lyd i gulpladebil
Fra : KO

Dato : 20-09-04 21:17

Er der regler for mht. placering af højtalere i en gulpladebil?

Altså, må man f.eks. gerne have højtalrer bagi?

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 20-09-04 21:44

> Altså, må man f.eks. gerne have højtalrer bagi?

Ja hvorfor skulle du ikke måtte det? Det eneste du ikke må ha er
mennesker...

Fra : Morten Pedersen

Dato : 20-09-04 22:10

Der er en totalt tåbelig regel, der er lavet for at folk ikke skal indrette
deres van som mobilehome...

Du må isætte hvad du vil, men kasser osv skal være udtagelige

Tåbeligt eller hva?

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 20-09-04 22:15

On Mon, 20 Sep 2004 22:16:41 +0200, "KO" <kim.mailSLETdette@c.dk>
wrote:

>Er der regler for mht. placering af højtalere i en gulpladebil?
>
>Altså, må man f.eks. gerne have højtalrer bagi?

Nej, der må ikke være "personvognsagtig udstyr" bag i en gul plade bil
f.eks sæder, oplukkelige sideruder og højtalere.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 21-09-04 18:24

On Mon, 20 Sep 2004 23:15:28 +0200, Morten From Søndergaard wrote:

> Nej, der må ikke være "personvognsagtig udstyr" bag i en gul plade bil
> f.eks sæder, oplukkelige sideruder og højtalere.

Bortset fra (som andre er inde på i tråden) hvis højttalerne er
monteret der hvor fabrikken har monteret dem. Dvs. i sportsvan hvor det
sikkert er/kan være standard at have højttalere i bagdørene, der er det
lovligt at have dem monteret. I en G2'er mener jeg at der over
bag-tårnene er gjort klar til montering af højttalere, så der må det
sikkert også være lovligt, at det så er noget tyndt plastikskrammel er
en anden sag.

Jeg prøvede selv at kontakte told&skat (eller var det bilsyn) og fik
svaret at det strengt taget er ulovligt. Jeg har dog været til syn med
min G2'er hvor de er monteret i varegulvet, de sagde ikke en døjt til
det. Desværre er gulvet ikke ideelt da det giver sig ved sving (den er
åbenbart ikke særlig stiv i karossen sådan en G2'er) så jeg har nu
smadret to sæt højttalere på den konto

/Thomas

Fra : Karsten Andersen

Dato : 22-09-04 19:29

Mon, 20 Sep 2004 23:15:28 +0200, skrev Morten From Søndergaard, på 14
linier, i <10iuk0di2dmjosceo3onh73np5vlqgn1ve@4ax.com>, :

>Nej, der må ikke være "personvognsagtig udstyr" bag i en gul plade bil
>f.eks sæder, oplukkelige sideruder og højtalere.

Mener du de stc./van der findes er ulovlige da der både er døre i bag
med oplukkelige sideruder og højtalere ?

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 22-09-04 23:52

On Wed, 22 Sep 2004 20:29:16 +0200, Karsten Andersen <karsten@jyde.dk>
wrote:

>Mener du de stc./van der findes er ulovlige da der både er døre i bag
>med oplukkelige sideruder og højtalere ?

Ja, eller også er de halv gamle og fra før de nuværende regler. Jeg er
blevet lidt i tvivl hvad højtalerene angår, men vinduerne er jeg
sikker på.
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Lenn Lauridsen

Dato : 21-09-04 10:28

"KO" <kim.mailSLETdette@c.dk> skrev i en meddelelse
> Er der regler for mht. placering af højtalere i en gulpladebil?
>
> Altså, må man f.eks. gerne have højtalrer bagi?

