Det skete bare ikke!!!!!
Fra : Christian Knudsen

Dato : 13-05-01 01:49

Hej NG

Nu vil jeg gerne dele lidt sorg med jer. Jeg havde ikke regnet med, at jeg
skulle skrive dette brev så hurtigt, men det skulle vel ske på et eller
andet tidspunkt. FUCK. Jeg har pænt nederen på over det:
Jeg kommer kørende i nærheden af hareskoven, og nærmer mig et sving. Jeg
tænker at de 50-60 km jeg har på er fine. Alt går fint indtil jeg skal ligge
mig ned i svinget. De første meter går godt, men så ligger der faneme
grus/småsten på vejen. Jeg taber forhjulet, og cyklen vælter. Damn it. Den
skrider en 180grader rundt, og vi lander ude i vejsiden. Jeg mærker at jeg
har det fint, og så kommer det: Hvad med min fine mc??? Jeg rejser mig op
har lyst til at flå hjelmen af og fyre den ned i jorden, men tænker, at det
bare bliver dyrt, så jeg tager mine hansker af i stedet og kyler dem så
hårdt ned i jorden jeg kan. Jeg tager hjelmen af, og ligger den pænt ned på
jorden. Jeg vender tilbage til min mc. Jeg frygter det værste fordi den
ligger på siden. Jeg frygter at hele kåben er smadret. Jeg får hjælp af en
flink mand til at hjælpe dyret op. Jeg ser den venstre, og nej. Den er
blevet fuldstændig ridset. Jeg checker med det samme efter brud, men kan
ikke finde nogen. Ikke på kåben, i hvert fald. Så kigger jeg lidt frem af,
og ser at det venstre sidespejl mangler. Øv. Jeg kigger mig omkring, og
finder det ca. 10m længere henne i grøften. Nå, det var så hvad det var. Det
bliver sgu lidt dyrt det her, tænker jeg. Jeg hiver nøglen ud af tændingen,
da jeg opdager at motoren ikke kører alligevel. Jeg kigger lige efter
skrammer igen på kåben, og ærgrer mig igen. Nå tænker jeg. Jeg kan jo ikke
bliver her hele dagen. Jeg sætter nøglen i tændingen og drejer nøglen,
fatter koblingen, og mærker at den er en smule løs. Så er lortet faneme også
knækket. Det betyder jeg ikke endgang kan så dyret startet. Øv tænker jeg.
Den står også i gear, så jeg kan ikke skubbe den. Jeg finder frigearet, og
skubber den i på en P-plads lige i nærheden. Jeg ærgrer mig igen. Hvad nu???
Jeg fatter mobilos, og ringer til Lydmuren, og får fat i Jenny, og sætter
hende i sagen. Hun siger det er en god ide at ringe til min Tophjælp (bedste
236kr jeg har givet i den forsikring), så få fragtet den derud, og så ville
de lige se på den. Jeg ved faktisk ikke hvad der er sket med den nu. Jeg går
ud fra at den står hos lydmuren. Manden fra tophjælp sagde i hvert fald, at
han ville køre direkte dertil. En dum idiot forøvrigt. Ham kunne jeg ikke
lide. Han kunne køre mig til den nærmeste S-tog station, men heller ikke
længere. Det er sgu dårlig service, synes jeg. Hvad skulle jeg havde gjort,
hvis jeg ikke havde haft min mobil, eller et togkort i lommen???
Jeg skal nok lige forhøre mig hos Lydmuren på mandag (megt tidligt) for at
høre hvordan min køre mc har det. Jeg har det i hvert fald ikke godt med
det. Selv slap jeg med en øm tommeltot og en lille hudafskrabning på venstre
albue. Godt jeg havde hele udstyret på.
Nå, det hjalp i hvert fald at få skrevet det ned. Nu ved jeg ikke hvor mange
der har læst hertil, men jeg behøver vel ikke sige, at jeg allerede føler
mig tom, nu da dyret ikke står i garagen. Glæder mig bare til jeg kan komme
ud og køre igen. Jeg kører nok en smule mere forsigtigt det næste stykke
tid. I det mindste slap jeg uskadt, men lige nu, er det ikke det jeg er mest
bekymret for.

Christian
GS500 (der var pæn....)

Fra : Eg Egemarke

Dato : 13-05-01 02:35

Føler med dig men værd du glad for det du har og at du ikke kom RIGTIGT galt
afsted
En Mc er bare et stykke jern uanset hvor meget man ærgrer sig du kan i det
mindste kører en tur igen en anden dag
og forhåbentlig lært en masse af det..
havde en ven der kørte sig ihjel sidste sommer i en tåbelig enmands ting som
dig med lav fart osv osv..

--
Interreseret i Russiske Mc´er som jeg der kører på Izh Planeta 5
så kig her:

"Christian Knudsen" <christianknudsen@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:9dklj1$hi4$1@news.cybercity.dk...

Fra : Poul B-H

Dato : 13-05-01 08:05

"Christian Knudsen" <christianknudsen@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]

> lide. Han kunne køre mig til den nærmeste S-tog station, men heller ikke
> længere. Det er sgu dårlig service, synes jeg.

Den mand har helt privat hjulpet dig, ved at køre dig til toget. Din
forsikring dækker ikke den slags, og så kalder du ham idiot ?

Tillykke med at du er hel.

Poul B-H

Fra : Thomas

Dato : 13-05-01 08:14

> Den mand har helt privat hjulpet dig, ved at køre dig til toget. Din
> forsikring dækker ikke den slags, og så kalder du ham idiot ?

Topdanmark skriver om tophjælp...

"Du får professionel redningshjælp døgnet rundt, fx hvis du har været ude
for et uheld, eller hvis motorcyklen ikke vil starte, er punkteret eller
løbet tør for benzin. Måske kan skaden udbedres på stedet ved starthjælp,
skift af hjul, eller udbringning af benzin. Ellers bugseres motorcyklen til
værksted.

Fører og eventuel passager får dækket udgifterne til videre transport til
det fælles bestemmelsessted i Danmark."

Det lød det da ikke til at han fik, men måske menes der at man skal være på
vej et sted hen og lidt cruising i sommervejret ingen destination har, og
derfor kan man ikke hjælpes? Jeg har selv tophjælp og jeg har da altid
opfattet det som at de hjælper en med at komme hjem/frem og betaler for
turen oven i købet. Har altid syntes det var super service, men hvis man
bare får et lift til nærmeste s-station, sååå...

Fra : Armand

Dato : 13-05-01 18:12

Thomas <feeling@home.now> skrev i en

> Topdanmark skriver om tophjælp....................
> "Fører og eventuel passager får dækket udgifterne til videre transport
til
> det fælles bestemmelsessted i Danmark."

"Dækket udgifterne", lyder også mere som senere (efter fremsendelse)
dækning af eget udlæg til transport :-/

--
Armand.

Fra : Janus

Dato : 13-05-01 13:00

> Jeg kommer kørende i nærheden af hareskoven, og nærmer mig et sving. Jeg
> tænker at de 50-60 km jeg har på er fine. Alt går fint indtil jeg skal
ligge
> mig ned i svinget. .........

velkommen i klubben ; ) og godt du ikke kom noget til

Det er selvfølgeligt pisse ærgerligt med din MC, men ingen bebrejdning fra
min side, for shit happens bare.

Men forbered dig på endu en gang mental nedtur, når folk begynder at
kritisere dit indlæg, jeg håber ikke de bliver lige så grove som de har
været ved mig, læs evt. "så blev det min (røv)tur" fra 10-05

Fra : Poul B-H

Dato : 13-05-01 18:35

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> [...]
> kritisere dit indlæg, jeg håber ikke de bliver lige så grove som de har
> været ved mig, læs evt. "så blev det min (røv)tur" fra 10-05

nååååh nåååååh, så så så så så

--
Poul B-H
"If Life Gets Boring, Risk It"

Fra : Tom Nielsen

Dato : 13-05-01 17:05

Må sgu være surt at styrte efter blot 10 dage.
måske de 50-60 i svinget ikke var så godt

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-05-01 17:22

Christian Knudsen wrote:

> Hej NG
-snip- væltning
> GS500 (der var pæn....)

Så'n noget l*rt Hvis du har en indboforsikrig dækker den jo dit tøj,
hvis det er blevet 'ridset' lidt. Hvis din hjelm har fået slag skal den jo
også skiftes ud, og det betaler indboforsikringen også
Held og lykke med at få mc'en ud at køre igen, det er for kedeligt at sidde
ijnde i det her gode vejr
--
mvh Jes Vestervang - netop hjemvendt fra rr-festival
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Armand

Dato : 13-05-01 18:08

> [...]
Den
> skrider en 180grader rundt, og vi lander ude i vejsiden.

180°s +/- drejninger under styrt i sving betinger en baghjulsskrider!
Ved forhjulsskridere ender modellem altid(!) med snuden i styrtretningen
(=tangenten til kurven).

Mon ikke også at der har været blandet lidt bagbremse ind i sagerne,
bare så'en reflektorisk :-/

--
Armand.
(Der efter seks år i et ugentligt RR-projekt, hvor ungerne gør mærkelige

Fra : Christian Knudsen

Dato : 13-05-01 19:06

> [...]
> ting uden at vide det, snart er styrt-dissektions mester)
>
> Jeg ved at forhjulet skred, men om jeg så har fået rettet den lidt op, og
panisk trykket på fodbremsen er jeg ikke klar over. Det jeg imidlertid ved,
er at der lå grus ude i vejkanten, så hvis baghjulet først er kommet derud,
er der vidst ingen vej tilbage.
Ellers mange tak for de indlæg der er kommet. Det er nu også rart at høre,
at man ikke er den eneste der har prøvet det. Jeg havde også helt glemt det
med indboforsikringen, så tak for det, Jes.
Nu, dagen efter styrtet, kan jeg efterhånden mærke det flere steder i
kroppen. Man er alligevel lidt øm, når man har været nede og kure på
asfalten. Jeg tager nok ikke til træning imorgen...

Mc-hilsner,
Christian