Q: CSV Filer i Excel2002
Fra : Martin Bilgrav

Dato : 21-09-04 11:46

Hej NG,

Jeg har fået ny PC, og dermed nyinstall af officepakken.

Mit lille problem er at jeg har en applikation der importere/eksportere i
CSV filer.
Disse filer gennemser/tilretter jeg så i excel 2002 (10.6501.6626) SP3
På den nyinstallation jeg har ny, ser jeg alle CSV værdierne i een
kolonne/række, hvorimod den anden installation jeg havde så jeg hver eneste
CSV værdi i sin egen kolonne.

Dette er meget generende, når ddet er een bestemt kolonne jeg altid skal
rette, da jeg ikke kan det nu, eftersom jeg skal ind i hver eneste række og
ændre.

Hvordan kan man ændre dette ?
Jeg ser at i 2002 når man vælger Gem Som... CVS, står der sørme CSV
(Semikolonsepareret) fil ?!?
Hvornår er CSV gået fra comma til semikolon

Hjælp !

Vh
Martin Bilgrav

Fra : MFO

Dato : 22-09-04 06:40

Martin Bilgrav wrote:

> [...]
> (Semikolonsepareret) fil ?!?
> Hvornår er CSV gået fra comma til semikolon

Hej!
Mon ikke det er "List seperator" under "Regional and Language Options"
i kontrolpanelet, der har stået til "," i din gamle installation?
Den står sikkert som ";" (der er standard dansk) på din nye PC.

--
Michael

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 23-09-04 16:52

"MFO" <mfro61@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> i kontrolpanelet, der har stået til "," i din gamle installation?
> Den står sikkert som ";" (der er standard dansk) på din nye PC.

hmm - det må jeg kigge på...
men hvorfor findes der CSV (Semikolonsepareret) og CSV (DOS) under GemSom
??!

noget tyder på der findes flere eller nyere standarder for CSV filer....

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 23-09-04 17:00

> [...]

> i kontrolpanelet, der har stået til "," i din gamle installation?
> Den står sikkert som ";" (der er standard dansk) på din nye PC.

Hej igen,

Har undersøgt det nu.
Liste seperator står i danske versioner til ; og decimaltegn til ,
Hvis jeg bytter rundt på disse to, så virker det som jeg vil ha' det !!
Så super tak for at kaste lys over det !

vh
Martin