JetForce 45
Fra : Teddy Bonde

Dato : 21-09-04 22:38

Jeg er den lykkelige ejer af en Peogeut JetForce 45, som jeg har et
par probs med...

Oplevede så sent som idag at være uden strøm, d*mn hvor er man lost
når man ikke har kickstarter på..

1:
Men for at komme tilbage til mine probs. jeg synes min PJF er utroligt
lavt gearet i forhold til min gamle Speedfight 2
Hvad kan jeg gøre ved det ??

2:
Har de originale ruller i (9 grams)) men min scooter tager først ved
omkring de 6-7000 om drejninger..
Hvad er der galt og hvad kan der gøres ved det ??

3:
Har været ude for at no jeg kører op af en bakke at jeg kan høre min
motor lige frem skifter gear hele tiden. (omdrejning stiger og falder)
Hvad er der galt og hvad kan der gøres ved det ??

Mvh, Teddy (Bjørnen)

FJERNES fjernes fra emailadressen.

Fra : Hekto

Dato : 21-09-04 22:58

In article <4b71l01jsbhj8r3fbqln57iq8l4e9d4c6r@4ax.com>,
tbonde@FJERNESbearwebs.dk says...
> Har været ude for at no jeg kører op af en bakke at jeg kan høre min
> motor lige frem skifter gear hele tiden. (omdrejning stiger og falder)
> Hvad er der galt og hvad kan der gøres ved det ??

Slidte ruller? Ingen fedt i varioen?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Teddy Bonde

Dato : 21-09-04 23:32

Slidte ruller ?? Det synes jeg er tidligt :-| den har ikke engang kørt 5000km
endnu, og jeg har med vijle skiftet dem ud da jeg købte den brugt :)

Men efter at ha læst lidt om ruller heri NGen er jeg selv blevet i tvivl om der
også skal fedt i varioen, men vil dog sige at det skal der jo nok, da min SF2
fik skiftet ruller, var der fedt i varioen (Peogeut)

Fra : RpR

Dato : 22-09-04 05:58

> [...]
SF2
> fik skiftet ruller, var der fedt i varioen (Peogeut)

Der skal kun fedt i varioen hvis der sidder en bagplade med o-ring, ellers
havner fedtet overalt og ødelægger meget mere end det gavner.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Hekto

Dato : 22-09-04 09:28

In article <noa1l051jhbn3ndvjbb4doadiabvp93873@4ax.com>,
> [...]
> også skal fedt i varioen, men vil dog sige at det skal der jo nok, da min SF2
> fik skiftet ruller, var der fedt i varioen (Peogeut)

Den originale vario kører med fedt.

Kom en klat på størrelse med en lille ært i hvart 'rum'. Tryk rullen
fast i dette fedt, inden du samler varioen og sætter den på. Så bliver
de siddende i korrekt position uden at kæntre.
Fedtet skal være højtemperaturfedt.