/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hjælp Honda NX Dominator med startproblem~
Fra : hassel1@vip.cybercit~


Dato : 21-09-04 14:02

Er der nogen er måske kan hjælpe mig med en god ide til hvad der kan
være galt med min Honda Nx 650 Dominator fra 1988.
Den slår en prut hver gang stemplet er i top ,men så heller ikke mere.
Nyt tændrør , ny CDI boks , ny tændspole , renset karburatoren ,men
nej ingen liv.
Kan det være noget med dekompression ?
Mvh.
Michael Jensen

 
 
Steen Egeberg (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Steen Egeberg


Dato : 21-09-04 14:59

<hassel1@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:d421b751.0409210502.381c885c@posting.google.com...
> Er der nogen er måske kan hjælpe mig med en god ide til hvad der kan
> være galt med min Honda Nx 650 Dominator fra 1988.
> Den slår en prut hver gang stemplet er i top ,men så heller ikke mere.
> Nyt tændrør , ny CDI boks , ny tændspole , renset karburatoren ,men
> nej ingen liv.
> Kan det være noget med dekompression ?
> Mvh.
> Michael Jensen

mon ikke det skulle være endnu et tilfælde af druknet NGK-tændrør

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Richard (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 21-09-04 21:21

hassel1@vip.cybercity.dk wrote:
> Kan det være noget med dekompression ?

Det kunne det godt på denne Honda RFVC-motor: Den højre udstødningknast
aktiverer også en dekompressionsanordning ved lavt omdrejningsantal -
som gerne skulle være *noget* under tomgang, men ikke altid er det

Nogle GB-ejere har måtte file lidst af deko-knastfølgeren, andre stiller
udstødningsventilerne til 0,20 mm for at løse det problem. Men
almindeligvis giver det sig blot udslag i, at motoren går ud i tomgang,
så hvis det er årsagen her, må der være noget ragende galt i din...

Deko-mekanismen virker som en omvendt centrifugalkobling, i det den
kobler fra ved et bestemt omdrejningstal. Hvis din deko-mekanisme er
samlet forkert eller har sat sig fast, så den ikke kan koble ud, kunne
det måske godt være årsagen.

Har du stillet ventilerne fornylig? - til hvilken afstand? - hvis
0,10/0,12 som nævnt i service manualen, kunne du spørge din sædvanlige
Honda-forhandler, om der senere er udsendt en service bulletin, der
ændrer ventilspillerummet. For en god ordens skyld - det "gamle"
spillerum kan ikke give den ekstreme effekt, du oplever

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

hassel1@vip.cybercit~ (23-09-2004)
Kommentar
Fra : hassel1@vip.cybercit~


Dato : 23-09-04 19:15

Hej
Ventilerne er stillet til 0,10/0,12.
Kan man fjerne dekompressionsanordning? og hvadså?
Har prøvet at trække den med en bil op til 50km i 5 gear ,det var det
sammenigen liv.
Michael Jensen

Richard (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 23-09-04 22:07

hassel1@vip.cybercity.dk wrote:
> Kan man fjerne dekompressionsanordning? og hvadså?

Deko-en må vel kunne afprøves på en eller anden måde - selv om jeg lige
mangler ideén pga. dens virkemåde, hvor den er slået til i stilstand...

Starteren på XBR/GB500 kan ihvertfald godt starte motoren, selv om
deko-en er fjernet, ved jeg fra et udsagn fra særdeles pålidelig kilde i
en tråd i det udmærkede Phorum på xbr.de - men jeg ville da i samme
åndedrag forvente, at den ekstra belastning afkorter starterens levetid

Men om deko-anordningen er til at fjerne fra knastakslen, eller det skal
svejses fast i udløst stilling... - det sidder jo mellem knastkædehjulet
og selve knastakslen - adskillelse og eftersyn er vist i service
manualens kap. 6.

Har du haft ventildækslet afmonteret og set om noget evt. blokerer den
højre udstødningsknast i at lukke i det hele taget - hvad siger
kompressionstesten - du har vel adgang til service manualen? - evt
PDF-kopien på:
<www.eikholt.net/hpalt/dommi/index.htm>

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


hassel1@vip.cybercit~ (24-09-2004)
Kommentar
Fra : hassel1@vip.cybercit~


Dato : 24-09-04 20:41

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message news:<41533b22$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> hassel1@vip.cybercity.dk wrote:
> > Kan man fjerne dekompressionsanordning? og hvadså?
>
> Deko-en må vel kunne afprøves på en eller anden måde - selv om jeg lige
> mangler ideén pga. dens virkemåde, hvor den er slået til i stilstand...
>
> Starteren på XBR/GB500 kan ihvertfald godt starte motoren, selv om
> deko-en er fjernet, ved jeg fra et udsagn fra særdeles pålidelig kilde i
> en tråd i det udmærkede Phorum på xbr.de - men jeg ville da i samme
> åndedrag forvente, at den ekstra belastning afkorter starterens levetid
>
> Men om deko-anordningen er til at fjerne fra knastakslen, eller det skal
> svejses fast i udløst stilling... - det sidder jo mellem knastkædehjulet
> og selve knastakslen - adskillelse og eftersyn er vist i service
> manualens kap. 6.
>
> Har du haft ventildækslet afmonteret og set om noget evt. blokerer den
> højre udstødningsknast i at lukke i det hele taget - hvad siger
> kompressionstesten - du har vel adgang til service manualen? - evt
> PDF-kopien på:
> <www.eikholt.net/hpalt/dommi/index.htm>

Hej Richard
Deko-anordningen er nu fjernet , og nu er der liv YES
Tak for hjælpen
Mvh.
Michael Jensen

Richard (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 27-09-04 17:00

hassel1@vip.cybercity.dk wrote:
>>Men om deko-anordningen er til at fjerne fra knastakslen, eller det skal
>>svejses fast i udløst stilling... - det sidder jo mellem knastkædehjulet
>>og selve knastakslen - adskillelse og eftersyn er vist i service
>>manualens kap. 6.
>
> Deko-anordningen er nu fjernet , og nu er der liv YES

Glimrende - og af nysgerrighed: Hvad fjernede du? - deko-knastfølgeren?
- eller rullerne? eller?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

hassel1@vip.cybercit~ (28-09-2004)
Kommentar
Fra : hassel1@vip.cybercit~


Dato : 28-09-04 14:17

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message news:<41583944$0$303$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> hassel1@vip.cybercity.dk wrote:
> >>Men om deko-anordningen er til at fjerne fra knastakslen, eller det skal
> >>svejses fast i udløst stilling... - det sidder jo mellem knastkædehjulet
> >>og selve knastakslen - adskillelse og eftersyn er vist i service
> >>manualens kap. 6.
> >
> > Deko-anordningen er nu fjernet , og nu er der liv YES
>
> Glimrende - og af nysgerrighed: Hvad fjernede du? - deko-knastfølgeren?
> - eller rullerne? eller?
Hej Richard
Alt er fjernet ,nu er der kun knastaksel og flange til kædehjul.
Og tak for hjælpen.
Mvh
Michael Jensen

Armand (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-09-04 23:38


<hassel1@vip.cybercity.dk> skrev i en
news:d421b751.0409231014.393243ab@posting.google.com...
> Hej
> Ventilerne er stillet til 0,10/0,12.
> Kan man fjerne dekompressionsanordning? og hvadså?
> Har prøvet at trække den med en bil op til 50km i 5 gear ,det var det
> samme ingen liv.

Så prøv på begrundet mistanke at skifte tændrørene ud.
Dét er en ganske billig test uanset udfaldet: Hvis det ikke skulle hjælpe,
har du ikke spildt pengene, men derimod blot købt dine næste tændrør i god
tid

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste