hassel1@vip.cybercity.dk wrote:
> Kan det være noget med dekompression ?
Det kunne det godt på denne Honda RFVC-motor: Den højre udstødningknast
aktiverer også en dekompressionsanordning ved lavt omdrejningsantal -
som gerne skulle være *noget* under tomgang, men ikke altid er det
Nogle GB-ejere har måtte file lidst af deko-knastfølgeren, andre stiller
udstødningsventilerne til 0,20 mm for at løse det problem. Men
almindeligvis giver det sig blot udslag i, at motoren går ud i tomgang,
så hvis det er årsagen her, må der være noget ragende galt i din...
Deko-mekanismen virker som en omvendt centrifugalkobling, i det den
kobler fra ved et bestemt omdrejningstal. Hvis din deko-mekanisme er
samlet forkert eller har sat sig fast, så den ikke kan koble ud, kunne
det måske godt være årsagen.
Har du stillet ventilerne fornylig? - til hvilken afstand? - hvis
0,10/0,12 som nævnt i service manualen, kunne du spørge din sædvanlige
Honda-forhandler, om der senere er udsendt en service bulletin, der
ændrer ventilspillerummet. For en god ordens skyld - det "gamle"
spillerum kan ikke give den ekstreme effekt, du oplever
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com