal laves lidt om, nye
> klinker på gulv, mit spørgsmål er så, skal der også være 3cm hældning
> fra yder til afløb ligesom på wc eller hvad er reglerne der?

Mig bekendt er der ikke krav til afløb i et bryggers (hvor der bare er
en vask) Men når du nu har et afløb er det da en god ide med et fald den
rigtige vej. 1% fald er vel nok ?

I bygningsreglementer står bare "
c. I rum med gulvafløb skal gulvet i den vandbelastede del af rummet
have fald mod afløbet.
"

Men der står også at der i rum med gulvafløb skal gulvet laves så det
kan modstå fugtpåvirkningerne - Dvs der skal sikkert en godkendt vandtæt
membran under de
nye fliser hvis...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk