klima data
Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 07:42

Nogen der kender en hjemmeside med detaljerede klimadata for hele
verden? Den skulle gerne dække også de mere afsides egne og ikke kun
hovedstæder. Selvfølgelig kortbaseret.

hilsen
Uffe

Fra : RH

Dato : 22-09-04 11:44

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kender en hjemmeside med detaljerede klimadata for hele
> verden? Den skulle gerne dække også de mere afsides egne og ikke kun
> [...]

www.dmi.dk

/ Sanne

Fra : Ole

Dato : 22-09-04 12:21

> [...]
> Nogen der kender en hjemmeside med detaljerede klimadata for hele
> verden? Den skulle gerne dække også de mere afsides egne og ikke kun

Jeg ville prøve www.dmi.dk Hvis det ikke er tilstrækkeligt en søgning via
google

Ole

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 13:53

"Ole" <websurfer@webhiker.invalid> wrote in message

> Jeg ville prøve www.dmi.dk Hvis det ikke er tilstrækkeligt en søgning
via
> google

DMI har noget, men kun halvdelen af hvad man kan finde i deres bog
"Jordens klima" og den synes jeg i forvejen ikke er dækkende nok (den
har 1005 punkter for hele verden).

Fra : Torben Bech

Dato : 22-09-04 18:17

> [...]
> Nogen der kender en hjemmeside med detaljerede klimadata for hele
> verden? Den skulle gerne dække også de mere afsides egne og ikke kun

www.wunderground.com dækker også ret afsides beliggende byer, men om dens
data er det du søger kunne jeg betvivle....men prøv evt at se.

mvh

Torben

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 08:20

"Torben Bech" <torben_bech@hotmail.com> wrote in message
> www.wunderground.com dækker også ret afsides beliggende byer, men om
dens
> data er det du søger kunne jeg betvivle....men prøv evt at se.

Det er en vejr-side, ikke klima.

hilsen
Uffe

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 22-09-04 19:13

Uffe Kousgaard wrote:
> Nogen der kender en hjemmeside med detaljerede klimadata for hele
> verden? Den skulle gerne dække også de mere afsides egne og ikke kun
> hovedstæder. Selvfølgelig kortbaseret.

Mener du klima? Og ikke vejr.?

Mvh. Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 08:20

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa> wrote in message

> Mener du klima? Og ikke vejr.?

Netop.

hilsen
Uffe

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 22-09-04 21:43

> [...]
> Nogen der kender en hjemmeside med detaljerede klimadata for hele
> verden? Den skulle gerne dække også de mere afsides egne og ikke kun

Måske det du søger er her:
http://www.klimadiagramme.de/

VH
Carsten
----
www.fysikogkemi.dk
/for folkeskolen

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 08:48

"Carsten D Andersen" <dettmaring@fjerndettestofanet.dk> wrote in message
> Måske det du søger er her:
> http://www.klimadiagramme.de/

Hej,

Meget tæt på. Den har et par vejrstationer, som mine data mangler. Til
gengæld er der kun temperatur og nedbør. Luftfugtighed er et vigtigt
element i at kunne vurdere, hvor behageligt klimaet er i en bestemt
måned.

Jeg har postet et kort til dk.binaer som viser de data jeg har p.t. De
er som sagt fra bogen "Jordens klima" fra DMI. Den har på et tidspunkt
været tilgængelig som PDF dokument på DMI's hjemmeside. Dette har jeg
behandlet og fået omdannet til et MapInfo kort, som man kan zoome i og
farvelægge som man lyster, men dækningen er ikke så god i f.eks.
Centralasien. Her er der ingen stationer i Kirgisistan, hvorimod din
tyske side har 2 stks.

PDF dokumentet havde heldigvis de nye landenavne, hvorimod min trykte
bog blot har det hele som USSR !

hilsen
Uffe