/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Daewoo Nubira 1.8 CDX - Erfaringer søges
Fra : Morten Nielsen


Dato : 20-09-04 18:16

Hej,

Jeg er ved at blive småforelsket i en Daewoo Nubira 1.8 CDX og kunne
godt tænke mig at høre fra nogen, der ejer denne bil.

Så fortæl lidt om jeres generelle erfaringer, info omkring
serviceeftersyn, benzinforbrug, undervognsbehandling etc.

På forhånd tak,

Morten

 
 
Kim (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 20-09-04 18:40

Vi har selvsamme bil, også med 1.8L motor og CDX-udstyr.
Bilen har nu kørt 16000km, og der har ikke været nogen problemer
overhovedet. Desuden er motoren den samme som i Opel Vectra 1.8. Prisen for
eftersynet var 1600kr.
Bilen kører omkring 12-13km på literen, hvis man har tendens til en smule
race :) Jeg kan ihvertfald kun anbefale den, og til januar ændrer den jo
navn til Chrevrolet Nubira.
Har du flere spøgsmål, så bare sig til...


"Morten Nielsen" <DELETEnyhedsgrupper@mortenn.dk> skrev i en meddelelse
news:6p3uk0ht91uu66krknlqo6lkp2jeun876k@4ax.com...
> Hej,
>
> Jeg er ved at blive småforelsket i en Daewoo Nubira 1.8 CDX og kunne
> godt tænke mig at høre fra nogen, der ejer denne bil.
>
> Så fortæl lidt om jeres generelle erfaringer, info omkring
> serviceeftersyn, benzinforbrug, undervognsbehandling etc.
>
> På forhånd tak,
>
> Morten



Morten Nielsen (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Nielsen


Dato : 20-09-04 19:57

On Mon, 20 Sep 2004 19:40:29 +0200, "Kim" wrote:

>race :) Jeg kan ihvertfald kun anbefale den, og til januar ændrer den jo
>navn til Chrevrolet Nubira.

Jamen, det lyder da positivt. Jeg var dog ikke klar over, at den
skulle ændre navn.

Har du oplevet nogle svage sider ved den? Umiddelbart ser det for mig
ud til, at man får meget for pengene, men der må da været sparet nogle
steder for at kunne smide al det udstyr i den....

/Morten

Kim (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 20-09-04 20:07

Dækkene er ikke ret gode... Der kan man opnå stor forbedrelse ved at skifte
til et andet mærke. Desuden sparer man jo meget alene på navnet. Den har
heller ikke ESP, men ellers kan jeg ikke lige komme på noget væsentligt


"Morten Nielsen" <DELETEnyhedsgrupper@mortenn.dk> skrev i en meddelelse
news:fp9uk01ssuari6l4ugfhqkc5sf6us30cit@4ax.com...
> On Mon, 20 Sep 2004 19:40:29 +0200, "Kim" wrote:
>
> >race :) Jeg kan ihvertfald kun anbefale den, og til januar ændrer den jo
> >navn til Chrevrolet Nubira.
>
> Jamen, det lyder da positivt. Jeg var dog ikke klar over, at den
> skulle ændre navn.
>
> Har du oplevet nogle svage sider ved den? Umiddelbart ser det for mig
> ud til, at man får meget for pengene, men der må da været sparet nogle
> steder for at kunne smide al det udstyr i den....
>
> /Morten



Flemming Frandsen (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Frandsen


Dato : 21-09-04 10:47

Morten Nielsen wrote:
> Jeg er ved at blive småforelsket i en Daewoo Nubira 1.8 CDX og kunne
> godt tænke mig at høre fra nogen, der ejer denne bil.

Jeg kører rundt i en Daewoo Lacetti (1.6 SX) det er stort set den samme
bil, bare med en anden bagklap, i hvert fald er servicemanualen den samme:)

Ind til videre har Lacetti'en kørt lige under 5k ganske problemløst, men
det er der jo ingen ben i:)


> Så fortæl lidt om jeres generelle erfaringer, info omkring
> serviceeftersyn, benzinforbrug, undervognsbehandling etc.

Selv om det er en lille 1.6'er som burde gå 14.1 km/l
<http://www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw1233.asp?bilID=216730> så går den
ca 11 km/l, ca. det samme som min gamle 'deo kunne klare på samme tur på
trods af at den burde gå 12.5 km/l
<http://www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw1233.asp?bilID=16380> og at den fik
meget mere pind end den nye vogn, som i øvrigt også kører størstedelen
af turen på fartpilot.


Ud over den manglende benzinøkonomi er det største problem med den at
radioen suger æselmælk og at det er ultra-besværligt(*) at afmontere den
for at putte en standard radio i.

* For at komme til radioen skal man (i følge min mekårniker):
1) Flå midterpanelet af instrument bordet, med mere vold end man har
lyst til at bruge på sin nye karet.
2) Mosle en torx skruetrækker ind bag panelet som hænger fast 3 cm fra
instrumentbordet i kablerne til A/C'en og skue vikelbeslagene af
radioen som ellers ikke kan komme ud gennem hullet i panelet.
3) Det samme igen med den nye radio.

Totalt set tog det ca. en halv time, i en "normal" bil tager det 30
sekunder at ploppe iso-bøjlerne i og rykke rundt på hifi'en.

.... men det er heldigvis ikke så tit at man skal skifte radio og så kan
man fryde sig over de narkomaner der smadrer ens sideruder ikke får
noget ude af det:)


Et andet problem er at radioen kommer med en lækker (læs: funktionel og
diskret) ratfjernbetjening som bruger Daewoos egen skumle signaler i
stedet for det system alle Blaupunkt radioer bruger, så det kan ikke
lade sig gøre at bruge den til en anden bilradio, men det problem er jeg
i gang med at fixe med en lille, billig signal converter:
http://dion.swamp.dk/lacetti-blaupunkt.html


.... men jeg er jo en brokrøv, så alt i alt er det en lækker vogn.

--
Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste