|
| Hjælp, en krave på forrøret er brækket af.~ Fra : Jonas Madsen |
Dato : 21-09-04 22:27 |
|
Hej NG
Min GS500E fra '89 med Motad Nexxus-potte (komplet system) begyndte i sidste
uge at tikke meget iørefaldende. Det var tydeligt, at det ikke var
ventilerne, da det skete fra det ene øjeblik til det andet, men derimod en
utæthed ved forrørspakningerne. Jeg skaffede derfor hurtigt et par nye
pakninger. Det viste sig imidlertid ved udskiftningen, at kraven på det ene
rør var brækket af, hvorfor kun kraven på det andet rør holdt udstødningen
på plads!
Nexxus-potten er en slip-on, men sælges kun incl. forrør. Mit spinkle håb
går derfor på, at nogen herinde måske ved, hvor jeg kan skaffe alene
forrøret - nyt eller brugt spiller (næsten) ingen rolle...
Jeg har allerede forsøgt Mc-ophuggeren Garage Danois på Rørdalsvej i Aalborg
og Special Mc under broen, men uden held...
Alternativt skal jeg have kraven svejset (TIG?) på igen, men den løsning
synes jeg dog mindre godt om... Kan det lade sig gøre at svejse, så det kan
holde, jeg mener, røret er jo forholdsvist spinkelt, presset fra
monteringsbeslaget er betydeligt, plus at materialet vil arbejde pga.
temperaturforskellen. Garage Danois har tilbudt at gøre et forsøg, hvis ikke
andet melder sig...
Håber nogen kan hjælpe... så jeg forhåbentlig kan nyde den sidste del af
sæsonen!
På forhånd tak.
Mvh. Jonas, Aalborg
GS500E - nu med rusten chopperlyd
| |
Jes Vestervang (21-09-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 21-09-04 22:49 |
|
"Jonas Madsen" <jonas.madsenFJERNDETTE@surfmail.dk> writes:
> Alternativt skal jeg have kraven svejset (TIG?) på igen, men den
> løsning synes jeg dog mindre godt om... Kan det lade sig gøre at
> svejse, så det kan holde, jeg mener, røret er jo forholdsvist
> spinkelt, presset fra monteringsbeslaget er betydeligt, plus at
> materialet vil arbejde pga. temperaturforskellen.
Jeg fik en nabo, der gør en del i at svejse i rustne biler, til at
CO2-svejse to kraver på min gamle GSXR250 og de holdt tilsyneladende
fint. En kritisk parameter er nok især at vinklen passer perfekt, da
der ellers bliver et temmeligt kraftigt vrid i svejsningen.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
Outlook Express-bruger, se her: < http://xnews.newsguy.com/>
| |
Jonas Madsen (21-09-2004)
| Kommentar Fra : Jonas Madsen |
Dato : 21-09-04 23:09 |
|
"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote in message
news:87pt4fthrl.fsf@dellen.royal.flof.dk...
> "Jonas Madsen" <jonas.madsenFJERNDETTE@surfmail.dk> writes:
>
>> Alternativt skal jeg have kraven svejset (TIG?) på igen, men den
>> løsning synes jeg dog mindre godt om... Kan det lade sig gøre at
>> svejse, så det kan holde, jeg mener, røret er jo forholdsvist
>> spinkelt, presset fra monteringsbeslaget er betydeligt, plus at
>> materialet vil arbejde pga. temperaturforskellen.
>
> Jeg fik en nabo, der gør en del i at svejse i rustne biler, til at
> CO2-svejse to kraver på min gamle GSXR250 og de holdt tilsyneladende
> fint. En kritisk parameter er nok især at vinklen passer perfekt, da
> der ellers bliver et temmeligt kraftigt vrid i svejsningen.
> --
> mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
>
> Outlook Express-bruger, se her: < http://xnews.newsguy.com/>
Okay, det er rart at vide, at det kan lade sig gøre. Håber dog stadig på, at
nogen ligger inde med et splinternyt forrør...
Mvh. Jonas
| |
Kristoffer Lippert (22-09-2004)
| Kommentar Fra : Kristoffer Lippert |
Dato : 22-09-04 19:47 |
|
Hæp
Jeg fik også min ene krave svejset på igen, (på en GPZ500s med nexxus
udst.) - det holder skam fint endnu.
Det var noget rydberg lavede for et par år siden, så hvis du går kold
i det, kan han ihvertfald lave det.
Mvh
Kristoffer
On Tue, 21 Sep 2004 23:49:02 +0200, Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk>
wrote:
>"Jonas Madsen" <jonas.madsenFJERNDETTE@surfmail.dk> writes:
>
>> Alternativt skal jeg have kraven svejset (TIG?) på igen, men den
>> løsning synes jeg dog mindre godt om... Kan det lade sig gøre at
>> svejse, så det kan holde, jeg mener, røret er jo forholdsvist
>> spinkelt, presset fra monteringsbeslaget er betydeligt, plus at
>> materialet vil arbejde pga. temperaturforskellen.
>
>Jeg fik en nabo, der gør en del i at svejse i rustne biler, til at
>CO2-svejse to kraver på min gamle GSXR250 og de holdt tilsyneladende
>fint. En kritisk parameter er nok især at vinklen passer perfekt, da
>der ellers bliver et temmeligt kraftigt vrid i svejsningen.
| |
Armand (22-09-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-09-04 16:32 |
|
Jonas Madsen <jonas.madsenFJERNDETTE@surfmail.dk> skrev i en
news:41509cba$0$25967$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hej NG
>
> Min GS500E fra '89 ....begyndte i sidste uge at tikke meget iørefaldende..
> Jeg skaffede derfor hurtigt et par nye pakninger. Det viste sig imidlertid
ved
> udskiftningen, at kraven på det ene rør var brækket af, hvorfor kun kraven
på
> det andet rør holdt udstødningen på plads!
> Alternativt skal jeg have kraven svejset (TIG?) på igen, men den løsning
> synes jeg dog mindre godt om... Kan det lade sig gøre at svejse, så det
> kan holde, jeg mener, røret er jo forholdsvist spinkelt, presset fra
> monteringsbeslaget er betydeligt, plus at materialet vil arbejde pga.
> temperaturforskellen.
Øh?
Hvordan tror du da at den er monteret fra original af??
Svejs den blot på (igen); men sørg for at den sidder som den skal inden den
mures endeligt på :-|
--
Armand.
| |
Jonas Madsen (22-09-2004)
| Kommentar Fra : Jonas Madsen |
Dato : 22-09-04 23:26 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:cis5sr$1unc$1@news.cybercity.dk...
>
> Jonas Madsen <jonas.madsenFJERNDETTE@surfmail.dk> skrev i en
> news:41509cba$0$25967$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>> Hej NG
>>
>> Min GS500E fra '89 ....begyndte i sidste uge at tikke meget
>> iørefaldende..
>> Jeg skaffede derfor hurtigt et par nye pakninger. Det viste sig
>> imidlertid
> ved
>> udskiftningen, at kraven på det ene rør var brækket af, hvorfor kun
>> kraven
> på
>> det andet rør holdt udstødningen på plads!
>> Alternativt skal jeg have kraven svejset (TIG?) på igen, men den løsning
>> synes jeg dog mindre godt om... Kan det lade sig gøre at svejse, så det
>> kan holde, jeg mener, røret er jo forholdsvist spinkelt, presset fra
>> monteringsbeslaget er betydeligt, plus at materialet vil arbejde pga.
>> temperaturforskellen.
>
> Øh?
> Hvordan tror du da at den er monteret fra original af??
> Svejs den blot på (igen); men sørg for at den sidder som den skal inden
> den
> mures endeligt på :-|
>
> --
> Armand.
Jeg synes ikke at kunne huske en svejsning på det sted. Kraven ligner
nærmere noget, som er bukket eller blot indstøbt... men hvad ved jeg...
Mvh. Jonas
| |
Armand (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-09-04 17:09 |
|
Jonas Madsen <jonas.madsenFJERNDETTE@surfmail.dk> skrev i en
news:4151fbe5$0$25980$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:cis5sr$1unc$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Hvordan tror du da at den er monteret fra original af??
> > Svejs den blot på (igen.......
>
> Jeg synes ikke at kunne huske en svejsning på det sted. Kraven ligner
> nærmere noget, som er bukket eller blot indstøbt... men hvad ved jeg...
Den er nok svejst indvendig hhv. i enden, derved at der ikke er plads til
nogen svejsning i "hjørnet" rundt omkring røret, da det er dér at
"skallerne" skal træde :-/
--
Armand.
| |
|
|