Back up af "home"?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-09-04 09:34

Hej

Jeg har opgivet at finde ud af CCC, så jeg tænkte at jeg bare tager
/user/loneschmidt/ "huset" og trækker over på ekstern disk, men jeg får
en meddelse om at hvis jeg vil ændre "item" så skal der admin. PW til.

Jeg er lidt utålmodig, så jeg sagde bare ok, men hvad menes der med
ændre (change), jeg kopierer jo bare?

Håber sgu´ikke at jeg har klokket i det. :-/

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 21-09-04 20:52

Lone Schmidt wrote:
> [...]
> ændre (change), jeg kopierer jo bare?
>
> Håber sgu´ikke at jeg har klokket i det. :-/

Tjo, det burde være ok at kopiere ens hjemmemappe med din metode.

--Martin

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-09-04 05:13

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Tjo, det burde være ok at kopiere ens hjemmemappe med din metode.
>
> --Martin

Ja, det virker heller ikke som om der er sket noget
Men man bliver lidt nervøs når det er den originale mappe.
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 22-09-04 09:40

Lone Schmidt wrote:

> Ja, det virker heller ikke som om der er sket noget
> Men man bliver lidt nervøs når det er den originale mappe.

Du kan jo altid oprette en testbruger og teste på den. Når du er færdig
kan du jo fjerne brugeren igen. I tilfælde hvor jeg selv er usikker på
hvad jeg egentlig laver (det sker yderst sjældent, men det forekommer)
gør jeg sådan.

--Martin

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 22-09-04 10:26

Det virker også for mig. Dog vil jeg anbefale, at du på den eksterne
disk vælge Info og derpå Ignorer ejerskab (under Ejer & tilladelser). Så
får du ikke probs, hvis du skifter til en anden mac, hvor dit shortname
måske hedder 'lone' eller 'ls'

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-09-04 12:09

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> [...]
> disk vælge Info og derpå Ignorer ejerskab (under Ejer & tilladelser). Så
> får du ikke probs, hvis du skifter til en anden mac, hvor dit shortname

…eller keld

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-09-04 16:43

> eller keld
>
> /Preben

Ja, man ved sgu´aldrig

Jeg er jo helt skudt i gutten ;-D
Og han pryder også min mobil,
så hvorfor ikke opkalde imac efter ham!

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-09-04 16:43

> [...]

> disk vælge Info og derpå Ignorer ejerskab (under Ejer & tilladelser). Så
> får du ikke probs, hvis du skifter til en anden mac, hvor dit shortname

Kanon detalje!

Det ville jeg slet ikke være klar over, så tak for oplysningen
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone