Winsock - Flere connections !?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 22-09-04 01:03

Hej alle sammen

Jeg har lavet et lille server program via winsock der lytter på port 3091
for indkommende TCP "opkald"
koden fungerer også rigtigt godt med at den modtager "opkaldet" fra en
klient og udskriver klienten's sendte data i en tekstboks.

<kode>
Private Sub Form_Load()
winsock.Protocol = sckTCPProtocol
winsock.LocalPort = 3091
winsock.Listen
End Sub

Private Sub winsock_ConnectionRequest(ByVal requestID As Long)
winsock.Close
winsock.Accept requestID
Exit Sub

Private Sub winsock_DataArrival(ByVal bytesTotal As Long)
Dim strData As String
winsock.GetData strData, vbString, bytesTotal
Text1.Text = Text1.Text + strData + vbCrLf
End Sub
</kode>

Men hvad nu hvis jeg ønsker at kunne have mange (f.eks. 1000) tilslutninger
til min "server" der alle overfører f.eks. 100 byte data til nogle tekst
bokse hvor efter de afslutter "opkaldet" igen hvordan håndtere man det ? og
kan det gøres på samme port (3091) ?

Hvordan virker f.eks. FTP servere i denne sammenhæng altså at flere kan
forbinde og gøre noget på sammetid ?

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Lasse Madsen

Dato : 22-09-04 02:24

Hej igen !

Sorry jeg var lige lidt for hurtigt ude, jeg opdagede nemlig at der fandtes
en side http://www.winsockvb.com/ med en masse info om området !

Tjek det ud for dem med interesse i winsock !

m.v.h.
lasse

Fra : VIP

Dato : 24-09-04 10:25

Hej

Prøv også at kigge i "Network Programming for Microsoft Windows" ISBN
0-7356-1579-9
her er nogle eksempler til VB med TCP og UDP
Hvis du ikke har adgang til bogen, så send en mail.

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Lasse Madsen

Dato : 24-09-04 13:18

Hej Viggo

Tak for referencen jeg går ned på biblioteket og kigger hvad de måtte have !

Venlig hilsen
Lasse