Anden karburator på SF2
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-09-04 18:24

Hej!

Nu skal der blæs på den kære SF2...

Har i den omgang overvejet en 21mm karburator som tillæg til den 47mm
samt Gianello Sport jeg kører med nu.

Men giver det overhovedet noget? Her tænker jeg på om min studs samt
membran kan være med..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Thomas

Dato : 20-09-04 21:47

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samt Gianello Sport jeg kører med nu.
>
> Men giver det overhovedet noget? Her tænker jeg på om min studs samt

En god karburator af stor format giver noget bedre bundtræk samt i mellem
acc. Studsen ved jeg ikke størelsen på en fs2 afmonter den og mål efter om
den er 21mm tror det ikke.
Men skift membranen til en racer det giver godt.

Jeg havde en polini evolution membran samt en dellorto 19mm karburator
mallosi sport cylinder på min katana polini variator. Den havde et rent
træk fra bunden og op til topfart.. Membranen var en hel del støre end den
orginale Den gav godt

Mvh. Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-09-04 21:59

Thomas skrev:

> En god karburator af stor format giver noget bedre bundtræk samt i mellem
> acc. Studsen ved jeg ikke størelsen på en fs2 afmonter den og mål efter
> om den er 21mm tror det ikke.

Jeg tvivler nemlig også på om den er 21mm men hvis den er en del større
end standard karb. så giver det trods alt lidt.

> Men skift membranen til en racer det giver godt.

Hvad vil du anbefale der? Man kan jo køber racer-dit og racer-dat alle
mulige steder men hvad virker og hvad skal man holde sig fra?

Fra : Hekto

Dato : 20-09-04 22:56

In article <414f41ad$0$8683$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, "Thomas"
<tb_aalborg[fjern)@mail1.stofanet.dk> says...
> [...]
> den er 21mm tror det ikke.
> Men skift membranen til en racer det giver godt.

Det plejer nu at være omvendt. Større tværsnit giver lavere
lufthastighed, og dermed også problemer med at hive benzin ud af dysen.
Resultatet er manglende moment ved lave omdrejninger.

Selve membran-huset er lige småt nok til 21mm. Et andet hus med f.eks.
dobbeltmembran er noget der giver noget, især hvis det er med en
Boyssen membran. Disse membraner er specielt designet til at give mere
moment i det lave område.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650