gnist mellem platiner.
Fra : Rasmus

Dato : 21-09-04 18:42

Hejsa rødder.

Jeg kom ud til min fs-1 og den var totalt død. Efter en hurtig fejlsøgning,
fandt jeg ingen gnist på tændrøret, men den springer i mellem platinerne.
Jeg har nu skiftet kondensator (ER monteret som den gamle) men den gnistre
stadig mellem platinerne ??

Det skal siges at den har kørt fint med den gamle i et årstid, men efter
arbejde var den totalt død....Nogle råd ??

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-04 18:45

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skal siges at den har kørt fint med den gamle i et årstid, men efter
> arbejde var den totalt død....Nogle råd ??

For stor elektrodeafstand, afbrudt tændkabel, defekt tændrørshætte

--
Tom

Fra : Rasmus

Dato : 22-09-04 05:24

> For stor elektrodeafstand, afbrudt tændkabel, defekt tændrørshætte
>
> --
> Tom

Tændrøret er kun få måneder gammelt (bosch), og der er ingen gnist fra kabel
til topstykke, selv om hætten er afmonteret. Kan det være tændrørskablet som
er gnavet over et sted, og trækker stel ??

Fra : GK

Dato : 21-09-04 22:35

> [...]
>
> Det skal siges at den har kørt fint med den gamle i et årstid, men efter
> arbejde var den totalt død....Nogle råd ??

den vil altid gnistre lidt mellem platinerne men det skal være meget små
gnister ,,,

---