Problemer med PDF fra Word 2000
Fra : Hans Pedersen

Dato : 18-12-00 12:00

Jeg er ved at lave nogle PDF ting i Word 2000, hvor
tekst/tabeller/grafik går ret langt ud til kanten.

Da jeg skriver til en PDF-fil, skulle der i princippet ikke være
problemer med at den ikke vil skrive helt ud til kanten, og det kan da
også sagtens lade sig gøre i andre programmer (f.eks. Corel Drax).

I Word 2000 kommer der imidlertid en hvid kant foroven og forneden.

Jeg har sat marginer til 0 hele vejen rundt i Adobe PDF Writer.

Nogen tips?

Hans Pedersen.

Fra : emj

Dato : 18-12-00 15:12

Hans Pedersen skrev i <3a3deb68.12185574@news.image.dk>:

>Jeg har sat marginer til 0 hele vejen rundt i Adobe PDF Writer.
>
>Nogen tips?

Du kan vel skære siden til efter at den er lavet til en pdf-fil.
Hilsen emj

Fra : Hans Pedersen

Dato : 18-12-00 18:01

On Mon, 18 Dec 2000 15:11:58 +0100, emj <emj@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Du kan vel skære siden til efter at den er lavet til en pdf-fil.

I Adobe Acrobat, eller hur?

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ# 9179476

Fra : emj

Dato : 18-12-00 18:27

Hans Pedersen skrev i <9mgs3to774ep7857t2p77hi6ajmikge9ta@4ax.com>:

>I Adobe Acrobat, eller hur?

Jeps.
Har man ikke den, hvis man har PDF-Writer?

Hilsen emj

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-12-00 13:51

Hans Pedersen wrote:

> [...]
>
> I Word 2000 kommer der imidlertid en hvid kant foroven og forneden.
>

> Jeg har sat marginer til 0 hele vejen rundt i Adobe PDF Writer.

Kig i comp.text.pdf. Der er set følgende svar:

Hello Mary Ellen

Seems likely that you are using PSCRIPT.DRV as the PostScript driver in
printing to file. This produces the lines
userdict begin /pagesave save def end mysetup concat colspRefresh :
1.000 1.000 1.000 sco 0 0 2479 3508 rf ;
1.00 1.00 1.00 sco setting colour white, rf filling rectangle with it.

If you already have a lot of files done then you could probably comment
out the rectangle and insert a 0 setgray before your text starts.

Better to use another driver -
ADOBEPS4.DRV, for instance, does not produce the rectangle

Regards

George
George Spowart

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-12-00 14:24

On Tue, 19 Dec 2000 13:51:21 +0100, =?iso-8859-1?Q?Thorbj=F8rn?= Ravn
Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Better to use another driver -
>ADOBEPS4.DRV, for instance, does not produce the rectangle

Udemærket! Hvor kan jeg finde sådan en driver?

Hans

Fra : emj

Dato : 19-12-00 15:04

Hans Pedersen skrev i <3a3f60ce.19030326@news.image.dk>:

>Udemærket! Hvor kan jeg finde sådan en driver?

Den følger da med acrobat4 og skulle gerne ligge i din windows/system

Hilsen emj