Nye dæk ?
Fra : Brian S Jensen

Dato : 21-09-04 06:48

Hej

Jeg skal ha' et par nye dæk på bilen - de gamle Fulda Extremo har kørt ca.
60.000km
og er ved at være færdige - jeg er faktisk meget imponeret over hvor langt
de
har kørt (laver dog heller aldrig hjulspin - kun på Rømø's strande )

Fulda skal det dog ikke være igen, da støjen fra dem har været for høj de
sidste 10-20.000 km - så jeg vil prøve noget andet

På forhjulene sidder der Bridgestone S03 Pole Position og de siger ikke
noget og
kører fint, men hvis man kigger på www.tyretest.com , så får Bridgestones
Potenza RE 050 A
en noget bedre anmeldelse - også sammenlignet med Michelin PilotSport SP2 og
Goodyear m.fl.

Er der nogen som har prøvet Potenza RE 050 A ??

Det er størrelsen 235/45-17 det drejer sig om, og bilen er en BMW 525i 24v

Kravene er ikke banekørsel, men derimod "almindelig" landevejs- og
motorvejskørsel
- og det kan ikke udelukkes at de bliver udsat for høje hastigheder

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-04 17:27

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> motorvejskørsel
> - og det kan ikke udelukkes at de bliver udsat for høje hastigheder

Jeg ville tage Bridgestone Potenza S03 Pole Position eller Continental
ContiSportContact 2

Fra : Brian S Jensen

Dato : 22-09-04 05:16

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
Bridgestones
SP2

> Jeg ville tage Bridgestone Potenza S03 Pole Position eller Continental

Begrundelse ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 08:00

> "Peter" <-> skrev i en meddelelse

> Bridgestones
> SP2

> 24v

Som udgangspunkt går jeg efter de kendte mærkers topmodeller dvs:

Goodyear Eagle F1 GS-D3 (bliver slidt for hurtigt og mister sit grip for
hurtigt)
Michelin Pilot Sport (som udgangspunkt en prisklasse for dyr, men har god
holdbarhed men står ikke så godt fast i regnvejr og støjer en del)
Continental ContiSportContact (står rigtig godt fast og har en rimelig god
holdbarhed og lavt støj niveau - sikkert pga. at det ikke er et V-mønster)
Bridgestone Potenza S03 Pole Position (står rigtig godt fast og har en
rimelig holdbarhed og støj niveau)
Dunlop SP Sport Maxx (har ingen erfaringer med dette dæk, så det bør jeg da
heller ikke udelukke, men prisen for dette er også noget højt)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 21-09-04 18:21

> [...]
> motorvejskørsel
> - og det kan ikke udelukkes at de bliver udsat for høje hastigheder

Mine forhenværende Goodyear F1 GS-D2 larmede også en del da de var
"halvvejs", om det var min bilens eller dækkets skyld vides ikke men det
skulle være løst på GS-D3. Jeg gik fra F1 205/45-16 til 195/45-16 Yokohama
A539 da jeg skiftede og er indtil videre tilfreds, hvordan de bliver nå de
er gamle er jo svært at udtale sig om. Her
http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=22514 er der en test fra
foråret af sommerdæk, der står også noget om hvor meget de støjer (nå de er
nye og friske)

Med venlig hilsen Kim