NEJ det må man ikke. Jeg blev, for et par måneder siden, stoppet af
politiet, ved en rutinecheck, (hvor jeg selvf. ikke havde kørekort på mig) -
jeg har fastmonteret 2 stk højtalere i "lastrummet" på min gulpladebil(G2) -
han fortalte mig at det erent faktisk ikke var lovligt at køre med
fastmonterede højtalere i lastrummet, men gav mig dog ikke en bøde for
det... Så svaret er nej, det er ikke lovligt... De skal sidde fx. lige bag
sæderne - altså mellem sæder og "skillerumsvæg" til lastrummet...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-09-04 13:08

"Lenn Lauridsen" <lenn@XXXwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> det... Så svaret er nej, det er ikke lovligt... De skal sidde fx. lige bag
> sæderne - altså mellem sæder og "skillerumsvæg" til lastrummet...

Er kodeordet her ikke fastmonteret?
Hvis du bare har en løs kasse som du kan tage ud er det vel lovligt?
Det er jo ikke meget anderledes end hvis det var en løs kasse du havde smidt
om bag i

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Olesen

Dato : 21-09-04 16:12

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:41501a1f$0$218$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> Hvis du bare har en løs kasse som du kan tage ud er det vel lovligt?
> Det er jo ikke meget anderledes end hvis det var en løs kasse du havde

katastrofeopbremsning fra 130kmt og hvad der så kan ske ??!!!

Jens
Forestil dig en

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-09-04 12:18

> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:41501a1f$0$218$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> katastrofeopbremsning fra 130kmt og hvad der så kan ske ??!!!

Det er vel ikke meget værre end hvis du har hele varerummet fyldt op med
værktøj eller andre tunge genstande.
Så vil jeg foretrække det een stor ting istedet for at blive badet i alle
mulige stumper der kommer flyvende.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : KP

Dato : 21-09-04 13:57

"Lenn Lauridsen" <lenn@XXXwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det... Så svaret er nej, det er ikke lovligt... De skal sidde fx. lige bag
> sæderne - altså mellem sæder og "skillerumsvæg" til lastrummet...

Min Toyota Combivan er købt fra ny, hvor der var højtaler i de bageste døre,
så jo .... der må godt være højtalere i de bageste døre.

/KP

Fra : Jacob Madsen

Dato : 21-09-04 16:08

> Min Toyota Combivan er købt fra ny, hvor der var højtaler i de bageste
døre,
> så jo .... der må godt være højtalere i de bageste døre.

Det har min Sportsvan også

Jacob

Fra : Karsten Andersen

Dato : 22-09-04 19:29

Tue, 21 Sep 2004 17:08:06 +0200, skrev Jacob Madsen, på 18 linier, i
<415043d4$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

>døre,
>
>Det har min Sportsvan også

Det har de fleste stc. biler vel.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 22-09-04 13:42

On Tue, 21 Sep 2004 11:28:09 +0200, "Lenn Lauridsen"
<lenn@XXXwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>det... Så svaret er nej, det er ikke lovligt... De skal sidde fx. lige bag
>sæderne - altså mellem sæder og "skillerumsvæg" til lastrummet...

"Løgn"

For de varevogne jeg kører i som er en Toyoatt Sportsvan der er der
altså højtalere bagi. Godtnok i dørene men alligevel.
Flemming Jacobsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-09-04 13:56

Thunderbird [7100] wrote:

> "Løgn"
>
> For de varevogne jeg kører i som er en Toyoatt Sportsvan der er der
> altså højtalere bagi. Godtnok i dørene men alligevel.

Jeg tror Kim's højttalere var af slagsen man bygger af MDF, ikke de små
papenheder bilfabrikanterne morer sig med at montere.

Mvh
Roberto

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 22-09-04 18:16

KO wrote:
> Er der regler for mht. placering af højtalere i en gulpladebil?
>
> Altså, må man f.eks. gerne have højtalrer bagi?

Har i dag undersøgt spørgsmålet

Det må du ikke, ligsom rudehejsen skal demonteres, som anden montering af
personvognsudrustning.

Det er dog ikke noget der ved syn gåes højt op i, da det jo er mere sikkert
at have fastgjort højtaler i dertil indrettet plads, i modsætning til at
have dem stående i løs kasse i varerummet.

Men - det er altså ikke lovligt.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg