Skilsmisser: Er vi blevet for forkælede?
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 22-09-04 06:41

Hej,

Nu kommer jeg måske til at lyde helt frelst, men det forekommer mig, at vi
danskere efterhånden er blevet alt for forkælede, og stiller alt for store
krav til hinanden. Villigheden til at gå på kompromis er svundet ind; i
stedet for forventer vi at få *alle* vores ønsker opfyldt i et parforhold.
Jeg tror *det* er årsagen til de mange skilsmisser i disse år.

Mange par lider under et mangelfuldt sexliv, på trods af at den ene part
inderligt gerne ønsker mere sex med partneren. Jeg gad vide, hvor ofte *det*
er årsagen til skilsmisser. Nogle bud?

-Michael.

Fra : vadmand

Dato : 22-09-04 09:04

"Michael Jørgensen" <ingen@ukendt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stedet for forventer vi at få *alle* vores ønsker opfyldt i et parforhold.
> Jeg tror *det* er årsagen til de mange skilsmisser i disse år.

Helt enig.

Per V.

Fra : Christina

Dato : 22-09-04 10:09

Michael Jørgensen wrote:
> [...]
> part inderligt gerne ønsker mere sex med partneren. Jeg gad vide,
> hvor ofte *det* er årsagen til skilsmisser. Nogle bud?

Jeg hørte for nylig at de 2 største grunde til skilsmisse, handlede om
økonomien og det huslige....så mon ikke den manglende sex kommer af stress
over disse 2 problematikker, først og fremmest?

Fra : V.Dango

Dato : 22-09-04 10:35

Hvor kunne det være sjovt at se hvilke køn der har hhv. huslige pligter
og økonomi som
begrundelse for skilsmisse..

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-09-04 11:58

> Hvor kunne det være sjovt at se hvilke køn der har hhv. huslige
> pligter
> og økonomi som
> begrundelse for skilsmisse..

Det gad jeg også vide.

Mit bud: Kvinder brokker sig over økonomien og mænd brokker sig over det
huslige.

Mark
"Hvis du ikke ved noget om Historie, ved du ingenting.
Du er et blad, der ikke ved, det er en del af et træ."

Fra : Anita

Dato : 22-09-04 12:59

Mark Thomas Gazel wrote:
> Mit bud: Kvinder brokker sig over økonomien og mænd brokker sig over
> det huslige.

Tænk, jeg ville tippe på det modsatte.

Hun brokker sig over han laver for lidt husligt.
Han brokker sig over hun bruger for mange penge.

Venligst Anita

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-09-04 13:31

> Tænk, jeg ville tippe på det modsatte.
>
> Hun brokker sig over han laver for lidt husligt.
> Han brokker sig over hun bruger for mange penge.

Det er jo det jeg siger.

Mark

Fra : Anita

Dato : 22-09-04 15:20

Mark Thomas Gazel wrote:

> Det er jo det jeg siger.

Øhm... så siger du du på en sjov måde Jeg forstod det i hvert fald lige
modsat.... men så længe vi er enige, kan det jo være det samme.

Venligst Anita

Fra : John Sahl

Dato : 23-09-04 09:06

Anita wrote:

> Øhm... så siger du du på en sjov måde Jeg forstod det i hvert
> fald lige modsat.... men så længe vi er enige, kan det jo være det
> samme.

Og lige her over har vi grunden til de fleste skilsmisser.
Mænd og kvinder forstår ikke hinandens sprog.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Anita

Dato : 23-09-04 09:25

John Sahl wrote:
> Og lige her over har vi grunden til de fleste skilsmisser.
> Mænd og kvinder forstår ikke hinandens sprog.

Det kan der være noget om.

Venligst Anita

Fra : Kristine Gazel

Dato : 23-09-04 11:30

John Sahl wrote:

> Og lige her over har vi grunden til de fleste skilsmisser.
> Mænd og kvinder forstår ikke hinandens sprog.

I dette tilfælde er det manden, der ikke forstår at udtrykke sig

Mvh Kristine Gazel

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-09-04 12:14

Kristine Gazel wrote:

> I dette tilfælde er det manden, der ikke forstår at udtrykke sig

Hallo!

Mark

Fra : Alex Linaa

Dato : 23-09-04 13:19

"Kristine Gazel" <kgazel@sol.dk> skrev i en meddelelse

> I dette tilfælde er det manden, der ikke forstår at udtrykke sig

Og lige her har vi grunden til en bagatel i kommunikationen, kan udvikle sig
til en skilsmisse :D

/Alex

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-09-04 13:09

Hej Anita

> Øhm... så siger du du på en sjov måde Jeg forstod det i hvert
> fald lige modsat.... men så længe vi er enige, kan det jo være det
> samme.

Det kommer lidt an på, hvem der brokker sig.

Min pointe er, at hun synes, der er for få penge, og han laver for lidt i
hjemmet.

Han synes han laver for meget i hjemmet, og hun hele tiden mangler penge.

Og så den helt klassiske: Hun brokker sig over for få penge, han arbejder
derfor dobbelt så meget, hun brokker sig over han aldrig er hjemme.

HELDIGVIS har de fleste kvinder og mænd dog (efterhånden) fundet ud af, at
mange penge/karriere og meget hjemme/kvalitid ikke kan kombineres.

Mark

Fra : Anita

Dato : 23-09-04 14:00

Mark Thomas Gazel wrote:
> Og så den helt klassiske: Hun brokker sig over for få penge, han
> arbejder derfor dobbelt så meget, hun brokker sig over han aldrig er
> hjemme.

Ja, den er rigtig god. Selv har jeg dog ikke helt forstået hvordan mangel på
penge kan skabe disse seriøse problemer. Men det skyldes måske at nogle
kvinder ikke interesserer sig for økonomi og derfor blot bruger penge uden
skelen til hvad der er råd til. Sådan har jeg aldrig haft det.

> HELDIGVIS har de fleste kvinder og mænd dog (efterhånden) fundet ud
> af, at mange penge/karriere og meget hjemme/kvalitid ikke kan
> kombineres.

Det kommer vel an på hvad men definerer som "mange penge"?

Venligst Anita

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 23-09-04 14:28

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> wrote in message

> Det kommer vel an på hvad men definerer som "mange penge"?

"Mange penge" = råd til luksus.

Men hvordan defineres så luksus????

-Michael.

Fra : Anita

Dato : 23-09-04 14:45

Michael Jørgensen wrote:

> "Mange penge" = råd til luksus.

Det jeg mente var nu at hvad der er mange penge for mig ikke nødvendigvis er
det samme for dig Jeg synes fx det er vildt mange penge at få 13K
udbetalt efter at have været vant til SU i alt for mange år.

Men jeg tror det er meget individuelt. For nogle handler det meget om at
have råd til statussymboler, mens andre prioriterer at have råd til dyre
ferier eller lign. oplevelser andre igen ønsker noget helt andet.

> Men hvordan defineres så luksus????

Ja det er jo lige det.

Venligst Anita

Fra : Mette

Dato : 23-09-04 17:33

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> kvinder ikke interesserer sig for økonomi og derfor blot bruger penge uden
> skelen til hvad der er råd til. Sådan har jeg aldrig haft det.

Mine forældre har de første 25 år af deres ægteskab været pænt
underbemidlede. Og ja, det har ofte ført til frustrerede skænderier, der
måske ikke så meget handlede om penge, men om frustrationen ved knap nok at
kunne overleve.
Jeg kan ikke prale af, at have forældre der "aldrig skændtes", til gengæld
har jeg forældre, der efter 30 år stadig er gift, elsker hinanden og er
hinanden bedste venner og fortrolige og naturligvis meget mere end det
De har forstået at stå sammen i alt, dele interesser og vokse sammen, de har
forstået at hygge sig sammen og skabe en familie (os børn) som de altid har
nydt at være sammen med, nu da de er fri for hjemmeboende børn tager de på
lange campingferier sammen sydpå og nyder udelukkende hinandens selskab i
flere uger ad gangen. Fordi de stadig efter 30 år har noget at tale om og
fordi de deler samme værdier.
De mundhugges da ind i mellem stadigvæk og så griner min mor og jeg lidt af
ham den gamle

Som I kan høre, er jeg meget stolt over dem og de er ikke enestående for min
familie. De har hver 4 søskende, dvs. de er 10 par ialt - og i dag har 8 af
parrene været gift i mellem 25-33 år. Én blev alkoholiker og forlod konen
efter 25 år, og én kører nu på sit 3. ægteskab.

Har de ægteskaber været "Fantastiske", nej, men der har været en vilje...i
medgang og modgang. Og når man når sølvbrylluppet opdager man, hvor rigt
livet er blevet - netop fordi man blev sammen.

Fra : vadmand

Dato : 23-09-04 23:01

"Mette" <Mette@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Har de ægteskaber været "Fantastiske", nej, men der har været en vilje...i
> medgang og modgang. Og når man når sølvbrylluppet opdager man, hvor rigt
> livet er blevet - netop fordi man blev sammen.

Smukt. Så er vi ikke de eneste

Per V.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 24-09-04 05:43

"Mette" <Mette@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> medgang og modgang. Og når man når sølvbrylluppet opdager man, hvor rigt
> livet er blevet - netop fordi man blev sammen.

Tak! Det var dejligt at læse

-Michael.

Fra : Anita

Dato : 24-09-04 14:39

Mette wrote:
> [...]
> underbemidlede. Og ja, det har ofte ført til frustrerede skænderier,
> der måske ikke så meget handlede om penge, men om frustrationen ved

Men skændtes de fordi de virkelig havde for lidt penge, eller fordi de
brugte for mange? Jeg tror det sidste er den klassiske idag.

Hvis man virkelig har for lidt penge bliver det en kunst at få pengene til
at slå til, og det skal man begge være indstillet på, for det kan lykkes.
Det virker til at være lykkedes for dine forældre.

Venligst Anita

Fra : vadmand

Dato : 23-09-04 16:38

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og så den helt klassiske: Hun brokker sig over for få penge, han arbejder
> derfor dobbelt så meget, hun brokker sig over han aldrig er hjemme.

"Hun har brugt 30 år på at lave om på mig, og nu klager hun over, at jeg
ikke er den mand, hun giftede sig med."
(Troldkarlen Kogle.)

Per V.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 24-09-04 05:45

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message

> "Hun har brugt 30 år på at lave om på mig, og nu klager hun over, at jeg
> ikke er den mand, hun giftede sig med."
> (Troldkarlen Kogle.)

HAHAHA!

-Michael.

Fra : vadmand

Dato : 22-09-04 11:50

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg hørte for nylig at de 2 største grunde til skilsmisse, handlede om
> økonomien og det huslige....så mon ikke den manglende sex kommer af stress
> over disse 2 problematikker, først og fremmest?

Begge dele burde voksne mennesker da netop kunne tale sig til rette om,
ikke?

Per v.

Fra : Christina

Dato : 22-09-04 20:37

vadmand wrote:
> "Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i en meddelelse

> Begge dele burde voksne mennesker da netop kunne tale sig til rette
> om, ikke?
>
> Per v.

I would think so.... men det er åbenbart sværere end bare sådan lige... ;)

Fra : vadmand

Dato : 22-09-04 23:48

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i en meddelelse

> I would think so.... men det er åbenbart sværere end bare sådan lige... ;)

Eller også gør man sig ikke umage nok. At opløse et ægteskab på grund af
utilfredshed med rengøring eller pengeforbrug ville jeg - bortset fra
ekstreme tilfælde der nærmer sig det patologiske - anse for en
falliterklæring.

Per V.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 23-09-04 14:30

> [...]

> utilfredshed med rengøring eller pengeforbrug ville jeg - bortset fra
> ekstreme tilfælde der nærmer sig det patologiske - anse for en

Helt enig.

"They just didn't try hard enough".

-Michael.

Fra : Christina

Dato : 22-09-04 10:24

Michael Jørgensen wrote:
> [...]
> er svundet ind; i stedet for forventer vi at få *alle* vores ønsker
> opfyldt i et parforhold. Jeg tror *det* er årsagen til de mange

Jeg tror en stor del af problemet ligger i at man forventer mere af sin
partner, end af sig selv. At løsningerne såvel som problemerne, menes at
ligge hos partneren, fremfor hos sig selv. "At leve i sine omgivelser" er
ret udbredt, ligesom meningen om at "det er den anden der er noget galt
med"....

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 23-09-04 14:34

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> wrote in message

> [...]
> ligge hos partneren, fremfor hos sig selv. "At leve i sine omgivelser" er
> ret udbredt, ligesom meningen om at "det er den anden der er noget galt

Nu ved jeg ikke lige, hvem du mener, når du skriver "man".

For mit eget vedkommende kender jeg det kun alt for godt. Jeg er meget mere
tilbøjelig til at se andres fejl end mine egne. Men parterapi har hjulpet
meget for os, og det på en konstruktiv og respektfuld måde. YMMV. [OT: Dette
er en engelsk forkortelse, som jeg desværre ikke kan finde ud af at
oversætte til dansk. Det betyder noget i retning af, at dine erfaringer vil
muligvis være anderledes.]

-Michael.

Fra : Christina

Dato : 23-09-04 20:57

Michael Jørgensen wrote:
> [...]
> desværre ikke kan finde ud af at oversætte til dansk. Det betyder
> noget i retning af, at dine erfaringer vil muligvis være anderledes.]

Når jeg skriver "man" så mener jeg folk generelt, selvom jeg godt ved man
ikke må generalisere ;)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-09-04 13:01

> [...]
> desværre ikke kan finde ud af at oversætte til dansk. Det betyder
> noget i retning af, at dine erfaringer vil muligvis være anderledes.]

Betyder det: Your Mileage May Vary

Mark

Fra : Corax

Dato : 22-09-04 11:13

"Michael Jørgensen" <ingen@ukendt.dk> wrote in message

[...]

> Mange par lider under et mangelfuldt sexliv, på trods af at den ene part
> inderligt gerne ønsker mere sex med partneren. Jeg gad vide, hvor ofte
> *det*
> er årsagen til skilsmisser.

Sex er et grundliggende behov. Hvis ikke folk har lyst til sex med jævne
mellemrum, så er det pga. andre problemer.

- Corax

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 23-09-04 14:37

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> wrote in message

> Sex er et grundliggende behov. Hvis ikke folk har lyst til sex med jævne
> mellemrum, så er det pga. andre problemer.

Hm, sådan er det for dig. Sådan er det givetvis også for mange andre
mennesker, kvinder som mænd. Men at generalisere og påstå, at det gælder for
"folk" er en tilsnigelse.

Men jeg er enig med dig, at generelt set *kan* det være et sympton på andre
problemer. Jeg mener bare ikke, at det nødvendigvis *altid* hænger sådan
sammen.

Lad mig sige det på en anden måde: Er der noget galt i sig selv, hvis man
ikke har lyst til sex med jævne mellemrum? Hvis ja, hvorfor? Hvem bestemmer
det?

-Michael.

Fra : Corax

Dato : 23-09-04 20:28

> [...]

> Lad mig sige det på en anden måde: Er der noget galt i sig selv, hvis man
> ikke har lyst til sex med jævne mellemrum? Hvis ja, hvorfor? Hvem

At sex er en af menneskets basale behov, er ikke noget jeg har fundet på.
Den diskussion må du tage op med biologerne og psykologere :)

- Corax

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 24-09-04 05:49

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> wrote in message

> At sex er en af menneskets basale behov, er ikke noget jeg har fundet på.
> Den diskussion må du tage op med biologerne og psykologere :)

Ja, det forstår jeg godt!

Men, hvem er det lige der ved, hvad *jeg* har brug for og hvilke problemer
*jeg* har i mit liv? Er det biologer og psykologer, eller er det mig
selv????

Jeg mener, biologer og psykologer m.m. kan udtale sig *generelt* om
mennesker, men de kan ikke udtale sig om *mig* (eller dig eller nogen anden
*bestemt* person).

Jeg protesterer bare over, at vi alle skal være ens. Jeg hylder
forskelligheden!

-Michael.

Fra : Mette

Dato : 22-09-04 18:33

> [...]
> stedet for forventer vi at få *alle* vores ønsker opfyldt i et parforhold.
> Jeg tror *det* er årsagen til de mange skilsmisser i disse år.

Det tror jeg er sandt. Man forventer, at man er stormende forelsket hele
tiden, og når man så ikke er det længere, så tolker man det som en
afslutning istedet for en begyndelse på noget nyt.
Jeg tror også at skilsmisse kan undgåes hvis man aktivt vælger at voks
henmod hinanden ved at tale sammen om stort og småt, prioritere hyggen, de
små oplevelser og simpelthen ved at forblive hinandens fortrolige - modsat
at man efter en årrække vælger at skilles fordi man "er vokset fra
hinanden". Ægteskab er jo ikke bare noget, der glider - og hvis det glider
nogen steder hen, så er det ud i sandet - Medmindre man altså gør en
gensidig aktiv indsats. Og det kræver jo noget af én selv. At man vælger at
være en god partner hver eneste dag. Hvis man giver noget, får man også
noget igen. Men man kan være sikker på, at hvis man ikke giver sig selv nok
i forholdet, så holder den anden også op med at give og bidrage.

Min kæreste sagde til mig forleden: Vi skal aldrig skilles. Og selvom vi
ikke engang bor sammen endnu, så betød det uendeligt meget for mig, fordi
jeg ved, at han ligesom jeg ikke giver op, men gør hvad han kan for at vi
skal være sammen.

Så er der naturligvis også ægteskaber der opløses af helt andre årsager som
f.eks. utroskab, vold, psykisk vold, meget forskelligt syn på værdier osv.
Jeg er selv fraskilt på grund af sidstnævnte bl.a.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 23-09-04 14:43

> [...]

> små oplevelser og simpelthen ved at forblive hinandens fortrolige - modsat
> at man efter en årrække vælger at skilles fordi man "er vokset fra

Helt enig. Jeg får lyst til at gentage: "They just didn't try hard enough".

> [...]
> jeg ved, at han ligesom jeg ikke giver op, men gør hvad han kan for at vi

Hm, sådan et løfte har jeg svært at se værdien af, men det er fordi jeg er
sær: Jeg er vokset op med brudte løfter; min mor var alkoholiker. Jeg
foretrækker at forholde mig til nutiden: "Vi skal ikke skilles IDAG". Hm,
det lyder lidt søgt, men som sagt, det er en af mine (mange) særheder

-Michael.

Fra : Mette

Dato : 23-09-04 17:20

> [...]
> foretrækker at forholde mig til nutiden: "Vi skal ikke skilles IDAG". Hm,
> det lyder lidt søgt, men som sagt, det er en af mine (mange) særheder

Det handler jo meget om ens forudsætninger. Jeg kender jo min kæreste, hans
baggrund og hans værdier. Så netop det løfte tillægger jeg megen værdi. Det
er jo ikke et løfte man afgiver uden også at være villig til at arbejde for
det opfyldelse.
Hvis min kæreste havde sagt: "Vi skal ikke skilles _ i dag_" - ville jeg gå
helt kold og tænke, at ham kunne jeg ikke regne med. Og så kunne vi ligeså
godt stoppe. Jeg har ikke en kæreste bare for at have én jeg lige kan have
det rart med i dag, mens det føles godt. Jeg har ham (og han har mig) fordi
vi vil hinanden og fordi vi har planer om en fremtid sammen. Ellers er det
for os fuldkomment meningsløst.

Fra : vadmand

Dato : 23-09-04 23:00

> [...]

fordi
> vi vil hinanden og fordi vi har planer om en fremtid sammen. Ellers er det

Tja... Me første tyve år, vi var gift, tilføjede min kone og jeg altid "hvis
vi kender hinanden til den tid", når vi talte om den lidt fjernere fremtid.
Nu har vi været gift i snart 38 år, så nu siger vi snarere: "Hvis vi lever
til den tid."

Helt alvorligt: Det er med et parforhold som med livet i øvrigt: Man bør
leve det, som om hver dag var den sidste, og som om det varede evigt -
samtidig!

Per V

Fra : Mette

Dato : 24-09-04 06:43

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fremtid.
> Nu har vi været gift i snart 38 år, så nu siger vi snarere: "Hvis vi lever

Hø. Der er mange par, som har kendt hinanden i et år eller to, som stadig
ikke tør lægge planer for den efterfølgende sommerferie - de tør end ikke
lufte tanken om "hvor vi skal rejse hen", hvis tidshorisonten er mere end et
halvt år. Det synes jeg er lidt skræmmende. Det er som om, man automatisk
installerer en bagdør. Det med, at man måske ikke er sammen efter et års
tid, er jo ikke bare noget, der lige sker, alt efter hvordan skæbnen eller
vinden blæser. At blive sammen er er vel noget man beslutter sig for.
Ligesom man kan beslutte sig for, at man ikke tager af kassen på arbejde,
eller undlader at hente sine børn i børnehaven, eller er utro for den sags
skyld.

> Helt alvorligt: Det er med et parforhold som med livet i øvrigt: Man bør
> leve det, som om hver dag var den sidste, og som om det varede evigt -
> samtidig!

Ja, så nyder man det først fuldt ud og falder ikke ned i kedsommeligheds- og
vanesovsen.

Fra : vadmand

Dato : 24-09-04 08:57

> [...]

et
> halvt år. Det synes jeg er lidt skræmmende. Det er som om, man automatisk

Hvis det virker lammende på ens adfærd, kan det være begyndelsen til enden.
Men hvis det blot betyder, at man ikke tager hinanden for givet, kan det
være det modsatte.

Per V.

Fra : Mette

Dato : 24-09-04 13:38

> Hvis det virker lammende på ens adfærd, kan det være begyndelsen til
enden.
> Men hvis det blot betyder, at man ikke tager hinanden for givet, kan det
> være det modsatte.

Ja, naturligvis. Det værste er, at tage hinanden for givet og tro at man
bare kan lade det glide uden at det får nogle konsekvenser.
Nu er det ikke altid, at jeg lige får gjort mig lækker inden kæresten kommer
på besøg, men som regel gør jeg, netop fordi jeg ikke vil tage ham for
givet. Der er mange ting man kan gøre for at vise, at man aktivt holder fast
i hinanden og værdsætter hinanden.
Jeg tror den virkelige udfordring er når man flytter sammen, stifter
familie, arbejder fuldtids for at få enderne til at mødes og skal holde liv
i forholdet, så man ikke bare er businesspartnere, men stadigvæk kærester.
Hvordan gjorde I det?

Fra : vadmand

Dato : 24-09-04 23:59

> [...]

liv
> i forholdet, så man ikke bare er businesspartnere, men stadigvæk kærester.

Svært at svare på. Men måske blandt andet ved at sørge for ikke at opgive de
interesser, vi IKKE havde tilfælles, sådan at vi altid har noget nyt at
fortælle hinanden om.

Per V.

Fra : Anita

Dato : 24-09-04 14:43

Mette wrote:
> [...]
> tør end ikke lufte tanken om "hvor vi skal rejse hen", hvis
> tidshorisonten er mere end et halvt år. Det synes jeg er lidt

Sådan et forhold kunne jeg slet ikke leve i.

Venligst Anita

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 24-09-04 05:52

> [...]

fordi
> vi vil hinanden og fordi vi har planer om en fremtid sammen. Ellers er det

Ja, og det respekterer jeg. Det som er rart for nogle er uudholdeligt for
andre - og omvendt. Længe leve forskelligheden!

-Michael.

Fra : Bhatu Peter

Dato : 23-09-04 22:16

Michael Jørgensen wrote:
> [...]
> part inderligt gerne ønsker mere sex med partneren. Jeg gad vide,
> hvor ofte *det* er årsagen til skilsmisser. Nogle bud?

Måske at man ser partneren som værende den smerte man i virkeligheden har
indeni sig selv.
Så istedet for at bearbejde smerten ved at arbejde med sig selv, sparker man
partneren ud af døren....
Ikke at det er sådan for alle selvfølgeligt. Jeg ville ikke kalde det
forkælet - skvattede og oversensitive er nok en bedre betegnelse...

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."