Lugt fra porcelæn efter opvask:
Fra : Ukendt

Dato : 21-09-04 19:59

Hej med jer,

Kan nogen hjælpe os?

Ca. hveranden gang vi vasker med vores opvaskemaskine oplever vi at vores
tallerkener lugter ad h. til!!

Det sker efter vi har taget dem ud af skabet og de har stået på bordet lidt,
altså de lugter IKKE lige når vi tager dem ud af maskinen!!!

Nogen ideer?

MVH

Bo

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-09-04 10:23

Bo wrote:
> [...]
>
> Det sker efter vi har taget dem ud af skabet og de har stået på bordet lidt,
> altså de lugter IKKE lige når vi tager dem ud af maskinen!!!

Det skulle vel ikke være end Bosch LogiXX I har?

Mvh
Roberto

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 22-09-04 11:56

Roberto Saldo wrote:

> Det skulle vel ikke være end Bosch LogiXX I har?

Se; dér blev jeg interesseret: hvad er der med Bosch LogiXX?

(Jeg har selv en, der er godt tre år gammel.)

--
Steen Suder

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-09-04 12:31

Steen Suder, privat wrote:

> Se; dér blev jeg interesseret: hvad er der med Bosch LogiXX?
>
> (Jeg har selv en, der er godt tre år gammel.)

Ikke andet end at de smarte vaskeprogrammer ikke vasker varmt nok.
Jeg bruger en dagligt, vi bruger kun opvaskemiddel med enzymer og den
kører altid på intensivopvaskeprogrammet og alligevel lugter det for det
meste skidt når lågen åbnes.

Ikke hensigtsmæssigt.

Min private maskine er en ældre Bosch-model uden automatik og den lugter
aldrig på trods af at den måske kun kører måske 1.3 gange om ugen.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 17:18

> Det skulle vel ikke være end Bosch LogiXX I har?

Nej men en Siemens med sådan et smartprogram, så det er nok det samme.

Problemet er IKKE at maskinen lugter, det gør den nemlig ikke!! Men
tallerkenerne gør sgu!!!

MVH

Bo

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-09-04 15:05

"Bo" <ejsmb(a)privat.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet er IKKE at maskinen lugter, det gør den nemlig ikke!! Men
> tallerkenerne gør sgu!!!

Så kan det være der er en tynd film af "rester",proteiner på tallerkenerne,
det er et glimrende vækstmedie for BAKTERIER, og deres affaldsstoffer
lugter- fx. svovlbrinte. Derfor lugter de først når der er gået et stykke
tid, fx >24 t., dvs når de er vokset til "mange nok", og hvis de får lov at
stå får de sikkert oxo "pels" ;).

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 15:32

> [...]
> tid, fx >24 t., dvs når de er vokset til "mange nok", og hvis de får lov

Ok. lyder sansynligt, hvad kan der gøres ved det og hvorfor opstår de?

MVH

Bo

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-09-04 17:06

"Bo" <ejsmb(a)privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ok. lyder sansynligt, hvad kan der gøres ved det og hvorfor opstår de?

Prob. opstår fordi der vaskes på for "nærigt" et prog., for lav temp. og for
lidt vand. Løsningen giver næsten sig selv ;), prøv et andet og se om det
ikke hjælper, ellers må Siemens have en mail.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 17:46

> [...]
> lidt vand. Løsningen giver næsten sig selv ;), prøv et andet og se om det
> ikke hjælper, ellers må Siemens have en mail.

Ok, men der er faktisk kun et "rigtigt" program da det er en "intelligent"
maskine!!!

De andre programmer er skåne programmer så det bliver sgu nok ikke varmere!

MVH

Bo

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-09-04 07:16

Bo wrote:

> for

> Ok, men der er faktisk kun et "rigtigt" program da det er en "intelligent"
> maskine!!!

Ja hurra for det

> De andre programmer er skåne programmer så det bliver sgu nok ikke varmere!

Find et opvaskemiddel med enzymer i.
Fex tabletterne fra Netto, de virker.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 15:44

> Ja hurra for det

> Find et opvaskemiddel med enzymer i.
> Fex tabletterne fra Netto, de virker.

Vi har prøvet rigtig mange og dem vi har brugt i et godt stykke tid er fra
Netto.

MVH

Bo