Pava-lugt i kabinen efter 14 dage!?
Fra : Hans Paulin

Dato : 20-09-04 13:58

14 dage efter en Pava-behandling på et dertil indrettet center lugter
kabinen i familiensToyota Carina E ( ) stadig af Pava - anyone?
Hans

Fra : Henrik B.

Dato : 20-09-04 14:01

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> 14 dage efter en Pava-behandling på et dertil indrettet center lugter
> kabinen i familiensToyota Carina E ( ) stadig af Pava - anyone?

Min erfaring er at Pava fortsætter i det uendelige med at stinke. Næste
sommer, når det igen bli'r varmt, vil "duften" igen tage til i styrke. Min
Dinitrol stank gankse forfærdeligt de første dage efter, men til gengæld er
det helt væk nu.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-09-04 19:01

Henrik B. skrev:
> [...]
> Næste sommer, når det igen bli'r varmt, vil "duften" igen tage til i
> styrke. Min Dinitrol stank gankse forfærdeligt de første dage efter,

Okay!

Brugte selv Tectyl til min egen vogn, og der var ingen gener bagefter.
Hans

Fra : Per Thomsen

Dato : 22-09-04 10:27

> [...]
> Dinitrol stank gankse forfærdeligt de første dage efter, men til gengæld

Jeg har ikke helt samme erfaring.
På min tidligere bil brugte jeg Pava, der gik ca 1/2 år før lugten
forsvandt.
Min nuværende bil er behandlet med Dinitrol, og lugten var helt væk efter 2
md.

Per

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-09-04 14:15

On Mon, 20 Sep 2004 14:57:40 +0200, "Hans Paulin" <me@privacy.net>
wrote:

>14 dage efter en Pava-behandling på et dertil indrettet center lugter
>kabinen i familiensToyota Carina E ( ) stadig af Pava - anyone?

Kan godt huske, da Saxo'en fik Pava. Det tog et pænt stykke tid, før
hørmen var væk. Det gik ganske langsomt, men det kom ikke tilbage her
i sommer, så der er håb forude. Husk iøvrigt at tørre alle de
irriterende "løbere" af mens de stadig er til at have med at gøre.

--
Ivan Madsen,
Saxo 1.4 i SX.

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-09-04 19:02

Ivan Madsen skrev:

> Kan godt huske, da Saxo'en fik Pava. Det tog et pænt stykke tid, før
> hørmen var væk. Det gik ganske langsomt, men det kom ikke tilbage her
> i sommer, så der er håb forude.

Godtnok!

> Husk iøvrigt at tørre alle de
> irriterende "løbere" af mens de stadig er til at have med at gøre.

Dét gjorde konen forleden
Hans

Fra : KASO

Dato : 20-09-04 14:40

"Hans Paulin" skrev d. 20-09-04 13:58 dette indlæg :
> 14 dage efter en Pava-behandling på et dertil indrettet center lugter
> kabinen i familiensToyota Carina E ( ) stadig af Pava - anyone?

> --

Et trick, jeg har hørt fra et sådant center, er at stille en skål eddike
i bilen natten over (husk at fjerne den inden du kører - ellers har du
bare en ny lugt i bilen ). Jeg har ikke selv testet den, men da den
er nem og billig, er den måske et forsøg værd....

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-09-04 19:00

KASO skrev:

> [...]
> ellers har du bare en ny lugt i bilen ). Jeg har ikke selv
> testet den, men da den er nem og billig, er den måske et forsøg

Dét prøver vi!

Tak for hjælpen.
Hans

Fra : GiWeo

Dato : 20-09-04 16:13

Hesja

>14 dage efter en Pava-behandling på et dertil indrettet center lugter
>kabinen i familiensToyota Carina E ( ) stadig af Pava - anyone?

Jeg er sel vi et Pava center - og synes du skal køre ned hvor du nu
har fået det lavet - måske har de fået ramt varmeapparatet lidt - og
så bliver der ved i meget lang tid - da blæseren hele tiden vil suge
lugten ind i bilen...

Ellers har centeret en ion-dræder de kan efterlade i bilen i nogle
timer - det tager lugten !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-09-04 19:03

GiWeo skrev:

> [...]
> lugten ind i bilen...
>
> Ellers har centeret en ion-dræder de kan efterlade i bilen i nogle

Hvis eddiketricket ikke virker prøver jeg dét!

Tak for hjælpen.
Hans

Fra : GiWeo

Dato : 21-09-04 15:43

Hejsa

>Hvis eddiketricket ikke virker prøver jeg dét!

Det virker fint - men ikke hvis der er sprøjet på/i varmeapparatet !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-09-04 19:53

GiWeo skrev:

> Hejsa

> Det virker fint

Ja, efter én nat tog det hovedparten af stanken...

> - men ikke hvis der er sprøjet på/i varmeapparatet !

Klart nok
Hans

Fra : Mr. Nobody

Dato : 23-09-04 13:08

Hej

Nu vi er ved at tale om pave så kan jeg ikke forstå at det skal være så
blødt efter 2md at man uden problemer kan tørre det der sider oppe under
bunden af med en finger,det er simpelthen så blødt som flødeskum.Og endnu en
ting,er det rigtigt at pavecenterne ikke tager inderskærmene ud når de
sprøjter bilen for mine inderskærme er sprøjtet ind i pave.
--

Hilsen jesper
(Mr.Nobody)

"

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-04 13:53

"Mr. Nobody" <mr-nobody@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ting,er det rigtigt at pavecenterne ikke tager inderskærmene ud når de
> sprøjter bilen for mine inderskærme er sprøjtet ind i pave.

Det lyder som om din bil måske kun har fået det tynde lag under bunden -
ikke det efterfølgende tykke beskyttelseslag, som bør danne overflade.

M.h.t. inderskærme, så er prisen så lav på Pavabehandlinger at der vel ikke
er råd til at afmontere inderskærmene også?

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : GiWeo

Dato : 24-09-04 17:43

Hejsa

> [...]
>ting,er det rigtigt at pavecenterne ikke tager inderskærmene ud når de
>sprøjter bilen for mine inderskærme er sprøjtet ind i pave.

Behandlingen skal forblive som tyggegummi - bliver den hård,
krakelerer den og fugten kan trænge ind under.

Mht inderskærme, så bliver der sprøjtet lys olie ind under skærmen,
med et langt tyndt metalrør, om nødvendigt bores et lille hul i
skærmen...
Grunden til at de også er sorte oven på plasticket er simptelhen bare
at folk ikke tror deres bil er blevet behandlet, hvis ikke den er sort
i skærmkanterne !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-09-04 19:13

Hans Paulin skrev:

> 14 dage efter en Pava-behandling på et dertil indrettet center lugter
> kabinen i familiensToyota Carina E ( ) stadig af Pava - anyone?

Dufter godt

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"