vægttab og motionscenter
Fra : thomas bærbar

Dato : 22-09-04 06:30

hejsa allesammen.

for at booste mit vægttab lidt op startede jeg for 14 dage siden i
motionscenter.

jeg går ca 1 time om dagen og træner så sveden pibler af mig.

Men vægttabet er gået i stå ???? siden jeg startede i motionscenter har jeg
intet tabt, hvad sker der.....

jeg ved godt at muskler vejer mere end fedt og at de er ved at blive
opbygget, men hvor længe skal jeg forvente at stå stille ???

Nogen erfaringer ??

thomas

Fra : NFL

Dato : 23-09-04 00:54

"thomas bærbar" <thomas@4701.dk> wrote in message

> [...]
>
> jeg ved godt at muskler vejer mere end fedt og at de er ved at blive
> opbygget, men hvor længe skal jeg forvente at stå stille ???

Nu skriver du kun vægttab, er det fordi det er det eneste du har målt? Når
du træner, så skal du også måle størrelse, for eks. omkring livet, - fordi
det giver et bedre overblik over hvad din indsats giver dig i forbedringer.
Det er mangelfuldt, kun at kigge på vægten.

Mht selve vægttabet, så kan der godt gå tid for det regulerer sig igen.
Udover at du kan måle ovenstående, så er det da lige så vigtigt, at du ved
at du laver noget sundt og at det går den rigtig vej. Så lidt mere
tålmodighed.

> thomas

Nicolai

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 17-10-04 14:03

> [...]
>
> jeg ved godt at muskler vejer mere end fedt og at de er ved at blive
> opbygget, men hvor længe skal jeg forvente at stå stille ???

Well, jeg har som et forsøg trænet intensivt i over 3 måneder, og har ikke
tabt så meget som et gram. Derimod er min fedt procent faldet fra 16.7% til
11.5% på samme tid. Alle mine "muller" er blevet større, og jeg kan allerede
(med meget god vilje, hehe) se "markeringer" på maveregionen.

Du skal ikke regne med at tabe dig - overhovedet!! - ved styrketræning.
Motion og styrketræning er to meget forskellige ting. Du kan forvente at
tabe dig ved motion, men så snart du får større muskler, stiger din vægt jo.
Muskler har jo en masssefylde der er ca. 8 gange (mener jeg det er) mindre
end fedts. Dvs. du vil måske syne af mindre, men din vægt vil være den
samme.

Som Nicolai skrev, skal du prøve at måle dine "problemzoner".

Desuden skriver du at du sveder meget. Det gør de fleste mændt ved
vedvarende fysisk aktivitet(jeg inklusive), men det er ikke nødvendigvis et
tegn på at du "knokler". For eks. om sommeren er der ret mange overvægtige
mennesker hvor sveden driver af, og det er ikke fordi de løber marathon, men
fordi deres krop er ude af balance.

Det vigtigste for dig, er at forbrænde flere cal end du indtager. Det er
ikke mere indvilket end som så Hvis du træner på maskiner med "cal
tæller", så se hvor mange cal du forbrænder på en træningssession, og så se
hvor mange cal du indtager i løber af dagen.

Håber at du kunne bruge min ord til noget.

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-01-05 12:54

"thomas bærbar" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg går ca 1 time om dagen og træner så sveden pibler af mig.
> Men vægttabet er gået i stå ???? siden jeg startede i motionscenter har

Hvordan er det gået siden?

Mvh. Lisbeth