/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Dæktryk Honda CBR 600 F3
Fra : TheHobbit


Dato : 21-09-04 19:12

Hejsa

Hvor meget dæktryk skal der være i for og bagdæk på en Honda CBR 600 F3??

Jeg checkkede Haynes - den siger 36 psi foran og 42 psi bagi - min kammerat
som er tidligere mc mekaniker siger det lyder til at være alt for højt.

Da jeg checkkede trykket i mine dæk (som jeg synes jeg kører fint på) lå
trykket på 25 psi både for og bag. Jeg har nu hævet trykket til 30 psi både
for og bag, men oplever nu indimellem blokeringer og hulspind.... noget jeg
ellers ikke er vant til.

Hvad siger de kloge om dæktryk??

/Stephan - CBR600F3 og DT125
http://www.dfmc.dk/?id=297
*** If you don't live for something, you'll die for nothing - Jamey Jasta
***




 
 
MKS - 74 (21-09-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-09-04 19:50

On Tue, 21 Sep 2004 20:12:14 +0200, "TheHobbit"
<stephanFJERN@protekFJERN.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Hvor meget dæktryk skal der være i for og bagdæk på en Honda CBR 600 F3??

Det af Honda anbefalede dæktryk er ganske som opgivet i Haynes !

>Jeg checkkede Haynes - den siger 36 psi foran og 42 psi bagi - min kammerat
>som er tidligere mc mekaniker siger det lyder til at være alt for højt.

Hvorfor ?? Det er fuldstændigt korrekt med 36 psi - front og 42 psi -
bag, og det fungerer ganske fint, det bruger jeg altid, i det mindste
på mine gade-CBR'ere..Nogle bruger måske lidt lavere tryk til bane men
heller ikke noget der skal bruges ganske ukritisk.

Du må lige spørge din mekker-makker hvorfor han mener at vide bedre
end Honda's ingeniører ?

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Brian Laursen (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 21-09-04 22:19

MKS - 74 wrote:

> Hvorfor ?? Det er fuldstændigt korrekt med 36 psi - front og 42 psi -
> bag, og det fungerer ganske fint, det bruger jeg altid, i det mindste
> på mine gade-CBR'ere..Nogle bruger måske lidt lavere tryk til bane men
> heller ikke noget der skal bruges ganske ukritisk.
>
> Du må lige spørge din mekker-makker hvorfor han mener at vide bedre
> end Honda's ingeniører ?

Ja det lyder da underligt. Finders der i det hele taget nogle cykle der
"kun" køre med 25 psi??? Så må den da sejle afsted??

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk



MKS - 74 (21-09-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-09-04 22:41

On Tue, 21 Sep 2004 23:19:24 +0200, "Brian Laursen"
<thunderace_dk@hotmail.com> wrote:

>Ja det lyder da underligt. Finders der i det hele taget nogle cykle der
>"kun" køre med 25 psi??? Så må den da sejle afsted??

25 psi er meget lavt, der er et vist spillerum således at man afhængig
af egenvægt og kørestil mv. godt kan køre med lidt lavere tryk end det
anbefalede, men 25 er klart for lavt, til race går nogle ned i 28-34
stykker, men mest relevant på racedæk hvor man ønsker at opnå en
hurtig høj arbejdstemp. - det kan dog sagtens overdrives så cyklen
netop bliver sejlende & temp.for høj da dækket så vil arbejde for
meget, samtidig vil mønsteret mases sammen, så man evt. går på røven i
regnvejr... og sliddet øges voldsomt eller bliver evt. uens, af mindre
betydning til race, på en gadecykel stærkt uhensigtsmæssigt. Jeg havde
en korrespondance med Metzelers raceafd. mht. til Rennsport (bane) og
de anbefalede et tryk kun marginalt lavere end det gadeanbefalede -
0.1-0.2 bar såvidt jeg husker...Som skrevet kører jeg med et tryk ret
tæt på det anbefalede og har ikke oplevet (grip)-problemer med det på
gaden.

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Torben Scheel (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 23-09-04 14:44

Brian Laursen wrote:
>
> Ja det lyder da underligt. Finders der i det hele taget nogle cykle
> der "kun" køre med 25 psi??? Så må den da sejle afsted??

Min kones XJ600 (51J) kører vist med 26/28 - temmeligt overraskende for mig
med den vægt (cyklens!). Det må hænge sammen med de smalle dæk, selvom jeg
ikke helt kan gennemskue det. Den kører på hhv. 90 og 110 monstersutter.

vh
Torben



Jes Vestervang (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 21-09-04 22:37

"Brian Laursen" <thunderace_dk@hotmail.com> writes:

> Ja det lyder da underligt. Finders der i det hele taget nogle cykle
> der "kun" køre med 25 psi??? Så må den da sejle afsted??

Offroadere kører tit med en hel del mindre ...men ellers ikke
svjv.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Jan Gregersen (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Jan Gregersen


Dato : 22-09-04 21:08



> > Ja det lyder da underligt. Finders der i det hele taget nogle cykle
> > der "kun" køre med 25 psi??? Så må den da sejle afsted??

En Yamaha RD 350 skal ha' 26 psi i front og 28 psi i baghjulet, men den er
selvfølgelig også meget let. 165 kg. med fuld tank (20 L.)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408597
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste