/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Motorspredning
Fra : Olesen


Dato : 20-09-04 21:58

Kom til at tænke på, Sierra'en
kunne fåes fra 60HK 1.3 ltr. R4
til 5.0 V8 med 300+HK ?

Hvilke andre modeller kan prale
af så stor motorprogram egentlig ?
Det er jo nærmest grotesk..)



 
 
Ukendt (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-09-04 22:18


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:414f445b$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kom til at tænke på, Sierra'en
> kunne fåes fra 60HK 1.3 ltr. R4
> til 5.0 V8 med 300+HK ?
>
> Hvilke andre modeller kan prale
> af så stor motorprogram egentlig ?
> Det er jo nærmest grotesk..)

Jep, Sierra'en er i en klasse for sig. Synd at Ford helt har opgivet
konceptet med Sierra i stedet for at vidreudvikle konceptet.
Men jeg kan da fortælle dig at mondeo går fra 1.6 R4 til V8 med et eller
andet mange heste.
De har dog fejlet med hensyn til at gøre tilstrækkelig plads i motorrummet
til at man kan experimentere med andre motorvarianter.
I den bog jeg har om Mondeo ser man dog tydelig at de første prototyper af
mondeo lignede Sierra ganske meget

Men konceptet i Sierra har aldrig været dårlig selv om markedet i dag nok
mere er til forhjulstræk.

Ford er som andre presset alvorligt på prisen og derfor har man reduceret
voldsomt i motorprogrammet og vælger at så meget genbrug/samarbejde som
muligt skal indgå i motor-programmerne.
Så det har nok givet slaget med klaphammeren til de gamle Kent motorer og
lign.

Du har ret at det nærmest er grotesk. Ford har stor set smidt alle deres
motorvarianter i Sierra'en så der findes :

1.3
1.6 SOHC
1.6 OHC
1.8
2.0 SOHC
2.0 OHC
2.0 V6
2.0 16V cosworth
2.0 DOHC kaburator
2.0 DOHC injection
2.2 (mener det er en V6)
2.6
2.8 V6 XR4
5.0 V8 XR8
1.8 D

plus nogle jeg har glemt?

--
Tom



Mogens (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 21-09-04 05:16


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:414f4921$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> motorvarianter i Sierra'en så der findes :
> 2.2 (mener det er en V6)

Det var nu en 2,3 liters V6

> 2.6

Dét er ikke noget, Google kender...




Per Beer Hansen (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 21-09-04 14:28

Tom wrote:
>
> 1.3

Som også er en OHC

> 1.6 SOHC
> 1.6 OHC

Hvad er forskellen på de 2 ?
Den blev lavet med både den gamle OHC'er, samt den nyere CVH'er, men begge
er S/OHC maskiner.
CVH modellen var desuden med indsprøjtning.

> 1.8

Også denne blev lavet både som OHC og CVH i Sierra'en.

> 2.0 SOHC
> 2.0 OHC

Igen, hvad er forskellen ?
OHC'eren blev også lavet med enten karburator eller sprøjt.

> 2.0 V6
> 2.0 16V cosworth
> 2.0 DOHC kaburator
> 2.0 DOHC injection
> 2.2 (mener det er en V6)

Jeg har aldrig set en 2,2 V6, men derimod både en 2,3 samt en 2,4i

> 2.6
> 2.8 V6 XR4

Og husk også den senere 2,9i.

> 5.0 V8 XR8
> 1.8 D

Var der ikke også en 2,3 Diesel ?


--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Olesen (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 21-09-04 16:47


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:41502c4f$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Var der ikke også en 2,3 Diesel ?

Denne 2.3 benzin v6 blev vidst erstattet af netop en 2.3 diesel...(? sær
afløsning..)

Mener at ha' læst, denne 2.3 diesel var af Peugeot afstamning
allerede dêngang.



Cosworth POWER (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 22-09-04 19:15

> plus nogle jeg har glemt?

XR4Ti std. m. turbo.


--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Thomas Strandtoft (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 20-09-04 22:26

Olesen wrote:

> Hvilke andre modeller kan prale
> af så stor motorprogram egentlig ?
> Det er jo nærmest grotesk..)

Porsche 911 måske, havde de første ikke omkring 130-140 hk og de
seneste omkring 450 stykker?? Men det er naturligvis ikke indenfor
så relativt begrænset en årrække som Sierraen blev produceret i..


--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Henrik B. (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-09-04 22:38


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:414f445b$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kom til at tænke på, Sierra'en
> kunne fåes fra 60HK 1.3 ltr. R4
> til 5.0 V8 med 300+HK ?

Jeg er bekymret for dig Olesen - du får de mest mærkværdige tanker.

> af så stor motorprogram egentlig ?
> Det er jo nærmest grotesk..)

Nej, du er.....

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



KASO (21-09-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 21-09-04 08:06

"Olesen" skrev d. 20-09-04 21:58 dette indlæg :
> Kom til at tænke på, Sierra'en
> kunne fåes fra 60HK 1.3 ltr. R4
> til 5.0 V8 med 300+HK ?
>
> Hvilke andre modeller kan prale
> af så stor motorprogram egentlig ?

Renault Clio?
1.2l, 60hk -> 3.0l, 255hk
Ikke helt så stort spænd - men pænt stort endda.

(Jeg anede iøvrigt ikke at Sierra og Mondeo havde eksisteret med V8 - er
det "officielle" modeller??)

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Ukendt (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-09-04 17:02


"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:414fd370$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Olesen" skrev d. 20-09-04 21:58 dette indlæg :
>> Kom til at tænke på, Sierra'en
>> kunne fåes fra 60HK 1.3 ltr. R4
>> til 5.0 V8 med 300+HK ?
>>
>> Hvilke andre modeller kan prale
>> af så stor motorprogram egentlig ?
>
> Renault Clio?
> 1.2l, 60hk -> 3.0l, 255hk
> Ikke helt så stort spænd - men pænt stort endda.
>
> (Jeg anede iøvrigt ikke at Sierra og Mondeo havde eksisteret med V8 - er
> det "officielle" modeller??)

Sierra XR8 er en officiel som dog kun er lavet til sydafrika i lille
styktal.
Mondeo V8 bruges kun til motorsport og kan mig bekendt ikke købes til
gadebrug

--
Tom



Olesen (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 21-09-04 17:56


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4150507f$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Sierra XR8 er en officiel som dog kun er lavet til sydafrika i lille
> styktal.
> Mondeo V8 bruges kun til motorsport og kan mig bekendt ikke købes til
> gadebrug

Det eneste Cosworth idag har med Ford at gøre,
er vel netop i denne Focus WRC racer til små 11.000.000,- ??

Den første Cossie mener jeg var på Ford OHC 'bund'
og så stærkt modificeret top mv af Cosworth ?
Hvornår kom den første Sierra Cosworth egentlig ?

Har Ford ikke lige sat Cosworth til salg eller...???



Ukendt (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-09-04 18:02


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:41505d43$0$233$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:4150507f$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>> Sierra XR8 er en officiel som dog kun er lavet til sydafrika i lille
>> styktal.
>> Mondeo V8 bruges kun til motorsport og kan mig bekendt ikke købes til
>> gadebrug
>
> Det eneste Cosworth idag har med Ford at gøre,
> er vel netop i denne Focus WRC racer til små 11.000.000,- ??

Nej da, de laver de en ganske almindelig Focus cosworth til 600.000 Kr som
enhver mand kan købe (hvis han er bindegal nok til det).


> Den første Cossie mener jeg var på Ford OHC 'bund'
> og så stærkt modificeret top mv af Cosworth ?

Ja

> Hvornår kom den første Sierra Cosworth egentlig ?

Mener det var i 87 men er ikke sikker

> Har Ford ikke lige sat Cosworth til salg eller...???

Næh de vil kun lukke en del af jaguar og stoppe i F1. Cosworth skal vist
stadig hjælpe Ford til at deltage i motorsports sammenhæng og hvis markedet
skulle efterspørge sportsvogne.

--
Tom



Per Beer Hansen (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 21-09-04 18:31

Tom wrote:
>
>> Den første Cossie mener jeg var på Ford OHC 'bund'
>> og så stærkt modificeret top mv af Cosworth ?
>
> Ja

Nope.
Cosworth lavede nogle Ford motorer til Lotus 7 i starten af 60'erne.
Den første "rigtige" Ford Cosworth powerede gadebil, var Ford Escort RS1600
BDA fra 1970.
Og netop den maskine var en (kraftig) modificering af Mexico motoren, nemlig
en 1600 stødstangsmaskine.
Inden da havde Cosworth jo udviklet verdens mest vindende F1 maskine, den
berømte DFV'er.

>> Har Ford ikke lige sat Cosworth til salg eller...???
>
> Næh de vil kun lukke en del af jaguar og stoppe i F1. Cosworth skal
> vist stadig hjælpe Ford til at deltage i motorsports sammenhæng og
> hvis markedet skulle efterspørge sportsvogne.

Så vidt jeg har forstået, så er det hele baduljen, der er sat til salg, både
Jaguar F1 og Cosworth.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Ukendt (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-09-04 18:38


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:41506538$0$290$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Tom wrote:
>>
>>> Den første Cossie mener jeg var på Ford OHC 'bund'
>>> og så stærkt modificeret top mv af Cosworth ?
>>
>> Ja
>
> Nope.
> Cosworth lavede nogle Ford motorer til Lotus 7 i starten af 60'erne.
> Den første "rigtige" Ford Cosworth powerede gadebil, var Ford Escort
> RS1600 BDA fra 1970.

jaja, men nu taler vi vel om SIERRA og ikke dengang de færreste af os var
født


>> Næh de vil kun lukke en del af jaguar og stoppe i F1. Cosworth skal
>> vist stadig hjælpe Ford til at deltage i motorsports sammenhæng og
>> hvis markedet skulle efterspørge sportsvogne.
>
> Så vidt jeg har forstået, så er det hele baduljen, der er sat til salg,
> både Jaguar F1 og Cosworth.

Så skyder de sig selv i foden på sigt.
Deres biler ender jo op med at blive lige så "kedelige" som riskogerne og
koste en halv gang mere.

--
Tom



Martin Johansen [600~ (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-09-04 21:10

Tom skrev:

> Så skyder de sig selv i foden på sigt. Deres biler ender jo op med at
> blive lige så "kedelige" som riskogerne og koste en halv gang mere.

Det er jo også det hr. og fru Danmark vil have - møgkedelige biler med
plads til halve og hele frysere bagi for TÆNK NU HVIS man skulle få brug
for at køre med en kummefryser hver dag... gud vor herrebevares :-/

Jeg kan med min gode vilje ikke se problemet i at spænde en trailer til
3500,- bag bilen (som dermed ikke behøver være en kedelig møgbil som
fx. WagonR og dens fætre) og på den måde klare de transportopgaver man
måtte stå for hver 3. måned.

Sorry det er min kæphest..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


KASO (22-09-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 22-09-04 08:26

"Martin Johansen [6000]" skrev d. 21-09-04 21:10 dette indlæg :
> Tom skrev:
>
> > Så skyder de sig selv i foden på sigt. Deres biler ender jo op med
at
> > blive lige så "kedelige" som riskogerne og koste en halv gang mere.

Øhh - har de ikke været det hele tiden?
(hvis vi lige ser bort fra de sjældne specialversioner, der omtales i
denne tråd - jeg mindes ikke at have set mange Sierra eller Mondeo V8 på
gaden i DK - men OK - man kan da møde en Cosworth fra tid til anden.
Riskogerne har nu også sjove specialversioner - de er bare sjældne i DK.
Tænk blot på Mitsubitshi EVO, Subaru Impreza WRX/C, Nissan Skyline
m.fl.)

>
> Det er jo også det hr. og fru Danmark vil have - møgkedelige biler med
> plads til halve og hele frysere bagi for TÆNK NU HVIS man skulle få
brug
> for at køre med en kummefryser hver dag... gud vor herrebevares :-/
>
> Jeg kan med min gode vilje ikke se problemet i at spænde en trailer
til
> 3500,- bag bilen (som dermed ikke behøver være en kedelig møgbil som
> fx. WagonR og dens fætre) og på den måde klare de transportopgaver man
> måtte stå for hver 3. måned.
>
> Sorry det er min kæphest..

Det er OK - men en Ferrari med trailer - det holder altså ikke

- og skal man give 15.000kr. ekstra for et anhængertræk hver 3. år, når
man skifter sin Golf, bliver det jo også dyrt....
(Nej - jeg har hverken anhængertræk eller Golf)

Vi har valgt at kombinere: En praktisk Scénic og en sjov coupé - men
begge uden jydekrog.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Thomas Strandtoft (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 22-09-04 15:22

KASO wrote:

> Det er OK - men en Ferrari med trailer - det holder altså ikke

Jo, hvis den har en Alfa Romeo baneracer på ladet, så ved man at
ejeren har prioriteterne i orden..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Martin Johansen [600~ (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-09-04 15:39

Thomas Strandtoft skrev:

> Jo, hvis den har en Alfa Romeo baneracer på ladet, så ved man at ejeren
> har prioriteterne i orden..

Så er man vist i den situation hvor man ikke spørger hvad tingene koster
længere..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Thomas Strandtoft (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 22-09-04 17:15

"Martin Johansen [6000]" wrote:

> > Jo, hvis den har en Alfa Romeo baneracer på ladet, så ved man at ejeren
> > har prioriteterne i orden..
>
> Så er man vist i den situation hvor man ikke spørger hvad tingene koster
> længere..

En 308'er der trækker en 75'er i IMSA trim, det kan vel gøres for
noget der ligner 3-400.000 - det er jo ikke mere end mærkværdige
mennesker ofrer på en halvdød 1.8 stationcar, model familiefærge..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Martin Johansen [600~ (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-09-04 18:33

Thomas Strandtoft skrev:

> En 308'er der trækker en 75'er i IMSA trim, det kan vel gøres for noget
> der ligner 3-400.000 - det er jo ikke mere end mærkværdige mennesker
> ofrer på en halvdød 1.8 stationcar, model familiefærge..

Mon ikke der skal lidt mere over disken? For slet ikke at tale om
forsikring samt vedligehold.. uha.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Thomas Strandtoft (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 23-09-04 05:48

"Martin Johansen [6000]" wrote:

> Mon ikke der skal lidt mere over disken? For slet ikke at tale om
> forsikring samt vedligehold.. uha.

Det kan godt være der skal lidt mere til, jeg ved ikke hvad man
kan få en 308'er for.. Raceren vil jeg mene du kan have for
omkring 200kkr., dyrest hvis du køber den ægte vare, billigst hvis
du bygger en selv på basis af en 75 turbo..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Martin Johansen [600~ (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-09-04 15:49

Thomas Strandtoft skrev:

> Det kan godt være der skal lidt mere til, jeg ved ikke hvad man kan få
> en 308'er for.. Raceren vil jeg mene du kan have for omkring 200kkr.,
> dyrest hvis du køber den ægte vare, billigst hvis du bygger en selv på
> basis af en 75 turbo..

Okay.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Martin Johansen [600~ (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-09-04 15:38

KASO skrev:

> Det er OK - men en Ferrari med trailer - det holder altså ikke

Aftageligt træk så skal jeg gerne køre på lossepladsen med haveaffald.
Kanske nogle taber kæben

> - og skal man give 15.000kr. ekstra for et anhængertræk hver 3. år,
> når man skifter sin Golf, bliver det jo også dyrt.... (Nej - jeg
> har hverken anhængertræk eller Golf)

15kilo.. uff det kan gøres billigere. Man _kunne_ jo også beholde sin
bil hvis man er glad for den..

> Vi har valgt at kombinere: En praktisk Scénic og en sjov coupé - men
> begge uden jydekrog.

Hvilke maskiner ligger der i rummet?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


KASO (23-09-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 23-09-04 20:42


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.09.22.14.38.09.298897@website.tuxx.dk...
> KASO skrev:
>
> > Det er OK - men en Ferrari med trailer - det holder altså ikke
>
> Aftageligt træk så skal jeg gerne køre på lossepladsen med haveaffald.
> Kanske nogle taber kæben
>
> > - og skal man give 15.000kr. ekstra for et anhængertræk hver 3. år,
> > når man skifter sin Golf, bliver det jo også dyrt.... (Nej - jeg
> > har hverken anhængertræk eller Golf)
>
> 15kilo.. uff det kan gøres billigere. Man _kunne_ jo også beholde sin
> bil hvis man er glad for den..

Vist ikke til nyere Glof'er (noget med et specielt el-system). :-|


>
> > Vi har valgt at kombinere: En praktisk Scénic og en sjov coupé - men
> > begge uden jydekrog.
>
> Hvilke maskiner ligger der i rummet?

2 x 1.6 16V, hvilket i Coupéen rækker til 0-100km/t på 9,6 og 198km/t på
toppen. Ikke racerpræstationer, men nok til at det føles kvikt - specielt da
motoren trækker godt fra 1800 - 6000 rpm. I praksis viste Scénic'en på en
nylig tur til Italien, at den kunne trække fra en Premacy 2.0 da vi nåede
Kassel (vi fulgtes med noget familie i den nævnte Mazda - og den kunne ikke
hænge på, når det gik opad - trods 25-30hk mere på papiret). Den gl.
Williams-motor skulle være sjov i coupéen - og den "nye" 2.0 IDE (direkte
indsprøjtning som VW's FSI - blot med start allerede i 1999 - 1. europæiske
bil med direkte benzinindsprøjtning) skulle også være effektiv, men
støjende - men begge motorer fordyrer fornøjelsen uforholdsmæssigt meget
såvel i anskaffelse (+70.000kr) som i forsikring.



KASO (24-09-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 24-09-04 06:44

"Martin Johansen [6000]" skrev d. 22-09-04 15:38 dette indlæg :
> KASO skrev:
>
> > Det er OK - men en Ferrari med trailer - det holder altså ikke
>
> Aftageligt træk så skal jeg gerne køre på lossepladsen med haveaffald.
> Kanske nogle taber kæben

Jeg ville stadig kalde det for blasfemi


> > - og skal man give 15.000kr. ekstra for et anhængertræk hver 3. år,
> > når man skifter sin Golf, bliver det jo også dyrt.... (Nej -
jeg
> > har hverken anhængertræk eller Golf)
>
> 15kilo.. uff det kan gøres billigere. Man _kunne_ jo også beholde sin
> bil hvis man er glad for den..

Vist ikke meget, hvis vi taler nyere Golf (noget med et tåbeligt
el-system....) - til andre biler kan det naturligvis godt gøre
billigere....

> > Vi har valgt at kombinere: En praktisk Scénic og en sjov coupé - men
> > begge uden jydekrog.
>
> Hvilke maskiner ligger der i rummet?

1.6 16V i begge tilfælde. Umiddelbart lyder det jo ikke af så meget, men
i Coupéen, der ikke er så tung, virker det OK. 0-100 tager 9.6s, 198km/t
på toppen. Ikke racerpræstationer, men nok til at den ikke føles sløv.
Samtidig trækker maskinen godt ved alle omdrejninger fra 1800-6000 - og
er meget omdrejningsvillig, så i praksis virker den kvikkere end man
skulle forvente. Da jeg samtidig kan køre 15-17km/l afh. af årstid og få
den på billig forsikring, er den et godt kompromis.

Scénic er ikke nogen raket med denne motor - men den har da slæbt os til
Italien et par gange uden problemer - og da vi nåede Kassel, trak den
ubesværet fra den Mazda Premacy 2.0, vi fulgtes med (lidt mod
forventning - den havde trods alt (på papiret) ca. 25-30 hk mere).

Jeg har tidligere bl.a. kørt MB 280S. Ikke just "fornuftig" - og dog.
Trods højt benzinforbrug (ca. 8 km/l) var totaløkonomien ok, da jeg kun
havde en afskrivning på 10.000kr. i løbet af 8½ år. Coupéen afløste
denne (Scénic er "konebil") - og trods færre hk er den i praksis
kvikkere (selvfølgelig gr. lavere vægt). Eneste bil vi har haft med
jydekrog var en - Daihatsu Charade - som min kone havde købt før vi
mødtes. Jeg synes det var "god værkstedshumor" med en krog på en 1.0
3-cyl. Daihatsu - og vi brugte den da heller aldrig.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Martin Johansen [600~ (24-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-09-04 21:02

KASO skrev:

> Jeg ville stadig kalde det for blasfemi



> Vist ikke meget, hvis vi taler nyere Golf (noget med et tåbeligt
> el-system....) - til andre biler kan det naturligvis godt gøre
> billigere....

Hvorfor også købe en Golf fra ny i det hele taget? Tåbeligt IMHO.

> 1.6 16V i begge tilfælde. Umiddelbart lyder det jo ikke af så meget, men
> i Coupéen, der ikke er så tung, virker det OK. 0-100 tager 9.6s, 198km/t
> på toppen. Ikke racerpræstationer, men nok til at den ikke føles sløv.

I know den er sq kvik nok.

> Samtidig trækker maskinen godt ved alle omdrejninger fra 1800-6000 - og
> er meget omdrejningsvillig, så i praksis virker den kvikkere end man
> skulle forvente. Da jeg samtidig kan køre 15-17km/l afh. af årstid og
> få den på billig forsikring, er den et godt kompromis.

15-17 er vist ikke i byen

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


KASO (25-09-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 25-09-04 11:09


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.09.24.20.01.33.911669@website.tuxx.dk...
> KASO skrev:
>
> > Jeg ville stadig kalde det for blasfemi
>
>
>
> > Vist ikke meget, hvis vi taler nyere Golf (noget med et tåbeligt
> > el-system....) - til andre biler kan det naturligvis godt gøre
> > billigere....
>
> Hvorfor også købe en Golf fra ny i det hele taget? Tåbeligt IMHO.

Hmm - hvorfor købe Golf i det hele taget?

>
> > 1.6 16V i begge tilfælde. Umiddelbart lyder det jo ikke af så meget, men
> > i Coupéen, der ikke er så tung, virker det OK. 0-100 tager 9.6s, 198km/t
> > på toppen. Ikke racerpræstationer, men nok til at den ikke føles sløv.
>
> I know den er sq kvik nok.
>
> > Samtidig trækker maskinen godt ved alle omdrejninger fra 1800-6000 - og
> > er meget omdrejningsvillig, så i praksis virker den kvikkere end man
> > skulle forvente. Da jeg samtidig kan køre 15-17km/l afh. af årstid og
> > få den på billig forsikring, er den et godt kompromis.
>
> 15-17 er vist ikke i byen

Indrømmet! Jeg kører mest motorvej + lidt landevej, men der er desværre også
en del køkørsel i (Helsingørmotorvejen om morgenen ).



Jens Andersen (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Jens Andersen


Dato : 21-09-04 19:17


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:41505e8e$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> news:41505d43$0$233$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> > news:4150507f$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> >
> >> Sierra XR8 er en officiel som dog kun er lavet til sydafrika i lille
> >> styktal.
> >> Mondeo V8 bruges kun til motorsport og kan mig bekendt ikke købes til
> >> gadebrug
> >
> > Det eneste Cosworth idag har med Ford at gøre,
> > er vel netop i denne Focus WRC racer til små 11.000.000,- ??
>
> Nej da, de laver de en ganske almindelig Focus cosworth til 600.000 Kr som
> enhver mand kan købe (hvis han er bindegal nok til det).
>
>
> > Den første Cossie mener jeg var på Ford OHC 'bund'
> > og så stærkt modificeret top mv af Cosworth ?
>
> Ja
>
> > Hvornår kom den første Sierra Cosworth egentlig ?
>
> Mener det var i 87 men er ikke sikker
>
> > Har Ford ikke lige sat Cosworth til salg eller...???
>
> Næh de vil kun lukke en del af jaguar og stoppe i F1. Cosworth skal vist
> stadig hjælpe Ford til at deltage i motorsports sammenhæng og hvis
markedet
> skulle efterspørge sportsvogne.
>
> --
> Tom

Sierra Cosworth kom i produktion 1 juli 85 og stoppede igen 30 juni
86 så var der kørt 5000 af samlebåndet og bilen kunne homologeres som
standardvogn til motorsport.
Hilsen Jens



Ukendt (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-09-04 19:29


"Jens Andersen" <tcp999@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:41507027$0$242$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:41505e8e$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
>> news:41505d43$0$233$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> >
>> > "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>> > news:4150507f$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> >
>> >
>> >> Sierra XR8 er en officiel som dog kun er lavet til sydafrika i lille
>> >> styktal.
>> >> Mondeo V8 bruges kun til motorsport og kan mig bekendt ikke købes til
>> >> gadebrug
>> >
>> > Det eneste Cosworth idag har med Ford at gøre,
>> > er vel netop i denne Focus WRC racer til små 11.000.000,- ??
>>
>> Nej da, de laver de en ganske almindelig Focus cosworth til 600.000 Kr
>> som
>> enhver mand kan købe (hvis han er bindegal nok til det).
>>
>>
>> > Den første Cossie mener jeg var på Ford OHC 'bund'
>> > og så stærkt modificeret top mv af Cosworth ?
>>
>> Ja
>>
>> > Hvornår kom den første Sierra Cosworth egentlig ?
>>
>> Mener det var i 87 men er ikke sikker
>>
>> > Har Ford ikke lige sat Cosworth til salg eller...???
>>
>> Næh de vil kun lukke en del af jaguar og stoppe i F1. Cosworth skal vist
>> stadig hjælpe Ford til at deltage i motorsports sammenhæng og hvis
> markedet
>> skulle efterspørge sportsvogne.
>>
>> --
>> Tom
>
> Sierra Cosworth kom i produktion 1 juli 85 og stoppede igen 30 juni
> 86 så var der kørt 5000 af samlebåndet og bilen kunne homologeres som
> standardvogn til motorsport.

lyder ikke rigtigt.
Jeg har set Sierra cosworth er produceret helt frem til 1993

--
Tom



Mogens (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 21-09-04 19:42


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:415072d9$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> > Sierra Cosworth kom i produktion 1 juli 85 og stoppede igen 30
juni
> > 86 så var der kørt 5000 af samlebåndet og bilen kunne homologeres som
> > standardvogn til motorsport.

> lyder ikke rigtigt.
> Jeg har set Sierra cosworth er produceret helt frem til 1993

Ikke RS500 - den originale....



Jens Andersen (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Jens Andersen


Dato : 21-09-04 21:02

> >> > Hvornår kom den første Sierra Cosworth egentlig ?
> >>
> >> Mener det var i 87 men er ikke sikker
>
> > Sierra Cosworth kom i produktion 1 juli 85 og stoppede igen 30
juni
> > 86 så var der kørt 5000 af samlebåndet og bilen kunne homologeres som
> > standardvogn til motorsport.
>
> lyder ikke rigtigt.
> Jeg har set Sierra cosworth er produceret helt frem til 1993
>
> --
> Tom

Jeg svarede på de 2 øverste linier.
Den kom i produktion igen nu som 4dørs i november 87, salget startede først
i Januar 88 og fra Februar 90 var det med 4hjulstræk.Fra slutningen af 91
(husker ikke datoen) Blev det til Escort Cosworth som udgik i 95.
Modellen RS500 er en evolutionsmodel af første model (3dørs) på 500 stk.
blev fremstillet i 87 Der skal laves mindst 500 stk for at blive homologeret
og det gælder kun i gruppe A. De var alle højrestyret og de 496 var hvide 2
sorte og 2 met. blå.
Hilsen Jens




Thomas Strandtoft (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 22-09-04 15:20

Jens Andersen wrote:

> Jeg svarede på de 2 øverste linier.

Hvorfor klippede du så ikke alle de øvrige linier væk, så det var
til at få øje på? Hvis du nøjes med at efterlade de linier du
besvarer, øger det overskueligheden ganske betragteligt.

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Jens Andersen (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Jens Andersen


Dato : 22-09-04 06:25


> > Sierra Cosworth kom i produktion 1 juli 85 og stoppede igen 30
juni
> > 86 så var der kørt 5000 af samlebåndet og bilen kunne homologeres som
> > standardvogn til motorsport.
>
> lyder ikke rigtigt.
> Jeg har set Sierra cosworth er produceret helt frem til 1993
>
> --
> Tom

Sierra Cosworth kom i produktion igen i November 87 nu som 4dørs.
Salget startede først i Januar 88. Fra Februar 90 var alle med 4hjulstræk.
Fra sidst i 91 blev det til Escort Cosworth som stoppede i 95.
RS500 blev der lavet 500 af i 87 som evolutionsmodel (forbedret model) af
den første model fra 85. De var alle højrestyret, de 496 var hvide 2 sorte
og 2 metalblå.
Hilsen Jens



Cosworth POWER (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 22-09-04 19:17

> de 496 var hvide 2 sorte og 2 metalblå.

Ovenstående er i hvert fald ikke korrekt! Kilde?

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Jens Andersen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Jens Andersen


Dato : 23-09-04 09:48


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cisfk7$2ara$1@news.cybercity.dk...
> > de 496 var hvide 2 sorte og 2 metalblå.
>
> Ovenstående er i hvert fald ikke korrekt! Kilde?
>
> --
> Thomas Krath
> http://bilimport.tkrath.dk - importguide
>

Kilde? Uha, det er en ældre sag, mindst 15 år siden jeg har læst det et
sted. Har jeg byttet om på hvide og sorte?
Hilsen Jens



Cosworth POWER (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 23-09-04 20:32

> Kilde? Uha, det er en ældre sag, mindst 15 år siden jeg har læst det
> et sted. Har jeg byttet om på hvide og sorte?

Øhhh... nej! Fordelingen er helt anderledes:
- sorte 392
- hvide 52 + 4 prototyper
- moonstone blue 52

... ialt 500 biler.

www.passionford.com findes nr. 2 og nr. 4 af ovenstående fire prototyper.

Ønskes yderligere info så søg på RS500 på ovenstående forum.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Mogens (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 21-09-04 18:15


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4150507f$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> > (Jeg anede iøvrigt ikke at Sierra og Mondeo havde eksisteret med V8 - er
> > det "officielle" modeller??)

> Sierra XR8 er en officiel som dog kun er lavet til sydafrika i lille
> styktal.

250 stk. - jeg har "haft fat i" 2 af dem...

> Mondeo V8 bruges kun til motorsport og kan mig bekendt ikke købes til
> gadebrug

Jow jow - i Australien, da.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste