Koh Lanta eller Krabi?
Fra : Sørensen

Dato : 20-09-04 19:46

Jeg kan se, at Krabi lufthavn ligger ca. midt mellem Krabi og Koh Lanta.
Derfor kunne jeg tænke mig at spørge her: Hvad er at foretrække at disse to
steder? Hoteller der kan anbefales - helst bungalowtyper på stranden - ,
strandenes kvalitet, udflugtsmuligheder osv. alt taget i betragtning...?
m.v.h. Søren

Fra : RH

Dato : 20-09-04 19:56

> [...]
> steder? Hoteller der kan anbefales - helst bungalowtyper på stranden - ,
> strandenes kvalitet, udflugtsmuligheder osv. alt taget i betragtning...?

Koh Lanta er meget stille og roligt, og strandene på Koh Lanta er ikke helt
så lækre som dem man ellers finder i Krabi-området......efter min mening i
hvert fald.

/Sanne

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-09-04 04:02

"Sørensen"
> [...]
> steder? Hoteller der kan anbefales - helst bungalowtyper på stranden - ,
> strandenes kvalitet, udflugtsmuligheder osv. alt taget i betragtning...?

Der ligger en lille seafood restaurant (ejet af en duknakket kinesermand)
på strandpromenaden i Krabi, for den alene ville jeg vælge Krabi.. -max-

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-09-04 08:27

-max- skrev:

>Der ligger en lille seafood restaurant (ejet af en duknakket kinesermand)
>på strandpromenaden i Krabi, for den alene ville jeg vælge Krabi.. -max-

Sådan nogle tips går lige i gemmeren. Men kan du ikke komme det lidt
nærmere? I selve Krabi by? Der ligger vel mange små seafood-steder på
den promenade ...

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 21-09-04 09:18

"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message

> Sådan nogle tips går lige i gemmeren. Men kan du ikke komme det lidt
> nærmere? I selve Krabi by? Der ligger vel mange små seafood-steder på
> den promenade ...

Som vel ret beset ikke er en strand-promenade, eller er det ordkløveri? :)

Jeg har lagt mærke til at mange omtaler Krabi, når de mener Ao Nang,
temmeligt forvirrende.

mvh
Michael

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-09-04 11:58

Michael Christoffersen skrev:

>"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message

>Som vel ret beset ikke er en strand-promenade, eller er det ordkløveri? :)

Ved ikke - har ikke været der - endnu.

>Jeg har lagt mærke til at mange omtaler Krabi, når de mener Ao Nang,
>temmeligt forvirrende.

Det er vel der turisterne klumper sig? Byen Krabi er vist ikke særlig
turistet ...

Velkommen hjem fra Thailand Spiser du aldrig nede hos Rachanee i
Vinhusgade?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 21-09-04 12:26

"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message >>"Peter Loumann"

> Ved ikke - har ikke været der - endnu.

Nå, okay, det er bare det at, selv byen Krabi ligger 5 kilometer oppe ad
floden, så strandpromenade........

> Det er vel der turisterne klumper sig? Byen Krabi er vist ikke særlig
> turistet ...

Ihvertfald ikke i forhold til Ao Nang, det har du helt ret i.
Den ligner mere Enø på en varm sommerdag.

> Velkommen hjem fra Thailand Spiser du aldrig nede hos Rachanee i
> Vinhusgade?

Det har jeg faktisk til gode, selvom jeg jævnligt handler i hendes
købmandsforretningen. :)

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Søren

Dato : 21-09-04 13:33

Nu vi er ved detaljerne, hvordan er det så med den vej, der løber langs
stranden - AO nang hedder den vel så - er det et problem? Jeg kan se, at
hotellerne ikke ligger på strandsiden, men man skal krydse vejen for at
komme på stranden.
Hvad med trafikken? Børn på egen hånd hjem til hotellet osv.?
preben

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-09-04 17:07

"Peter Loumann"

> [...]
> den promenade ...
>
> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)

Ja det er i selve Krabi - strandpromenaden, ok det er så
ikke en strand, men den der ligger med udsigt til vandet hvor
folk hænger ud på cafeerne og restauranterne.. Der er mange
seafood steder, men kun een med en duknakket kineser med
et smøret grin der altid står i døren og holder øje med den
blomstrende forretning, den er bestemt ikke fancy, fisken og
skaldyrene ligger i vinduet og lige indenfor tilbereder de i røg
og damp, så englebasserne trutter..
En mere romantisk sag, men knap så fantastisk ligger en lille
kilometers penge op ad vejen på den anden side af vejen
halvt, eller helt ud over vandet, stille og roligt og med udsigten,
og sødt personale.
Den skandinaviske inde i byen, blev styret af et par danske fyre,
flinke folk (ædruelige) udemærket dansk mad, morgenmad er fin
hvis man sku få hjemve, og et sted for tips og ideer..
Der er et par udendørs singsong steder ude i den anden ende a
byen og nogle moderne danse diskoer inde i byen, man ser ikke
ret mange turister de steder, de fleste stopper jo kun nogle timer
eller for en enkelt overnatning, på vej til strandende.. -max-

Fra : Steen Johansen

Dato : 22-09-04 08:31

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

"Peter Loumann"
>Den skandinaviske inde i byen, blev styret af et par danske fyre,
flinke folk (ædruelige) udemærket dansk mad, morgenmad er fin
hvis man sku få hjemve, og et sted for tips og ideer..
<<<<<<<<<<<<<<<

Den hedder Cafe Europa
MvH Steen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-09-04 11:00

"Steen Johansen"

> [...]
> flinke folk (ædruelige) udemærket dansk mad, morgenmad er fin
> hvis man sku få hjemve, og et sted for tips og ideer..

Ja sku - er det stadig de to (glemt navnene) der kører det,
syns de snakkede om at sælge, det var måske 3år siden..
Slog dem lige op på google: www.krabidir.com/cafeeuropa/..

Fra : Steen Johansen

Dato : 22-09-04 16:42

"Ja sku - er det stadig de to (glemt navnene) der kører det,
syns de snakkede om at sælge, det var måske 3år siden..
Slog dem lige op på google: www.krabidir.com/cafeeuropa/..
<<<<<<<<<
Det er kun Finn der har været der fra starten af, den er på papiret ejet af
en Thai dame der er dansk gift og bor i Esbjerg

Mvh Steen

Fra : Sørensen

Dato : 22-09-04 18:38

Mens I snakker gamle bekendtskaber vil jeg lige gentage mit spørgsmål om
vejen langs Ao nang stranden, tidligere her i tråden. Hvor galt er det? Vi
har booket et hotel Phraa Nang Inn, som ligger helt i den sydlige del, tror
jeg det er.
Hvad findes deromkring? Er der stille, er der livligt? Shops, restauranter
osv.? Hvor går bådene ud til Railey?
preben

Fra : Steen Johansen

Dato : 22-09-04 22:23

"Sørensen" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in message
[...]
Ao nang stranden er nord for Krabi

Hvad findes deromkring? Er der stille, er der livligt? Shops, restauranter
osv.?

Det sædvanlige Thai gedemarket, alle de steder der er overendt

Hvor går bådene ud til Railey?

Fra Krabi og fra Ao nang stranden

Mvh Steen

preben

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 23-09-04 10:10

"Sørensen" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in message

> Mens I snakker gamle bekendtskaber

hehe. Ja, det var vist et sidespring. :)

> [...]
> tror jeg det er.
> Hvad findes deromkring? Er der stille, er der livligt? Shops, restauranter
Ao Nang er en turistenklave og uden sammenligning det mest turistede sted i
hele Krabi provinsen. Ikke noget galt med det, blot så du er forberedt.
Du ser 5 turister for hver thailænder.
Ao Nang består stort set kun af restauranter, hoteller (dog ingen højhuse)
Guest Houses, butikker og rejsebureauer/dykkerforretninger m.m.
Der er livligt vil jeg bestemt sige omend ikke noget særligt natteliv,
bortset fra et par Juhu-barer lidt uden for strandgaden.
Vejen er temmelig trafikeret, men da strækningen langs stranden er kort,
bliver der ikke kørt særligt stærkt.
I den nordlige ende går der en lille vej stort set uden traffik ud mod
klippemassivet. Her ligger også restauranter og hoteller.

Der er ikke nogle bungalows på selve stranden, de fleste ligger på den anden
side af hovedgaden.
Hvis det er bungalows på stranden du er ude efter, vil du have mere held med
dig på Koh Lanta, eller syd for Ao Nang stranden på Haat Noppharat Thara,
hvor der bla. ligger Andaman Inn og Emerald Inn resort. Meget stille og
fredeligt her og overhovedet ingen trafik idet du skal over en "flod" Khlong
Haeng for at komme derover, og der er ingen veje.
Derudover er der flere resorts endnu længere mod nord bla. ved Laem Jamook
Kwaai, bøffelnæse-pynten.
Det er næsten udelukkende asiatiske turister i dette område. Strandene her
er dog ikke så gode som ved Ao Nang.

Ao Nang er DYR i forhold til resten af Krabi, specielt hvad restauranter
angår, selvom det ikke er sikkert at du vil synes det samme :)
Til gengæld er der frit valg på alle hylder, forstået på den måde at der er
mange forskellige cuisiner.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-09-04 19:03

-max- skrev:

>Slog dem lige op på google: www.krabidir.com/cafeeuropa/..

Man må sige at deres retter ser danske ud ...

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Sørensen

Dato : 25-09-04 15:32

Alle gode tips er noteret - og printet ud.
Vi har herefter besluttet os for AO nang stranden - med mange udflugter
bl.a. til Railey. Mangler bare at finde hotellet på eller nær stranden,
helst egen bungalow, plads til fire. (mange hoteller siger max. 3 på rummet,
eller leje 2 rum -så bliver det pludselig dobbelt så dyrt).
Nogle anbefalinger direkte? Helst bungalow - men ikke 100% must. (Har ikke
fundet noget hotel på nettet, som har bungalows på AO nang stranden) Men
aircond. skal der være, og kort til stranden, så ungerne selv kan løbe hjem
i pauserne osv.
m.v.h. søren

Fra : Sørensen

Dato : 25-09-04 20:34

..og hvis jeg må tilføje et spørgsmål: Er stranden (AO nang) ikke sådan
mere "offentlig" end på Phuket siden - hvor hotellets "egen" strand leveret
dækstole og lign.,,men siden vejen går gennem strandområdet, så er der måske
ikke nogen af den slags faciliteter på stranden, eller hvad?
preben

Fra : Per Hansen

Dato : 26-09-04 07:08

Golden beach resort har bungalows. De ligger på den del af stranden hvor der
ikke er så meget trafik.

http://www.e-thailand-hotel.com/hotel/golden-beach-resort/golden-beach-resort.html

mvh Per

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-09-04 09:20

Per Hansen skrev:

>Golden beach resort har bungalows. De ligger på den del af stranden hvor der
>ikke er så meget trafik.

>http://www.e-thailand-hotel.com/hotel/golden-beach-resort/golden-beach-resort.html

Har du set priserne? Hvis vi antager at Sørensen skal afsted i
jul/nytår, skal han give mindst 5.600 baht/nat + 600 pr ekstra seng.

Er det niveau sædvanligt i Ao Nang?

Jeg sammenligner med disse glimrende bungalows direkte på stranden i
Had Sai Khao, Koh Chang til 1.300 / 1.900:

http://ash-hotel.com/cookies.htm

Eller mit yndlingshotel sst., øense bedste, også direkte på stranden,
til officielt 2.900:

http://www.asia-discovery.com/kohchang/banpu-hotel/index.html

http://www.asia-discovery.com/booking/price.php?hotel=388&css=http://www.asia-discovery.com/price_style/stylesheet.css&header=http://www.asia-discovery.com/price_style/header.php&footer=http://www.asia-discovery.com/price_style/footer.php

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Steen Johansen

Dato : 26-09-04 20:29

"
[...]

Kun de dyre steder er på nettet
Bungalow til 4 kan nemt findes til 300Bath
MvH Steen

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-09-04 20:39

Steen Johansen skrev:

>Kun de dyre steder er på nettet

Ja, det er klart. Netop det begrundede sammenligningen.

> Bungalow til 4 kan nemt findes til 300Bath

Ja. Så er standarden også en anden, men den kan stadig være o.k.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : John Andersen

Dato : 23-09-04 18:39

Hej Søren,

jeg klippede lige alt det andet snak ud, da det måske ikke hjælper dig helt vildt...

Begge steder du omtaler har hver deres charme.
Krabi by er "bare" en større by som så mange andre, der er ikke meget at se og gøre, men du kan gøre nogen gode indkøb inden du tager ud til "turistland"

Personligt ville jeg vælge enten at tage en taxi til Au Nang og derfra en båd ud til Railey. Der kan du bo for omkring 8-900 bath for en bungalow incl. morgenmad (ikke luksus...)
Personligt bryderjeg mig ikke om aconditioning da jeg altid bliver forkølet af det.... så jeg vælger altid rum med "fan" hhvilket også er billigere ...
Fra Railey kan I tage en eller flere overnatninger på Koh Poda som er en hyggelig lille ø ikke langt fra Railey, husk at aftale pris og tid for hvornår de henter jer....de vil helt sikkert forsøge at snyde jer lidt
Det kan i øvrigt IKKE anbefales at sejle med longtail båd fra Krabi til Railey... det kan godt være ret vådt !

Au Nang kan man så tage en båd ind til når man skal hæve penge i en ATM eller hvis man bliver træt af Thaimad.... eller skal købe tøj og lign.

Koh Lanta synes jeg nu også er ret godt, tag evt. ned på sydspidsen til Waterfall Bay Resort ..se evt. http://andaman-island-hopping.com/hotels/waterfallbay.htm

Derfra kunne i evt. tage en ø længere ned til Koh Hai som efter min mening er meget børnevenlig.... men her er heller ikke meget andet at lave end at bade og slappe af (hvilket er det jeg går efter....)

Håber I får en fantastisk tur !

John