Andet multimedie
bentjuul 3670
HVordan installerer man et plug-in ?
Fra : ct

Dato : 21-09-04 20:09

Hej!

Jeg har downloaded en trialversion af et "plug-in"
Filen hedder .pln

men jeg ved ikke hvordan man installerer plug-in
Har søgt i "Hjælp" men der er ikke noget!

Kan nogen hjælpe???

Carsten

Fra : Mads

Dato : 21-09-04 20:57

On Tue, 21 Sep 2004 21:09:24 +0200, "ct" <no@no.no> wrote:

> [...]
>Filen hedder .pln
>
>men jeg ved ikke hvordan man installerer plug-in
>Har søgt i "Hjælp" men der er ikke noget!

Plugin til hvilket program ?
Det ville være en stor hjælp at vide den slags.

mvh Mads

Fra : ct

Dato : 22-09-04 09:59

Nå ja: undskyld!

Det er til InDesign 2.0.1

Plug-in-et hedder:
InData 2-3.1

Et plug-in til brevfletning i InDesign
Filen hedder .pln

Nen jeg ved ikke hvordan man installerer plug-in / en pln-fil

Hilsen
Carsten

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-09-04 21:51

ct skrev:

> Nen jeg ved ikke hvordan man installerer plug-in / en pln-fil

Jeg synes det er rigtig godt gammeldags træls, når du ikke gider at læse
den simple installationsguide der følger med din plugin, men forventer at
andre skal gøre det for dig.
Vi er generelt meget hjælpsomme herinde, men det forventes til gengæld
også at man selv yder et lille bitte stykke arbejde.
Kig på side 9 i PDF-dokumentationen.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : :-o Pia Kjeldhave o~

Dato : 24-09-04 11:45

> Jeg synes det er rigtig godt gammeldags træls, når du ikke gider at læse
> den simple installationsguide

Jeg havde desværre ikke set, at der var en PDF-dokumentation med programmet.
Jeg downloadede programmet og kunne ikke se nogle hjælpefiler overhovedet.
Jeg kiggede i InDesigns hjælpefil - og søge på Google under grupper, men
kunne ikke se at andre havde lignende programmer.
På producentent hjemmeside kigged ejeg efter en FAQ.
Jeg havde ikke tænkt på at der kunne ligge dokumentation på producentens
hjemmeside, men efter at der blev henvist til side 9 i en specifik
dokumentation, fandt jeg et link til dokumentationen, som ikke fulgte med
programmet.
Og det vil jeg selvfølgelig gerne beklage at jeg har spildt et indlæg.

Man kan kalde mig halvblind eller dum, men jeg plejer nok at gide søge i
dokumentation først.
Så når du skriver at jeg ikke gider læse "simpel installationsguide" er det
enten fordi du er uhøflig eller var lidt for hurtig på aftrækkeren.

> der følger med din plugin,

Den følger ikke med, man skal selv hente den (hvilket også er simpelt nok).

> men forventer at
> andre skal gøre det for dig.

Jeg forventer ikke at andre skal læse den for mig. Jeg havde bare ikke tænkt
på at hente dokumentationen.

> Vi er generelt meget hjælpsomme herinde, men det forventes til gengæld
> også at man selv yder et lille bitte stykke arbejde.

Det plejer jeg også at gøre (læs ovenfor).

> Kig på side 9 i PDF-dokumentationen.

Kan en undskyldning hjælpe på dit sure indlæg ?

Hilsen
Carsten

Fra : Kurt Lund

Dato : 24-09-04 15:49

Pia Kjeldhave og Carsten T skrev:

> Jeg havde desværre ikke set, at der var en PDF-dokumentation med
> programmet. Jeg downloadede programmet og kunne ikke se nogle
> hjælpefiler overhovedet.

Den skinner ellers ligefrem i øjnene og er en del af den samlede zipfil.

> Og det vil jeg selvfølgelig gerne beklage at jeg har spildt et indlæg.

Du har da ikke spildt et indlæg - det er der ikke noget der hedder.

> Man kan kalde mig halvblind eller dum, men jeg plejer nok at gide
> søge i dokumentation først.

OK.

> Så når du skriver at jeg ikke gider læse "simpel installationsguide"
> er det enten fordi du er uhøflig eller var lidt for hurtig på
> aftrækkeren.

Hverken eller. Jeg er hverken mere eller mindre opmærksom end flertallet.
Da jeg så at der var dokumentation, så kiggede jeg naturligvis i den -
hvad ellers?

> Den følger ikke med, man skal selv hente den (hvilket også er simpelt
> nok).

Jo, den gør.

> Jeg forventer ikke at andre skal læse den for mig. Jeg havde bare
> ikke tænkt på at hente dokumentationen.

Hmm ...

> Kan en undskyldning hjælpe på dit sure indlæg ?

Jeg er ikke sur - og har heller ikke været det. Det er bare min måde at
gøre dig og andre opmærksomme på, at vi* hovedsageligt yder hjælp til
selvhjælp. At det så lige gik ud over dig var tilfældigt.

*Her taler jeg nok mest på egne vegne ...

Fra : :-o Pia Kjeldhave o~

Dato : 25-09-04 16:36

> og er en del af den samlede zipfil.

Nej den gør ikke!

Gå ind på
http://www.emsoftware.com/products/indata

Gå til download

Download
InData 2.1/3.1 for InDesign 2/CS under Windows

Udpak
InData231.zip

PDF-filen med dokumentation er ikke med!

> Da jeg så at der var dokumentation, så kiggede jeg naturligvis i den -
> hvad ellers?

Ja, hvis man tænker over, at der er en særskilt dokumentation på deres
hjemmeside!
Hvis det ikke følger med programmet skal man så selvfølgelig tænke: Ahaa...
det ligger på deres hjemmeside!

Det tænkte jeg nu ikke - og da jeg er ret ny i InDesign troede jeg heller
ikke det var noget programspecifikt, men at jeg manglede en generel viden om
at installere et plug-in.
Da jeg ikke kunne finde noget generel viden om at installere plu-in i hjælp
tillod jeg mig at spørge
i nyhedsgruppen. Tænk at du kan have så meget i mod det!

> Jo, den gør.

Nej,
Gå ind på www.emsoftware.com/products/indata

Gå til download

I filen "InData231.zip" ... Hvor ser du PDF-filen med dokumentationen?

Du har ikke ret!

> Hmm ...

Det tror du så ikke på, nu har jeg brugt min tid på at forklare hvorfor jeg
tillod mig at sprøge.
Jeg synes selv jeg er høflig og venlig, og ville ikke selv starte en tråd
med at irettesætte nye brugere.
Der skal være plads til alle!

Fra : Kurt Lund

Dato : 26-09-04 11:09

> [...]
>
> Udpak
> InData231.zip
>
> PDF-filen med dokumentation er ikke med!

Nå. Det er den her, sammen med tutorials med mere:
http://www.extensionstore.com/demo_downloads_win.html

> [...]
> hjælp tillod jeg mig at spørge
> i nyhedsgruppen. Tænk at du kan have så meget i mod det!

Det står både i onlinehjælpen samt i den trykte dokumentation (side 44 i
den danske udgave) og i hjælpmenuen springer det ligefrem i øjnene, at
der er et punkt der hedder "Konfigurer ekstramoduler" (muligvis
"Configure Plug-ins" i den engelske udgave).

Jeg har ikke noget imod at du spørger - men du bør lave dit forarbejde
ordentligt.

> [...]
>
> Gå til download
>
> I filen "InData231.zip" ... Hvor ser du PDF-filen med dokumentationen?

Kig på det link jeg refererer til ovenstående ...

> Jeg synes selv jeg er høflig og venlig, og ville ikke selv starte en
> tråd med at irettesætte nye brugere.

Det vil jeg - hvordan skal nye brugere ellers finde ud af at begå sig?

> Der skal være plads til alle!

Det er en tanketom frase ...

Fra : :-o Pia Kjeldhave o~

Dato : 26-09-04 21:41

Jeg hentede en plug-in på producentens hjemmeside.
Hvis du har læst mine forrige indlæg, vil du vide, hvorfor jeg ikke lagde
mærke til PDF-dokumentation.
På producentens hjemmeside er dokumentationen ikke med!

> Nå. Det er den her, sammen med tutorials med mere:
> http://www.extensionstore.com/demo_downloads_win.html

Nå, men det var altså ikke den jeg hentede!

Skal jeg virkelig gentage hvorfor jeg ikke lagde mærke til dokumentationen?

> [...]
mærke til PDF-dokumentation.

> Jeg har ikke noget imod at du spørger - men du bør lave dit forarbejde

Og det havde jeg prøvet. Læs forrige indlæg igen.
Kig på det link jeg refererede til!

Fra : UK

Dato : 24-09-04 15:28

> Det er til InDesign 2.0.1
>
> Plug-in-et hedder:
> InData 2-3.1
>
> Et plug-in til brevfletning i InDesign
> Filen hedder .pln

Har du fået det til at virke, og er det til at gå til med brevfletning?

Jeg kunne tænke mig også at prøve det plug-in, så jeg vil gerne høre dine
erfaringer med det, før jeg går i gang. Er det rimelig let at gå til.

Hilsen Ulla

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-09-04 16:15

Kurt Lund skrev:

> *Her taler jeg nok mest på egne vegne ...

Det tror jeg ikke. De fleste "usenettere" er trods alt stadig
enige i: <http://usenet.dk/netikette/udvdebatteknik.html>.

--
Hilsen
Madsen